Blog
Vezérlés cserekor sajnos kiderült hogy cserés lesz a jobb felső motortartó bak, akkor még összeszerelésre került a régivel, de aztán hamarosan rosszabb lett mint a megbontás előtt, szinte berezonált az egész autó nagyobb sebességnél. Aztán karàcsonyi program gyanánt és mert ekkorra lett szabad garázs a Bányai’s Garage-nál december 25 -én lett kicserélve. Azóta rezgés mentes a kocsi és sokkal jobb az alapjárati érzete is. Km óra állása ekkor: 183600 km
Mai nap le lett szervizeltetve az autó.
Kapott:
- Selenia WR Forward olajat
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő
Km. : 27 977 km
Végre, ez itt már tényleg a pont a történet végén.
Először mágnessel szerettem volna felrakni a rendszámot. Rendeltem speckó "szupermágnest", amit fel is ragasztottunk a lökhárító belső felére. Tökéletesen tartaná így a rendszámot, viszont mivel a másik oldalra is elég vastag mágnesek kerülnének, így nagyon eláll a lököstől... Lásd képek. Egyébként tökéletesen rögzítené, bár az érdekelne, hogy _nagyobb_ sebességtartományban lekapná-e a menetszél...
Egyelőre elvetettem ezt a megoldást. Sima kétoldalú ragasztóval raktam fel végül.
Felkerültek a gyári méretű 255/35 R19 új téli Continental Wintercontact TS860 S gumik a gyári 9×19 hátsó felnikre.
Álom az optika is, mint nyáron! 🤩
Sokan mondták, hogy ezek a 15-ös teledial felnik nagyon ritkán bukkannak már csak fel, így nagyon megörültem, amikor egy eladó 145-ös hirdetésénél külön lefotózva megtaláltam ezeket a kerekeket.
Sikerült megyegyeznem az eladóval, hogy az autó nélkül is eladja őket :)
25 ezer forintot fizettem a 4 darab felniért :)
Kócosw találta nekem a német ebay-en ezt a 145-be való extrát :)
Ez a 145 Edition 500 kiegészítője volt. Mindössze 50 euró volt postával együtt. Kócosw segített nekem intézni a dolgot Németországból, köszi még egyszer, itt is! :)
Aztán amikor posztoltam róla a 145-ös Facebook csoportba, Horváth Attila (Atis155) felajánlott hozzá egy pedálszettet a taposóval együtt :) 5000 forintot kért érte (plusz 1100 forint volt a csomagköltség).
Fel kell majd polírozni mindet, de nagyon szép állapotban vannak.
Költségeim:
Váltókar: 18.000 HUF
Pedálszett: 6100 HUF
D. Z.-nél átnéztük alaposan az autót, és Zoli úgy ítélte meg, hogy egyáltalán nincs olyan állapotban, ami miatt le kellene mondani róla. Lesz vele munka rendesen, de érdemes belevágni.
Nézd meg a videót: https://youtu.be/Id1tq1BIduY
Bekerültek az új LED-ek a belső világításba és a rendszám fölé.
Hideg fehér fények, 6000K, W5W, SMD Canbus LED.
Megtörtént az olaj és a szűrők cseréje (olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő).
Az olaj Castrol Magnatec 10w-40 lett.
Megszületett a döntés DRL ügyben, némi módosítással visszakerül a korábbi helyére.
Kb 1 cm-el megemelem hogy a rés közepébe essen, így már majdnem jó helyen van. Viszont kell hozzá egy távtartót gyártatnom.
Addig is elkezdtem beszerelni az elektronikát a régi helyére. A művelethez ki kell szedni a bal első lámpát és az ablakmosó tartályt. Ez utóbbit a visszarakás előtt megtisztogattam, furcsa látvány.
A projekt itt elakadt, mert elfogyott a vezetékem.
Folyt. köv.
A másik projektterv a navi tápjának eltüntetése hogy ne foglalja a szivargyújtót.
A váltó elé már korábban beépítettem két kapcsolót. A bal oldali az antennát tiltja le hogy ha nem rádiót hallgatunk ne járjon ki. A jobb oldali a hazárd megye lordjai légkürtöt kapcsolta a sima duda helyett. Mióta kikerül a légkürt (kicsit lassan játszotta a dallamot) ez üres, ez fogja a navi tápját kapcsolni. Szétkaptam a régi rendszert és mindenhová sarukat raktam a korábbi forrasztások helyett, mert így bármikor szét lehet szedni és rövidebbre lehet hagyni a drótokat.
A navinak forrás adott, a szivargyújtó vezetékére kellene rácsatlakozni. Nos ez nem olyan könnyű, mert nehéz hozzáférni. Főleg mert már a rádió is rá van kötve.
Nincs mese ki kell szedni a középkonzolt, hogy bekábelezzem és a korábban berakott vezetékekkel együtt rendbe tegyem a drótokat.
Folyt. köv.