Blog
- kormánymű felújítás
- belső kormány összekötő rudak csere
- kormány stabilizátorok csere
- belső stabilizátor szilentek csere
- első lengőkarok csere
Km: 139.600






15.010 km-nél megtörtént az előirt olaj és szűrők cseréje.
- Selenia Digitek P.E. 0W-30
- olajszűrő
- pollenszűrő
- levegőszűrő


Első utunk Csörihez volt. Át lett nézve és ki lett cserélve a pollen és levegő szűrő a motorolaj szűrővel az üzemanyagszűrő az első fékek kompletten. A hátsóak újak. Cserélve lett a váltóolaj és szűrő is.
Még vissza kell menni és a vezérlés is ki lesz cserélve a biztonság kedvéért.



A szokásos kis csapat (hívhatjuk őket a 159-es csapatnak is, bár már csak pár 159 van a bandában) ma is összejött.
A találkozóra menet útba ejtettük az Üvegtigrist, ami a legnagyobb ámulatomra nyitva volt. Ittunk is egy kávét.
A csapattal Visegrádon találkoztunk a Sirály étteremnél. Némi kocsimustra után kerültük egyet a környéken. A várba nem gyalogoltunk fel mert nagyon hideg volt.
Megebédeltünk a Sirályban (jó volt a kaja!) aztán haza!
Útközben még készült pár fotó az egykori találkozók színhelyén.












Cseréltük az olajat (Selenia Racing 10w 60), természetesen a szűrőket (olaj, levegő és pollen), valamint a hátsó kipufogódob kapott új gumi tartókat, mert a régiek kissé repedezettekké váltak. Továbbra sem használom nagyon sajnos...km: 210100
Egy ideje már feltűnt, hogy elöl fel vannak cserélve a fékbetétek, nem forgásiránynak megfelelően vannak berakva. Most az is kiderült, hogy csak a külső betéteket cserélték fel, a jobbost a balossal. Pár hete sikongatni is kezdtek a fékék, és két hete átnéztem elöl-hátul. Az első fékbetétek kopáshatáron voltak, a hátsók még jók, de a jobb oldali nyeregnél ki van csípve, és meg van gyűrve a porvédő gumi. Ide rendeltem a javító készletet.
Egyenlőre csak az első betéteket cseréltem ki, a stiftekkel, és a rugókkal együtt.
Bosch betétekre esett a választásom, minőségbiztosítással kapcsolatban lennének kérdéseim... (2. kép.). Könnyedén meg lehetett igazítani a rezgéscsillapító lapokat a hátulján, viszont nem nagyon akartak megragadni. Hőlégfúvóval segítettem rajtuk. Legalább összeszerelésig ragadjon meg, majd később fékezésnél úgy is kap bőven meleget, hogy összesüljön. (szerelés után tettem is róla, hogy így legyen). Érdekes, hogy csak a balos volt ilyen szétesős. Fékfolyadékot 40ml kellett kivenni a tartályból, hogy ne legyen max felett a szint. A féktárcsák még bőven jók, 26mm-ig kophatnak.
A nyeregcsavarok lazításához 75Nm-re volt szükség, így ennyivel is húztam vissza őket.












Aktuális lett az olajcsere, most se sikerült 10e-nél lecserélni kicsit több lett, kb. 12e, de az előző orlen olaj teljesen jól viselkedett, nem volt gond vele, még most is jó állapotú volt, és nem is csipegetett belőle semmit a motor.
Cserélve: olaj (ezúttal motul 5w40, orlen jelenleg nem beszerezhető), olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő
km: 127.200
Kicsit átnézve a kocsit, ha már csápon volt, a következő dolgok várnak rá szerviz szempontból:
- hátsó rugó (+ lengéscsillapító?)
- féltengely szimeringnél látszódik némi szivárgás
- teljes kuplung szerkezet (ezt tudtam eddig is, eléggé oda van, nem ártana cserélni)