Blog

>> Szervizberobbantam // Alfa 156 1.9 JTD Sedan // 2022-05-29

A minap felkerültek a nyári kerekek.Direkt hagytam ilyen későre,had kopjon a téli is.Csere közbe vettem észre,hogy a jobb külső gumiharangom szakadt.Ment Erhardnak a rendelés,és ma ki is cseréltem.Okulva az elmúlt évek tapasztalatábol rögtön a belsőt is ezen az oldalon.
317000 km

 
>> Egyébotci // Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir // 2021-12-18

Hátsó ablak fűtés nem működött, az elvezetésnél volt szakadás.
Amin csak a szigetelés is kicsit sérült volt, annak kabelnek a javítása megtörtént,, jobb bal oldalt kb.8 kábel volt érintett.
Jó minőségű kábellel toldottam a sérült részeket, így jó ideig ezekkel nem lesz gond.

 
>> Szervizotci // Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir // 2022-05-25

Komplett vezérlés, külső ékszíj+feszítő, illetve fagyálló (-40fok) csere
166300km

 
>> Egyébfrusciante // Alfa MiTo 1,4 t-jet 155le // 2022-05-29

Mint most Póló cartásrtól megtudtam, ez is bemutató/teszt autó volt új korában. Úgy látszik én vagyok a Boldizsáros autók felvásárlója... :D Vezetett könyves nem sok tulajos, nem hamvaiból feltaámasztott kifliautó, egész elfogadható állapotú kis gép. A váltója mondjuk cserés, de abból egy felújítottat már be is rendeltem hozzá. Illetve kap egy vásárláskori nagyszervízt. (vezérlés, vízpumpa, hosszbordásszett, termosztát, olajak, fagyálló, szűrők, meg amit még esetleg találok rajta) Remélem hosszútávon elégedettek leszünk vele.

 
>> Eseményfrusciante // Alfa 147 Q2 rosso // 2022-05-29

Múlt héten eladtuk Pirkót, pedig nem is hírdettük... Asszony megsiratta az eladást, de talán az utód majd megvígasztalja..

 
>> SzervizRéki // Alfa Giulietta 2.0 JTDm Distinctive // 2022-05-27

195000 km-nél jött a következő olaj és olajszűrő csere. Most az Orlen Oil Platinum Max Expert olaj mellett döntöttem, mert sokan dícsérik. Emellett kapott az első lökhárító wax védelmet, mert nagyon megtapadnak a bogarak és nehezen volt lemosható.

 
>> Tuning és extraGT Ɨ|ѯ // Alfa MiTo 1.4 TB QV SBK Edt. 58/200 // 2022-05-27

Sikerült régi áron beszereznem 1 pár DRL-es első lámpapárt, védőfóliával elláttam aztán ma bekerültek helyükre, sokat dob az elején de még lesz 1 kis alakítás:-)
Scudettoba a jelvény kiemelőrészt megcsináltam 1 másikéból kapott 1 kis karbon szövetborítást és ment a helyére.
Alakul.

 

Az olajcserénél kimaradt, de most megcsináltam a TCT olaj cseréjét. Nem sokat futott (kb.4000Km), de már kellően fekete levet szívtam ki a tartályból...
Most is mint korábban, csak a tartályban cseréltem az olajat, kb. 05L.

>> EseményWarbiRunner (Gyuri) // Alfa Giulia 2.0 Super // 2022-05-14

Végre újra. Két év szünet után az Alfa Romeo Club Magyarország újra megrendezhette a kedvenc Alfás talinkat. A legutolsó, Hollókőn is egy csúcs rendezvény volt, most is hozták a szintet a szervezők. Szarvason a Liget Hotelben volt a rajt/cél helyszín és a szállás is. Volt olyan mázlink, hogy a családi apartman amit kaptunk a színpaddal pont szemben volt, a "verandáról" néztük az eseményeket.
A verseny szép, érdekes helyeken vezetett idén is. A mentidő is kicsit talán már túlzás is volt, pláne, hogy egy 25 perces eltévedést is sikerült beiktatnuk. Ennyit számít 100 méter az itineren. A Giulia órája végig elég pontosnak bizonyult, de egy helyen és rosszkor volt egy 100m-es eltérésünk. Így egy kis mellékút helyett a 45-ös főúton haladtunk itiner szerint 60-nal bő 10 percig, nem kis útakadályt képezve. Aztán rájöttünk, hogy valami nem oké. A Google map-et hívtuk segítségül, ami még messzebb vitt minket, elfelejtett szólni, hogy forduljunk meg. Szerencsére ekkor már ment a stopper és hátul a kis metek zsenink már kalkulálta, hogy hol kb mikor kellett volna lennünk, és mennyit mentünk rossz irányba 60-nal. Közben száguldottunk vissza a 45-ösön nem lassan, hogy belül maradjunk a fél óra levonáson. Később egy több kilométeres 40-es szakaszon is trükköznünk kellett, kerek 80-nal mentem végig, így 2 percenként 1 percet visszanyerve. Megmentettük a versenyt, visszataláltunk a helyes útvonalra és 23 perc elcsúszást számoltunk, vagyis belül a max levonható fél órán!
Hullafáradtan értünk be, olyannyira, hogy már mi sem tudtuk, hogy mennyit ültünk autóban. Meg voltunk győződve róla, hogy 3ó 52p alatt értünk körbe, és az eredményhirdetésnél, amikor a szintidőtől (4:55?) való legnagyobb eltérés díját osztották, őszintén vártam, hogy mondják a nevem. Aztán sorolták a helyezetteket, mi csak tapsoltunk, örültünk a többiek nyereményeinek. Nagyon váratlanul ért amikor 8. helyezettként kihívtak minket. Ismét az első tízben! Az időnk ugyanis valójában 4:52 volt, vagyis 3 perc pontosan sikerült kimatekozni az eltévedést.
Nagyon jó érzés volt két év szünet után a régi ismerősökkel találkozni. A verseny közben is, a Satya állomás, Lajosék állomása a bejáratánál a gyönyörű 164-gyel, és a sok sok régi ismerős, akikkel így, normál esetben évente találkozunk.
Rengeteg nyereményt, felajánlást osztottak ki idén, három gyerkőccel érkezőként a Körös-Maros Nemzeti parktól kaptunk két belépőt. Ezt ezúton is köszönjük, a gyerekeknek és nekünk is nagy élmény volt a vadaspark látogatás és egy jó két órás kenuzás a holtágon.
Írhatnék még rengeteget, nagy élmény volt. Egy biztos, ha lesz Selénia Rally, megyünk!

>> EseményWarbiRunner (Gyuri) // Alfa Giulia 2.0 Super // 2022-05-25

A Giulia kényszerpihenőre megy... Az utcánkban és a szomszédos utcákban vagy 5 hete dolgoznak a munkagépek, elvileg három hét múlva jutottak volna el a kapunkig. Ma reggel arra bicikliztem vissza, hogy a kotrógép szedi a felső réteget egy négytengelyes billencsre.. a kapunk előtt. Egyelőre 10-15 centit szedtek le, holnap nekiállnak az úttükörnek. Ha nagyon akarnám még ki tudna menni az autó, de úgy döntöttem,hogy nem akarom. Egy hónap kényszerpihenő, de legalább tető alatt. Nem kockáztatok egy jégesőt, és lassan nincs is hova állni, mindenhol vagy az utcabeliek autója, vagy egy munkagép áll. Úgyhogy jó éjt Giulia, legközelebb már aszfalton gurulsz ki a kapun.