Blog
Gyárilag nem volt tempomat a a kocsiban. Mivel ez egy nagyon hasznos extra, így olvasgattam és arra jutottam, hogy "csak" egy olyan bajúszkapcsolóra van szükség, amin van tempomat kar, mert gyárilag be van vezetékelve.
Kerítettem egyet. Ezután már csak ki kellett cserélni a gyárival.
A legnagyobb szívás a légzsák kivétele. A 147-esen és a GTV-n is 2db kis csavar tartja. Na itt nem. :-(
A kormányom alulról egy csavarhúzóval be kell nyúlni és két oldalt 1-1db fém fülbe pattan be a légzsák. Na azt megtalálni úgy hogy nem látod, hova nyúlsz.
Kb. 1 óra volt mire kipattintottam.
Ezután már egyszerű volt. Néhány csavar és át is van szerelve.
Mivel a kormányburkolaton nem volt kivágva a helye, így vágtam rá egy lyukat. (Egész gyáriasra sikerült)
Összerakás után még MES-ben engedélyeztetni kellett és csinálni kellett egy PROXY sorba rendezést.
Ennyi az egész. :-) :-)







Tegnap elkészült a rendeskormányom Az eredeti fekete varrás helyett pirosat kértem, szerintem megérte.
A visszaszerelés kritikus pontja hogy eltalálja-e az ember azt a pozíciót a "ricnin" amin eredetileg volt. A szétszedésnél elfelejtettem összejelölni, de a fényképek közt találtam egyet amit látszik hogy hogyan sikerült megsértenem a menetet a leszedéskor (2.kép). Ezt vettem jelölésnek, remélem jó lesz. Minden esetre a csavarhúzó amivel a sérülés okoztam beleillik a nyomba (3.kép).
A kormányanyát "izomból" meghúztam, a csavar egyik sarka meg volt jelölve az kb ugyanoda esett mint a szétszedés előtt.
Szép lett :-)
Megérte a meló és a pénz. Mindenkinek ajánlani tudom a mestert. Pár szóból megértette hogy mit szeretnék és azt csinálta. Amit hozzágondolt - a rücsis felületet - attól még jobb is lett mint gondoltam. Jobb a fogása és pont olyan a felülete mint a légzsáknak. Látszott hogy nem ma kezdte.
Légzsákhiba nincs tehát sikerült jól visszarakni. A duda is működik, tehát azt is.
Mondjuk elég halvány a duda hangja, de ez nem a kapcsoló baja ...
Már csak a tesztkör hiányzik hogy sikerült-e eltalálni a ricnin a pozíciót...






Nekem is eljött az ideje az újrafoncsorozásnak. Különösen nedves útviszonyok mellett lehetett már nagyon rosszul látni vele. Ha már kiszereltem a lámpákat a króm betéteket is megtakarítottam.
Km állás: 285391km






A korábbi javítás nem sikerült tartósra. Fél év elteltével már ledobta magáról a festéket.
Kerestem egy másik fényezőt aki újra csinálta mind a kettő oldalt.
Km állás: 283781km


A mai napra...kb 5.-re sikerült beindítani. Örültem neki. Azt hittem aksi gondok. De valószínűleg nem. Kontakt hiba? Szar nagynyomású? F.s.tudja. Nincs nekem ehhez türelmem. Öreg vagyok már bóhócnak.
Törlés után ment a teszt. 3 indítás eddig sikeres volt. Vicc, csak nem tudok már nevetni rajta.

Ez egy későbbi fejlesztés lesz, de most találtam Marketplacen egy szerintem jó vételt. Ez egy 2019-ben lejárt homológ, csővázas, fejvédős ülés. Nyilván látszik rajta hogy nem új, de nagy sérülései nincsenek. Remélhetőleg be is fér majd az autóba.


Ma elég sok mindent akartam csinálni a garázsban de csak a kormány jött le.
- Először áramtalanítunk.
- A küllőkön van egy-egy lyuk, itt ki kell tekerni a légzsákot tartó csavarokat.
- A légzsák kijön előre, a csatit ki kell húzni a hátuljából.
- A bal oldali fehér csatit szét kell húzni.
- 24-es kulccsal a kormányanyát ki kell tekerni.
update:
most jön amit én elfelejtettem: összejelölni a kormányt a tengellyel hogy ugyan ide lehessen visszarakni a ricnin.
- Mögötte a kis csavarokat ki kell tekerni. Egyet benne hagytam hogy az átvezetö ne sérüljön a kormány feszegetésekor. Akár az összeset ráérünk a legvégén kitekerni.
- Már csak le kell szedni a kormányt a "ricniről".
Sokak szerint az anyát rajta kell hagyni és rángatni, az anya azért kell hogy ne verjük orrba magunkat a kormánnyal. Ez nem jött be.
Csináltam laposvasból egy lehúzót. (6.kép) A két szélső csavar a kormányöntvény menetébe kapaszkodik a középső a tengelyvéget nyomja. Ez se jött be mert elgörbült a vas.
WD40-et fújtam a csavar mellé hátha kilazul. Nos nem.
Csináltam még egy vasat hátha az már elég. Nos nem.
Mérgemben a két vas közé betettem egy-egy hosszú csavart merevítésnek. (8.kép) Így már nem hajlott meg, de mégse jött le.
Előkerült a nagy hajtószár is. Erre eltört a csavar. Aztán rájöttem hogy a csavarok összefeszülnek, hosszabb kell.
Így már sikerrel jártam.
Csütörtök reggel viszem bőröztetni :-)








