Blog

Piros bőrfesték + lakk és lakk erősítő ülésekhez.

Ajtózárak javítás. Baloldali szokásos típusbetegség, eltörik a mozgatást végző fül. A jobboldalinak a műanyag háza volt eltörve. Már próbálták javítani mert hiányosan volt összerakva. Alátét hiányzott a rögzítő zár fül alól. Nekem 145 záram nem volt így 146-ból kellett megoldanom, persze a kettő nem egyforma. Egy kis hajlítás a műanyagon, előtte melegítéssel és a rudazatot is kellett egy picit hajlítani hogy ne akadjon az ajtózár szerkezetében. Tökéletesen működik.

Hátsó zárból hiányzott egy fedőkupak.

Ajtóhatárolók elvoltak törve, csoda hogy nem kattogott, viszont magától csukodott be :) ebből is csak 146 volt nekem, aminek 1 cm-rel hosszabb a karja, próbaképpen beszereltem és jó bele :) Mind a két fokozatban megáll az ajtó és nincs hangja sem :)

Ajtókárpitok pattentjai közül voltak töröttek is, ezek kicserélve.

Jobb ajtó hangszóró foglalatai utólagos volt, úgyan ilyen csak rövidebbek voltak. Cserélve gyárira + a csavarok is. Valakinek a félbehagyott munkáját folytattam mivel a csavarok nem voltak meghúzva szinte sehol sem, az ajtó felfogatás, az ablakmegvezető sínek, ezért ablakemelésnél be is billent az ablak és nem ment fel csak kézi rásegítéssel. Ez igaz volt a baloldali ajtóra is. Szépen működik mindegyik. Jobb ablakemelő kapcsolót cseréltem mert néha beragadt a gomb felfelé. Jobb hangszóró rácsnak töröttek voltak a fülei, cserélve ép darabra. Örülök neki hogy akadt még ilyen :) Jobb ajtóból a fólia fele is hiányzott már, ez is pótolva. Kárpit alatti szigetelések megvannak, csak már leszedtem a javítás miatt.

 
>> Szervizszlobod95 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16V // 2021-08-01

Éves szervíz
Cserélve:

-Motorolaj (Selenia 5w30)
- olajszűrő
- légszűrő
- pollenszűrő
- gázolajszűrő
Elaforg Kft (gyári)

 

A szimeringek kutatását feladtam. Másfelé indultam el.
A szelepvezető 10 mm átmérőjű a szimering belseje 9,8 mm. Elvileg a bordák 0,1 mm-t "lapulnak" és ez rögzíti a helyén, vagy nem...

Többen is jelezték hogy a probléma ismert és már vannak kidolgozott megoldások, csak kicsit mélyebben kell körülnézni az internet bugyraiban.
1. megoldási lehetőség:
A szelepvezető felületének felérdesítése hogy legyen miben megkapaszkodnia a szimering belső bordáinak. Pár tized mm-es vállról van szó, a régebbi Alfákhoz lehet is kapni ilyet: 1. kép Nord motorok felújításakor szoktak ilyet esztergálni rá a beépítés előtt. Felmerült egy egyszerű szerszám készítése amivel akár a helyén is elvégezhető lenne.
2. megoldási lehetőség:
A szimeringet nemes egyszerűséggel odaragasztani a vezetőhöz. (keresés: valve steam seals: glue them?) Rögtön kiderül hogy többen is így tesznek, jött három találat is a ragasztóra. Az egyiket nem találtam meg itthon, így csak a másik kettőt rendeltem meg. Szilveszterre itt is voltak. Próbaként a gyakorló motorról leszedtem 3 szimeringet és újakat tettem fel. Egyet ragasztás nélkül, egyet-egyet meg a ragasztva. A felrakás előtt mindegyik szelepvezetőt alaposan megpucoltam féktisztítóval.
Ma leszedtem őket:
- ragasztás nélküli (4.kép): Meglepően nehezen, de egyértelműen a három közül a legkönnyebben jött le, belül jól láthatóak a bordák.
- Loctite 454 (5-6. kép): Komoly küzdelem árán sikerült leszedni, ez tartott a legjobban. A szelepszáron jól látni a ragasztó maradványát. A szimeringben meg azt látni hogy a felesleget "feltolta" a vezető a felső részbe. Kevesebbet kell felrakni. A ragasztó gél állagú, jól kezelhető, nem csöppen, 100 fok felett is működik.
- Loctite 518 (7-9. kép): Valahol az előző kettő között. Az állaga zselés, nehezen lehet szétkenni a szimering belsejében. A nyomai jól látszanak. Csak levegőtől elzártan köt meg, ezért a felesleg meg se kötött még folyik. Így nem nyerő mert mi van ha később felkerül a szelepszár és a szimering közé és ott köt meg?

Szóval a mai tesztet a 454-es nyerte meg...
Van még egy két komponensű fémragasztóm, azt is ki kellene próbálni...

Köszönet [k i z z o] és liusz cartársaknak a támogatásukért :-)

 

A múltkor már nekiálltam a cserének, de elakadtam mert eltörött a két átvezető.
Sajnos nem találtam a cikkszámot az ePER-ben, így nem tudtam merre induljak. Kértem segítséget és kaptam is egy linket. Innen már megvolt a cikkszám: 60609776 (Benne is van az ePER-ben csak a hozzá tartozó ábrának nagyon nincs köze a valósághoz, így nem gyanakodtam rá. A rajzon az elosztó ezen izé után van míg a valóságban előtte.)
Rákerestem és a gugli rögtön kidobta az Elaforg oldalát, ahol még volt 2 darab. Lecsaptam rá, ma megjött.
...ééés igen!
Az jött amit kerestem.
Össze is raktam a rendszert.
Újabb pont kipipálva a listán.

 
>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2022-01-01

A meleg szél felszárította az utakat, így kivittem ma a zöldet, Izsák felé félútig. Kisimultam, vigyorogtam végig. 24km, visszafelé pár körfogalom, kis ökörködés az üres parkolóban. Nagyon hiányzott már.
Egyúttal megnéztem mi a hatása az új gyújtókábeleknek. Kis jóindulattal is inkább semmi. A sima alapjárat nem ezen múlt. Van még egy szett új gyertya is a polcon. Hátha nem az elosztó bütykei vagy a karburátorok. Egyébként mindegyik perselyezve, felújítva, de az ördög még valahol elbújt. Egyáltalán nem vészes, de foglalkoztat időről-időre.
(Alakul a kis Fiat, most éppen mozgásképes volt, így tudtam az Alfával kiállni a garázsból)

 
>> SzervizMafka // Alfa 156 Q4 // 2022-01-02

A megvásárláskor is látszott, hogy szüksége lesz törődésre, mivel 3. Alfánk, így ez nem rettentett el bennünket. Ami viszont következett, arra rémálmunkban sem számítottunk... Hálás vagyok, hogy a férjem ért az autókhoz, mert ennyi hibával a konyhapénzt is szerelőre költenénk.

- A külső sérülések jelentős része megfelelő polírral eltávolítható volt.
- A motorháztetőről nem megfelelően eltávolított fóliát csak újabb fóliával tudtuk legalább esztétikailag elfogadható állapotra hozni.
- A kárpit tisztítás nagyjából megoldható volt, mélyebb tisztítás majd ha jön a jó idő.
- Klíma tisztítás
- EGR szelep, MAP szenzor tisztítás,
- Olajcsere, szűrők, stb...
- Mindkét hátsó fék szorult: felújító készlettel megoldva
- Első futómű lengőkarok cseréje,
- Szilentek cseréje, (osztómű, differenciálmű)
- Kardántengely felújítás,
- Kipufogó lyukas volt, nem javítható, így dobot kellett venni,
- Alján volt néhány rohadás, amit némi lakatos munkával, lemez pótlással, hegesztéssel kellett orvosolni, és nyilván csak ezután jöhetett az alváz védelem. (Ki tudja mikor lehetett utoljára...)
- Lámpáival semmit sem lehetett látni, mivel barkácsolva lett bele led izzó, így két első lámpát is venni kellett, hogy visszaállítsuk a gyári állapotot.
- A gumiabroncs is hibás volt, rázott, így azt is venni kellett

És itt még nincs vége... mivel a futómű még mindig nem jó, így teleszkópokra is szükség lesz.

 
>> Szervizsszemtelen // Alfa 156 SportWagon - Zsiráf // 2022-01-02

Megvásárlás óta trükkös a hátsó ablaktörlőm. Volt már motorcsere is benne, utána is ezt játszottuk. A kábelek épek voltak az átvezetőnél is. Ma jött a meglepetés, a motorhoz érkező csatlakozó a ludas. Elég volt egy picit kitámasztani, és máris tökéletes a kapcsolat.. olaszok. :)

 
>> Tuning és extrasszemtelen // Alfa 156 SportWagon - Zsiráf // 2021-11-19

Beszereltünk egy újabb gyári extrát. Igaz, nem sikerült teljesen gyárira, de egy eldugott gombbal kapcsolható, ha adottak a feltételek neki.

 
>> Tuning és extrasszemtelen // Alfa 156 SportWagon - Zsiráf // 2018-10-08

Bekerültek az alcantara ülések a gyári szürke Alfatex-ek helyére. Sokkal jobban mutatnak! Egy embernek egy laza 5-6 óra alatt megvan a teljes csere.

 
>> Tuning és extrasszemtelen // Alfa 156 SportWagon - Zsiráf // 2020-02-08

Mivel bekerült egy Pioneer SPH-10BT fejegység, muszáj volt rögtön bekötni hozzá a parkradar szettet is. Fájdalmas volt.