Blog

>> EseményHalesz // Alfa Giulia Super 200 Le // 2021-12-16

Miközben más autókat nézegetve - és alfás blogokat olvasva - úgy tűnik, hogy úton útfélen hozzád vágják a B-típusú rendszámot, ez nem minden esetben ilyen egyszerű. Íme az én kálváriám röviden.

Elöljáróban néhány alapvetés:
- az importőr a Giulia 2016-os típusbizonyítványába csak az A-típusú rendszámot jegyeztette be.

- a Giulia elején szinte lehetetlen küldetés úgy felszerelni a rendszámot, hogy ne zavarja a parkolóradar érzékelőit, legjobb esetben max tiszta időben nem csipog be, de amint esik, a rendszámról úgy csöpög le a víz, hogy a piros lámpánál állva folyamatosan csipog a radar.

- konzol nélkül lehetetlen szépen felrakni a rendszámot, rá kell hajlítani a lökösre (ami állítólag szintén nem szabályos!).

- a matricarendszám még opció, de aki azt fel tudja úgy rakni, hogy sehol se csavarodjon, és pár hónap alatt ne kezdje ki így az alá kerülő víz és kosz, az jelentkezzen a strand bejáratánál a fagyiért.
- B-típusú rendszám akkor rakható fel, ha a normál méretű nem fér el vagy akadályozva van a jármű kialakításából adódóan.

Az az utóbbi hónapokban egyértelműen kiderült, hogy csak a lakcím szerinti NKH vizsgaközpontnál lehet szemlére jelentkezni. Azaz én nem mehetek például Szolnokra (ahol azt mesélik, hogy akár még hátra is felajánlják a B-típusú rendszámot), de a Mozaik utca sem jöhet szóba, ahol ha jó a dumád (ugye, Csabi?), szintén megkaphatod előre a B-rendszámot.

Én az autómmal a Pest megyei NKH vizsgaállomásai közül választhattam, a Szigetszentmiklósi volt a legközelebb.

Első forduló, augusztus 30.:
Már az is meglepő, hogy míg pl a Mozaik utcába jelentkezhetsz a kormányablakon keresztül, addig ide nem, csak emailben, és el kell küldened egy netről levadászott jelentkezőlapot, csatolva a forgalmi másolatával. Egy sima szemlére jelentkeztem.
Vittem magammal egy igazolást arról hogy az én autómon az alapmodelltől eltérő lökhárító van. (Az alapmodellen ugye nincsenek patkolószenzorok, se esőérzékelő).

Nyitásra, 7 órára érkeztem, hogy gyorsan végezzek. Ez valóban gyors volt, mert miután megérkeztem, közölték, hogy a B-típusú rendszámhoz ez nem elég, kérnem kell egy átalakítási engedélyt a Komócsy utcában.

Második forduló, augusztus 31.:
Komócsy utca, a Pest Megyei Kormányhivatal Járműműszaki Osztálya. Ide is ugyanazokkal a doksikkal érkeztem, az ügyintézőnek elmeséltem, miért szeretnék B-típusú rendszámot. Kicsit értetlenkedett, visszatelefonált Szigetszentmiklósra (!), ahol mondták, hogy igen, ők küldtek. Beadhattam a kérelmemet az átalakításra. Kb. Két héttel később megérkezett az engedélyem, amelyben az szerepelt, hogy “az átalakítást követően engedélyezett rendszámtáblák: Elöl: B, Hátul: A”

Viszont ezt csak időszaki műszaki vizsgán lehet “véglegesíteni”. (Ezt sem értem, de mindegy).

Megjegyzés: a kormányhivatalban nem lehet bankkártyával fizetni 2021-ben.

Harmadik forduló, november 3.:
Ez rövid volt, mert nem volt nálam egy céges irat, amit amúgy simán lekérhettek volna az interneten, ezért elhajtottak.

Negyedik forduló, december 10.:
Újra ott, kora reggel 7 óra előtt, kezemben minden papírral, engedéllyel. 7.30 körül közölték, hogy várnom kell a főnökre, aki majd 8-kor érkezik, mert “vannak fenntartásaink az üggyel kapcsolatban”.

Főnök 8.30 után jött, kihívott beszélgetni, akinek újra el kellett magyarázni, hogy miért is szeretnék B-típusú rendszámot. Fényképeket mutogattam, rendszámot tettem az autó elejére, hogy lássa, nem jó sehogy sem, majd mondta, hogy ez így akkor sem jó. Mondtam neki, hogy de hiszen ez a vizsgaállomás küldött a Komócsy utcába. Közölte, igen, ő volt, de így akkor sem jó, de ha már itt vagyok, és megvannak ezek a papírok, akkor megcsinálják, de több autót ide ne vigyünk ilyen problémával….

Már csak a vizsga volt hátra, kb 10 óra után beállhattam újra a sor legvégére…

Az autómnak csak 2022 szeptemberében kellett volna vizsgáznia, de most így előre lett hozva és ezért 3 évre kaptam meg a műszaki vizsgát.

Ja, és az is milyen, hogy egy ilyen helyen, ahol autónként otthagynak 15-25 ezer forintot, nem lehet bankkártyával fizetni.

Most már csak a rendszám legyártatása van hátra.

Költségeim:
Átalakítási engedély: 11.800 forint
Vizsgadíj: 16.290 forint
Átalakítási szemle díja: 4.600 forint
B-típusú rendszám gyártása: 12.300 forint
Műszaki változás bejelentése: 6000 forint
ELjárási illetek: 2300 forint
Ügyintézés díja: 5000 forint

Mindösszesen: 58.290 forint

Vajon megérte? Nyilván van olyan, aki ennyit nem lenne képes utánajárni és azt mondja, hogy nem ér ennyit az egész. Én úgy voltam vele, hogy dafkéból is megcsinálom, ha másnak lehet, akkor olyan nem létezik, hogy nekem nem.

Ugyanakkor viszont nem értem, miért ilyen bonyolult ez, és hogy lehet az, hogy az NKH különböző viszgaállomásain eltérően állnak a B-típusú rendszám kérdéséhez.

Miért nem lehet az, hogy mondjuk 50 ezer forint felárért bármilyen autó esetén választhatok, hogy az A helyett B vagy matricarendszámot rakok fel? Miért ekkora mumus a B-rendszám? Miközben rengeteg autón látni, úgy is, hogy azt semmi sem indokolja.

Miért kell ezen ennyit vacakolni? Mindenki jól járna, az államnak is lenne belőle plusz bevétele (ahogy az egyedi rendszámokból is van nem kevés), és az ügyfél is elégedett lenne, mert a szabályt is betartja, és olyan rendszáma van, amilyet szeretne.

 
>> SzervizGreene // Alfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2021-12-09

Kis csúszással ugyan (a covid miatt), de kész lett a hengerfej. Nem volt komolyabb baja, csak az olajsár. A szelepfészkeket is rendberakták.

A motorháztetőn elég sok kavicsfelferődés volt, az első lökhárítón meg kisebb parkolási sérülés volt, úgyhogy mindkettőt újrafényeztettem. Matrica rendszámot újat kellett igényelni, amíg az nem jön meg, lehet közlekedni első rendszám nélkül. Ennek az autónak nem is kellene első rendszám, így néz ki jól.

 
>> SzervizPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2021-12-15

Kicsit megkésve, de felkerült a téli garnitúra... Kapott 4 új téligumit(laufenn)

>> SzervizTommaso 159 // Alfa 159 SW TI // 2021-12-14

Bal első komplett lengőkar csere,futóműbeállítás.

Km: 288.000

 
>> Egyébfoxx // Alfa 146 1.7 16V boxer // 2021-12-13

Sikeresen le műszaki vizsgázott a mai nap, itt is megdicsérték hogy van alja :)

 
>> Tuning és extraberobbantam // Alfa 156 1.9 JTD Sedan // 2021-12-13

Ha a vezérhangya elindul idő kérdése,és követi az egész boly.A 2 dines fejegység egész jól teszi a dolgát.Viszont minél több idelye használom,annál inkább hiányzik a tekerős hangerő szabályzó.Ha már megint kiveszem a fejet,akkor teszek egy próbát egy másik visszatérő gondolattal is.Ez pedig a bose rendszer.Olvasgatva itt ott nagyon megoszlanak a vélemények.Van aki dicséri,van aki azt mondja csak a nevet kell megfizetni de nem egy nagy durranás.Donor után kutakodva jött a felismerés.Alapvetően az nincs megelégedve vele,akinek szedánja van.És csak a szedánban a mélynek nincs ládája.Csak egy konzollal be van dobva a mélynyomó a kalaptartó alá.Lesz ami lesz alapon vettem egy sw-be való rendszert.Valamint egy jelszint csökkentőt,a multikormányhoz egy illesztőt.A kormány gombokat bontottan vettem egy ramaty kormánnyal,épp úgy mint a multikormányos légzsák átvezetőt.Kutakodtam mennyiért lehetne ujra őröztetni a kormányt,mikor rátaláltam a fiatalkatrésznél a 80 százalékkal leértékelt gyári új darabra.Ez is meg lett,olcsóbban mint egy bőrözés.A beszerelést a kormánnyal kezdtem.Ez sima ügy volt.Régi le,átvezető csere,újba bele a gombok,csatik összedug és boldogság.A csere idejére az akkusarut levettem,így hibakódot sem kellett törölni.A fejnél kicsit többet elidőztem.Elvileg plug&play volt minden,viszont nekem nem tetszett a millió egymásba dugott csatlakozó még gondolati szinten sem.A fej csatijára rákötôttem a jelszint sökkentő csatiját.A vezetékeket összesodortam,leforrasztottam és zsugorcsöveztem.Ugyanígy kötöttem be a kormányadapter vezetékeit is.Így összesen 3 bedugós csati maradt a jelszintcsökkentő elmenő részét is beleértve.Akkor faragjuk be a ládát.Akitöl vettem ide adta a láda alsó konzolját is.És milyen nól tette.Ezt rácsavaroztam a ládára.Bepróbáltam,és legnagyobb örömömre a felső első csavarnak találtam egy pont jó helyen lévő furatot a sárvédő alatti merevítőn.Ezt felbővítettem,és kapott egy szegecsanyát.Ezen a ponton becsavaroztam a ládát.Így már ki tudtam jelölni a tartó konzol 3 csavarjának a helyét.Megfurtam a csomagtartó alját és ide is szegecsanyák mentek.Annyi különbséggel,hogy mielőtt a konzolt végleg a helyére csavaroztam jó vastagon leszilóztam mindent a beázások elkerülése végett.A láda a helyén.A csavarokat alulrol jó vastagon lekentem alvázvédővel.Jôhet a kábelezés.A csomagtartóba nekem volt egy aktív mélyem.Ennek a tápját annó az akkutol húztam be.Ezt használtam a bose tápjának is.Testet pedig a hátfalon lévő testelési pontra kötöttem.Jöhetett az ajtók bekábelezése.Kivettem a hátsó ülést,valamint mind a két oldalon a küszöbborítást és a b oszlop takarót alulrol.Az a és b oszlop tövénél megkerestem a hangszórók vezetékeit.Ez járt némi anyázással,mivel a színük sem az ajtóéval sem a fejnél lévővel nem egyezik.De csak meg lett mindegyik.Ezeket itt elvágtam,és összetoldtam a bostol jövővel.Volt egy rca-m is hátul,gondoltam teszek egy próbát.Hát eléggé cudarul szolt.Na akkor kábelezzük ujra a bemenetet is.Csináltam egy ugyanolyan köteget mint a gyári.A pozitív-negatívot csatornánként összesodortam.Minden szálat megírtam a keveredések elkerülése végett.Az eredmény ég és föld volt.Ha már így szétkaptam az autót,behúztam a tolató kamera kábelét is.Használni nem használom.Ugyanúgy tükörböl tolatok,de az utasoknak tetszik.Ha előre tudom,hogy mekkora cumi lesz ez a beépítés lehet nem fogok bele.Így hogy kész van,viszont azt mondom megérte.Nekem tetszik a bose hangja.A magas nem tetszett,hogy lentröl szól.De azt 5 perc alatt átfaragtam a kilics mellé a helyére.Így már nekem nagyon korrekt.

 
>> EseményWarbiRunner (Gyuri) // Alfa Giulia 2.0 Super // 2022-01-05

Az ősz nagy kérdése volt, hogy mi legyen télen. Letenném boldogan a Giuliát, de reggel valahogy a legkisebb harcosnak el kell jutni az óvodába. Ami bő másfél kilométer. Normális időben közel van, biciklivel sem téma. Szeles hidegben nagyon távolinak tűnik, olyankor autó kell. A telkünkhöz földút vezet, esős időszakokban szörnyű közlekedni, tócsák, gödrök, sokszor tó méretű mélyedések, sajnálnám a Giuliát. Szeptember óta aktívan figyelem az olcsó használt autó kínálatot, először harmadik autó volt a terv. Egy Cinquecento, rossz Polo, vagy akár egy 146? Aztán telt az idő, bicikliztünk sokat, a Giulia pedig jó ha tízszer járt az óvoda előtt. Négy nap van hátra az oviból, azt hiszem a 2021-et kihúztuk nyári kerekeken, harmadik autó nélkül, a Giulia eddig még csak koszos se lett. És még van kb. nyolc tanítási hét márciusig. December elején már láttam, hogy mi a helyes megoldás, nekiálltam inkább téli kereket keresni..

Már csak azért is, mert ez az utolsó nyolc hét. A munkagépek már az utca közepén fektetik az esőelvezető csöveket, tavasszal pedig végre aszfaltoznak.

Téli kerék. Ha az olyan egyszerű lenne. Miután szembesültem vele, hogy gyári felnit nehéz szerezni, és ha sikerül is egy vagyonba kerül, a jófogást kezdtem túrni. Találtam is 5x110 R18 ET35-ös felniket, nem is csúnyákat, jó árban. Itt le is zárhattam volna a sztorit, jó áron szép felni, rendelek gumit rá, szaladhat a szekér.
Igen ám, de én akkor is 18-as gyári felniket szerettem volna, ha lehet felemás szettet. Lehetőleg nem a világ összes pénzéért, hihetetlen árakon kínálják ezeket. Több hét vadászat kezdődött. Ezt amúgy igazából szeretem, és általában sikerül is levadászni a jót, jó áron.
A fiatalkatreszek.hu-tól rendeltem akciós TPMS szenzort, az utolsó darabok voltak. Aztán felni kupakot is, az is itt volt a legjobb árban. És közben rátaláltam arra amit kerestem, találtam gyári kétszéles felni szettet emberi árban. Ma kaptam az értesítőt, hogy szállítás alatt, a két ünnep közt érkezik. Izgatottan várom.

2021.12.20. Időközben, váratlanul hamar a felnik is megérkeztek. Tényleg újak, hibátlanok, nagyon szépek.

2022.01.05. Összeálltak a kerekek, jól néz ki így is az autó. Kevésbé sportos, inkább elegáns, de valahogy jól is esik ez a változatosság. A szélesebb hátsó kerekek így elegáns formában is nagyon jól néznek ki.

>> Eseménycsepeliek156 // Alfa 159 2.4 jtdm Q-tronic ti // 2021-12-13

Ma csont nélküli sikeres vizsgát tett az Alfa . 2024 januárig jók vagyunk.
Óraállás: 200.167 Km

 
>> Tuning és extraquash // Alfa Giulia Super MY19 // 2021-12-10

A külföldi fórumokon sem találsz jelenleg más megoldást. Egy lengyel srác készített egy elektronikát, ami minden indítás után megnyomja helyetted a start-stop kikapcsoló gombot.
Tehát semmi más nem csinál, mint egy gombnyomást szimulál! A gomb továbbra is használható, ha akarod egy gombnyomással vissza is tudod kapcsolni.

A megoldás semmilyen más módosítást nem igényel, pl. MES, proxy, etc …

Megrendelni innen tudod: https://shop.stuff4car.com/en/index.php?route=product/product&product_id=52

A srác nagyon korrekt, én cégre, nettóban vettem meg, SGW bypass-al együtt, átutalásra.
Adott kedvezményt, és amint megkapta az utalást, azonnal küldte.

A beszerelés nagyon egyszerű:
• Az akkumulátort ehhez nem kell lekötni, de ne legyen gyújtás!
• találsz a dobozban egy gumi leszedőt - igen, bringa gumi leszedő, de a célnak tényleg tökéletesen megfelel – ezzel finoman alulról kiemeled a világítás kapcsoló panelt.
Nagyon nem kell erőlködni, szépen ki fog jönni.
• Ha kijött, lehúzod a hátsó csatlakozót.
• A kettő közé bekötöd a dobozt
• Mehet is vissza a helyére, és kész is vagy.
• Én a dobozt vékony szivaccsal körbecsavartam, hogy biztosan ne zörögjön.