Blog
Az autót ezzel a felni szettel vettem, de mivel egy megsérült és nem akartam hegesztetni, ezért nem használtam. A meglevő 3 mellé sikerült találni még 2-t, így most újra teljes a szett és még pótkerék is lesz belőle. Görgőzni nem kell őket, csak felújítani.
A fórumokon keresgélve megtudtam hogy a gyári felnik közül volt egy magnézium tartalmú, emiatt ennek a legkisebb a tömege (Kb 9,2 kg). Sajnos csak 7x17 col méretű, de utcára tökéletes lesz.
Sikerült belőle találni egy szettet egy balesetes autóról Szekszárdtól nem messze. Nem a legjobb állapotúak, egyet görgőzni is kell, de felújítom őket és megfelelőek lesznek.
Kaptam vele 4 db 12 éves majdnem teljesen lekopott pirelli téligumit, ami nekem nem kell, ezért leszedettem róla.
Felni 50 ezer, gumi leszerelés 5 ezer, görgőzés 6 ezer.
A történet hetedikén este vette kezdetét. Akkor még csak, kicsit többet fordított az önindító a megszokotthoz képest, mire beindult, de csak annyira, hogy nem is tudtam be neki jelentőséget. Majd nyolcadikán munkába indulásnál, az első forgatásra be se indult, csak a másodikra, akkor se pöcc-röff, és már hibát is betárolt. A fordulatszám jeladótól nem kapott információt. Este hazafele szépen indult, és másnap a vezetékeket átnézve mindent rendben találtam és szépen is indult , nem volt gond. Tizedikén meg inkább azzal foglalatoskodtam, hogy ha már olyan jól sikerült a Giuliettában a TCT olajának cseréje, akkor már itt is megejtettem, utána egy váltó kalibrálás, és minden szuper is volt. tizenegyedikén munkából hazajövet már nem volt hajlandó beindulni, így ott is hagytam a munkahelyemen, majd másnap a régi motorból kivett jeladóval érkeztem meg, plusz némi szerszámmal. Kicseréltem összeraktam, pöcc-röff. Határozottan kényelmesebb lett volna kicserélni, mikor a selespeed olaját cseréltem, mert akkor kivettem az akksit, és az akku tálcát is, hogy minél több olajat leengedhessek. de ez jutott.
Még egy kis izgalom, ahogy leszereltem a folytószelepházat, és az ecu-t visszaszerelésnél az ecuban elhajlott 2 láb, nem is tudom hogyan sikerülhetett neki a stekker közepénél, az egyiken a gázpedál potenciométer jele ment volna, a másik szerencsére vak volt. Ugyan is ami kellett láb, azt sikerült visszaegyenesítenem, de a másik letörött. A stekkerbe akartam beleszerkeszteni valamit, hogy kontaktot tudjak létesíteni, de akkor derült li hogy az vakon van. Azóta szuperül teszi a dolgát:)
A lambda jelet még vadásznom kell. Még tárolja, de a hibalámpa nem világít rá...
Így,hogy lassan nyakunkon a tél,sikerült átcserélni a nyárigumikat télire.Végre.Nem kapkodtam el.Gyakorlatilag november óta garázsban állt,ki sem volt hozva.Most megjárattam kicsit,átkozottul jól megy a 2.0!
A nyári Uniroyal-ok 3397 km-et futottak,abszolút jó állapotban raktam le őket tisztán és leápolva.Összesen eddig 14852 km-et tettünk meg velük.
A cserét én végeztem.
Régi vágyam volt egy 5 patkós felni szett beszerzése.Sikerült eladnom az eddig használt 7 patkós szettemet,ennek a helyére ment fel az új,antracit színben.
Az Uniroyal-ok kiválóan teljesítenek,kopás,nagymértékű elhasználódás nincs rajtuk,4. szezonjukat kezdik meg.A téli Yokohama-k 1136 km-ert futottak,ebben a szezonban.Nem tudom mi lesz a sorsuk,mivel 2016-os a Dot számuk,lassan elöregszenek.
A költségekre nem nagyon emlékszem pontosan,mivel a poszt joval később írodott és március utolsó napján még a Covid is leterített.Az ötpatkós felnivel vàsárolt nyárigumikat eladtam,a 7 patkóst szintén,volt még gumi le és felszerelés.A felújítás 90000 ft-ba fájt,a felnik ha jól emlékszem 150000 Ft-ba kerültek.Kb.110000 lett ez a kis projekt.
291683 km
Téli állványról le, nyári egy mosás után állványra fel. :)
Nyári eddig futott: 5282 + 7161 + 8907 + 9556 + 9741 + 7106 + 8657 = 56.410 km.,
Téli futott: 3367 + 4987 + 4006 + 5040 +4623 + 3250 = 25.273 km (2db új a lényeg) most folytatja. :)
283.026 km
Nyári állványról le, téli egy mosás után állványra fel. :)
Nyári eddig futott: 5282 + 7161 + 8907 + 9556 + 9741 + 7106 = 47.753 km., most folytatja. :).
Téli futott: 3367 + 4987 + 4006 + 5040 +4623 + 3250 = 25.273 km (2db új a lényeg)