Blog
Sajnos gyárilag ebben a szériában még nem volt tempomat.
Már régóta szerettem volna, többen beépítették előttem, így én is neki álltam.
Kábelt kellett behúzni az elektronikától a kapcsolóig.
Szereztem gyári kábelt, csatlakozót. A beépítés nem volt egyszerű, de sikerült.
A középkonzolba egyedileg bekerült a tempomat piktogram.
A rengeteg munka ellenére még mindig nem volt megfelelő a menetstabilitas, úgyhogy újabb futómű ellenőrzés után
- teleszkóp felújítása Pesten
- alsó lengőkar csere mindkét oldalon
- stabilizátorkar kitámasztó pálca csere
Most már alakul végre!
Elkészültek a hátsó tengely fékjei is. Szerencsére valaki már cserélt hátul fékcsövet, így itt csak betétcsere volt. A nyerget nem újítottam fel mint elöl. A jobb elsőben volt egy pici bubi, azért nem volt tökeletes, újra légtelenítve.
Motorolaj, váltóolaj, fékfolyadék cserélve.
Az ismeretlen eredetű váltóolaj teljesen tiszta, arany színű volt, de mégis kicseréltem, mert sajnos engem is utolért a v6 betegség. Az üzemmeleg váltó alapjáraton kicsit zörög. A szakemberek szerint vagy már zörög vagy zörögni fog. A tuti megoldás a csapágyak cseréje, de ezt a kuplung cserével fogom majd megcsinálni. Első lépésben, megnézem, hogy a gyári speckós olajjal is jelentkezik-e a zörgés, ha igen még egy dobás van: GL5 75W-90 váltóolaj (a 75W-80 helyett).
Kormányszervó olajat is cseréltem. Becsapós, mert a nívópálcán szép tiszta, de egy pohárban már látszik, hogy elhasználódott.
Gondolom, nem találtam fel a kereket újra, de hátha valakinek jól jön az infó, hogy milyen egyszerű is a szervó olajat kicserélni ezen a típuson: felbakoltam az autó elejét, hogy könnyedén el tudjam forgatni a kormányt. A tartály bejövő csövét (jobb oldali, vékonyabb) nem tudtam/mertem leszedni, mert a R-click bilincs nem volt hozzásférhető, még a tartály leszerelése és elforgatása után sem a V6 motor miatt. A visszaszerelése sikerében meg egyáltalán nem bíztam. Szerencsére jött az ötlet, hogy a kimenő ágba, a tartályon keresztül egy 11mm-es PE csövet (d8x1.5) pásszintottam, ami pont tömítve beleilleszkedett a tartály kimenő furatába. Ennek végére egy tölcsért helyeztem. Itt töltöttem bele a friss olajat, majd a kormány forgatásával a régit a tartályba pumpáltam, ahonnan kiszívtam egy erre alkalmas eszközzel. Ha nagyobb tölcsérem lett volna, 10 perc alatt elkészültem volna, így beletelt 20 percbe is. Amikor megjelent a friss olaj a tartályban, akkor abbahagytam. 1.3 Ltr anyaggal a teljes, tökéletes csere meg is volt bontás nélkül. Közben rájöttem kár a tartályt is kivenni eltakarításra, mert a lerakódások nem csak ott vannak jelen, hanem az egész rendszer belső falán, azt meg nehéz eltakarítani... Miután gyors az olajcsere, pár ezer km után egy újabb cserével a friss olajjal lemosott lerakódást is el tudom távolítani.
A motorteret alulról átnézve sem találtam semmi rendelleneset, így ezzel akár már szezonra felkészítettenek minősíthető a járgány, de még egy törött kuplungpedál rugó cseréjét azért megejteném
A középkonzolt szétszedve feltűnt hogy a fehér műanyag izé ami körül az egész forog mennyire száraz.
Ma szétkaptam és megzsíroztam.
Furcsa hogy a két csavar mellett még rá is van peremezve 2-2 fül a felső részre.
Jó lenne tudni hogy mire gondolt a művész amikor ezt így tervezte meg...
A kábelezéssel is foglalkoztam, de nincs látványos eredmény.
A múltkor téma volt a topikban a váltórudazat gumi izéi...
Úgy gondoltam hogy nem élet az élet ha ilyenem nincs, rendeltem.
Ha már rendelek eszembe jutott pár dolog:
- ablaktörlő gumit is ad a shop, nem drága, kipróbálom,
- balansztengely szíj (ha már a vezérmű szíjat cserélem, akkor ezt is),
- vezérműtengely szimeringek (ha már ki van véve nem kéne a 20 éveseket visszarakni),
- két kutyacsont előre - erre semmi szükség nem volt, de megakadt rajtuk szemem és nem ügy cserélni őket.
Ma megjöttek :-)
2022.01.26 volt a nagy nap, mikor a TAS-588 rendszámú Giulia Veloce kulcsa a megfelelő kézben landolt :) 14 órára érkeztünk, és egyből beadtuk a Rieglerrel szemközti gumishoz a 4db Németországból jött téli kereket centírozni. Első utunk az átadóból ez az 50 méter volt.
Az autóba 3 nap alatt 800 km került, és egyre jobban összeér. Egy álom!
Univerzális szőnyeg rögzítő patentekkel sikerült rögzíteni az első szőnyegeket, így már egyáltalán nem csúszkálnak.