Blog
Az előző blogbejegyzésemben röviden leírtam a kálváriám (aki belenéz, azt hiszi viccelek azzal, hogy "röviden", de az még sajnos mindig csak a rövid verzió...)
Ma volt a következő kör a szervizzel. Ezen hét kedden beszéltem velük, kiderült, másfél hónap után megérkezett a jó alkatrész (GPF nyomásszenzor). Péntekre, azaz a mai napra beszéltük meg a szervizelést.
Őszintén szólva, szkeptikusan vártam már a dolgot. Több, mint 7 hónapja vettem át az autót és már számtalanszor voltam vele a szervizben. Sokszor hittem már azt, hogy az lesz az utolsó, de mindig csalódtam.
Délelőtt 10 előtt érkeztem, soron kívül vették át az autót. Nem sokkal 11 után kész is volt. A munkafelvevő, aki az ügyet koordinálta és a kapcsolatot tartotta velem, mondta, hogy menjünk egy kört vele, beül mellém. Ő is szeretne most már megbizonyosodni arról, hogy minden rendben van.
Kihajtottam az M1-M7 bevezetőre befelé, aztán egy komolyabb gázadással kilőttem a felhajtóról. Kitartottam szépen, azon a tartományon, ahol a hibát produkálta... Semmi, csak eszeveszett gyorsulás.
Lehajtás, majd a vissza fel BP-ről kifelé irányba. Közepes gáz kitartva, gyorsulás 160-ig, fék, visszaváltás, majd padlógáz, gyorsulás 190-ig... Minden úgy történt, ahogy az a nagykönyvben meg van írva.
Szürreális élmény volt. Bő 7 hónap után van egy rendesen működő Alfám!
Elmentem egy körre vele, korábbi tünetek nem jelentkeztek. Csak úgy suhan :)) tankolás, mosás kézi mosóban, idehaza takarítás. Úgy hogy csilli-villi, boldogság van ;-)
Az utolsó,bal első ajtóhatároló is cserés lett,most már nem kattog ajtónyitáskor!
Megcsináltam ma a 150000-est. Kauffernél vettem olajat, szűrőt. Más gond egyenlőre nincs, majd tavasszal a kerékcserék lesznek.
Cartárs és én is ellenőrzés szempontjából ki szerettük volna olvasni a motorvezérlőt, de sajnos nem kommunikál. Hiba lámpa nincs, jól működik az autó, azt leszámítva hogy néha kicsit alapjáraton ugrál a fordulat, de van mikor semmi gond. Hideg motornál 2500as fordulatnál szintúgy kedve szerint rángatta az autót , kisebb és magasabb fordulaton nem. Erőteljes most is, illetve nyáron a dög melegben dob egy hiba lámpát indítás előtt és csak teker de nem indítható. Légtömegmérő csati le, úgy elindul majd vissza a csatlakozó, hiba lámpa eltűnik és minden rendben vele. Ezek apró idegesítő dolgok amit ha lehet akkor orvosolok. Tudom sokan körbejárták ezt az utat több kevesebb sikerrel, de ha mégsem javul a dolog akkor is legalább javarészt új érzékelők vannak benne. A fogyasztás érdekel is meg nem is, de azért nem bánnám hogy ha nem 11-12 körül lenne. Helyben használva persze több mint pályán. Meg néha néha jó kicsit elfelejteni váltani :)) Múltkorokban a trafók és gyertya kábelok ellenőrizve külsőleg, ott semmi repedés nem látszódott. Kapott új lambda szondát is akkor mert még nálam nem volt cserélve és ki tudja mikori volt benne. Lett új levegő hőmérséklet érzékelő is bele. Kapott korábban új gyertyákat is. Tehát ez a zavaró is de közben használható hiba után most kapott légtömegmérőt, igaz nem Bosch hanem Magneti Marelli, tudom ebből csak a gyári jó állítólag. Aztán ki lett cserélve a vízhőfok jeladó ami a motorvezérlőre adja az infót, ez is új nem bontott. Cartárs mondta hogy csinálhat bármelyik ilyen tünetet, csak mivel nem tudjuk olvasni, már pedig ő elég sokmindenre rá tudott csatlakozni, így marad a találgatás. Nem is akartam ezért másnál megpróbálni az olvasásos témát. Szóval kicseréltem még az alapjárati szabályzó szelepet is, ez bontott ami volt itthon. Ha bármi változás lesz akkor ezen 3 dolog közül lesz valamelyik amelyik rossz volt már. Elindítottam minden rendben vele, de még nem próbáltam le, kíváncsi leszek hogy lesz változás vagy sem. Ha nem akkor marad ilyen, lehet vele együtt élni csak tudva hogy valami okozza ezt inkább megpróbáltam hátha lesz valami változás. Ha a Kivett alkatrész jó volt akkor később jó lesz tartalékba, úgysem akarok megválni az autótól így elfér a polcon. Ha egy tank benyából többet tudok kiautózni akkor hosszútávon már megérte. :)) ja és a harmonika cső sem repedt...
Zanzásítva : Hátsó lengőkarok nem kaphatóak, csak az ebeyen 112ezer forintért (pár), ezért a szilenteket poliuretánra cseréltem, melyet Lengyelországból rendeltem.
Szerencsére van présem, meg volt hozzá egy kis szabadidőm végre.Minden csavar gyönyörűen oldható :)
A két szélső szilent volt nagyon tróger állapotban, de az összeset kicseréltem. Alkytonnal lefestettem a lengőkart, és visszaszereltem. A kerék semmit nem mozdul, frankó lett.
Beszereztem egy méretpontos csomagtér tálcát, illetve Horváth Bélától egy kutyahálós csomagtér rolót.
A sima csomagtér roló így eladóvá vált, ha esetleg valakit érdekelne!
A nyári szett az egyik legszebb felni az 56-ra a GT R17.ben szerintem ,sajnos ezt a felnit most nem tudom felújítani és megszépíteni ezért a fehér már felújított Teledialt kapja
205/55 R16 es 2018-as 80%-os Michelin Energy Saver gumikkal