Blog

>> SzervizJCsabi // Alfa 147 1.9 JTD 8V Distinctive // 2021-12-23

Egyik napról a másikra olyan hangot adott ki a kocsi, mintha csúszna az ékszíj. Szóltam Pisti barátomnak, hogy valami nem OK a kocsival. Távgyógyításba csak annyit mondott, hogy hosszbordásszíj és főtengely szíjtárcsa csere. El is került hozzá az autó, ahol jött a meglepi. A szervószivattyúból szivárog az olaj és csöpög rá a szíjfeszítőre. Emiatt csúszik. SOS-be kerített hozzá új TRW szivattyút. Kicserélte a szíjtárcsával, szíjjal és a feszítővel együtt.
Nagyon pöpec lett. Sokkal könnyebb a kormány és szinte alig hallani a motor hangját.

Km állás: 225.135km

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.9 JTD // 2022-01-09

2021.12.23 Feleségem szólt hogy nem működik a hátsó ablaktörlő és az ablakszálfűtes sem. Hátsó ablaktörlő csak hallani lehetett hogy kattan de nem indult el, ablakszál fűtés szintén nem ment, csomagteret folyamatosan nyitottnak jelezte és hátsó ablakszál fűtéskor a pótféklámpa világított. Csomagtérajtó burkolatok le, kiméregetes hogy hol zár össze. Biztosítékok ellenőrizve. Hátsó ablakszálfűtes reléje is kicserélve a biztosítéktáblában. A probléma a csomagtérajtóban lévő zár nyomógombja volt. Ehhez kellett egy pár óra mire meglett, már úgy voltam hogy ki bontom a teljes kábelezest hátul hogy átnézem hátha összedörzsölődött valahol mint kb. minden 5 ajtós típusnál.
Tettem bele másik zárat és minden jó. Vissza a másik és minden rossz. Nem értem mi ment el benne mert elvileg csak egy nyomógombos kapcsoló ami nyitott ajtónál a testet zárja össze bár lehet rosszul tudom. A kábelátvezetést aztán átnéztem a gumi harmonikán belül, kapott szigetelést is azért a csoportkábel de semmi extra nem volt ott. Végül összeraktam és minden rendben vele :)

2022.01.09 újból előjött a hiba, annyi változással hogy nem jelezte folyamatosan a nyitott csomagtérajtót zárt állapotban. Újból a burkolatok lebontása, kimérés, tesztelés. Testkábel hiba volt, nem vette át a karosszériáról a negatívot.

 
>> SzervizGeorge1990 // Alfa 159 1.75TBI // 2021-12-23

Ismét olajcserére került a sor. Szokásos olaj, szűrők.
Kapott egy Dayco hosszbordás szíjjat.
217300km

 

Megjöttek a téli szerviz cuccai:
- UFI - légszûrõ
- MAN - olajszûrõ
- pollenszűrő
- Motul 8100 X-Power 10W-60 motorolaj 4 liter
- CORTECO - szelepfedél tömítés
- DAYCO - bordásszíj (a feszítők és a görgők maradnak, mert nincs bennük 35e km)

Hosszbordás és a feszítője már megvan korábbról.
Még egy felső kuplung munkahengert kell vennem, mert ereszti az olajat a mostani.

update 2021.12.29.
Ma is csomagot hozott a futár:
- tömítés az olajleeresztő csavarhoz (5 db),
- kuplung főhenger,
- egyenes csatlakozó az ablakmosó csőhöz,
- 1 méter 4/6 mm-es gumicső az ablakmosóhoz,
- Loctite 454 pillanatragasztó,
- Loctite 518 pillanatragasztó,
- pollenszűrő.

 

Itt felsorolom a hibákat, leginkább, hogy visszakereshető legyen...

Külső:
-hátsó lökhárítóból hiányzó jobb oldali kipufogó takaró
-jobb első sárvédő-küszöb találkozás rozsdás
-bal első sárvédőív pereme rozsdás
-jobb első dobbetét nincs bent (megvan, csak be kell rakni)
-két küszöbön felületi rozsda
-bal hátsó ajtó ívénél a sárvédön festék leverve
-csomagtérajtón kis horpadás az üveg mellett
-törött scudetto
-antennatalp alatti gumi hiányos
-kipufogó flexi csőnél kifúj 2021.12.28
-féltengely belső csuklók lógnak, különösen a bal 2021.12.28

Belső:
-hiányos biztosíték fedél
-hiányzó hamutartó elöl
-törött hátsó hamutartó
-ragadnak az ajtóbehúzók
-törött váltószoknya keret
-jobb oldalon vizes padló kárpit
-csomagtartóban a kárpit hiányos
-pótkeréknél állt a víz

Motor:
-sárga tengeralattjáró (elvileg P0011, de ezt még megnézem, frissítem) igen az, többek között. Valamint P0011, P0013, P0014
-motortér cefet retkes, olajsár kívül
-alapjárat nagyon erőteljes (kicsit remeg a kasztni)
-gázadásra valami süvítő hangot ad (ezeket ellenőrizni kell: generátor, szervó, klíma, vezető, feszítő görgő)
-olajhőfok jeladó

Futómű:
-jobb első felső lengőkar szilent cserés

Fék:
-jobb hátsó féknyereg cserés nem az
-kéziféket nagyon nehéz behúzni. Lehet összefügg az előzővel, de lehet a bowden van berohadva

Egyéb:
-hiányzó szélvédőmosó tartály kupak
-rádiónak nagyon gyenge a vétele
-akkumulátor kuka
-akkumulátor rögzítő pánt hiányzik. Valahol volt 1 szakadt itthon, ha még megvan megcsinálom.
-1 kulcs van csak
-kulcsszár nem jó a hengerzárba

Későbbiekben a lista még bővülhet, de remélem nem nagyon, inkább próbálom rövidíteni, de ehhez apósom közreműködésére is szüksgem lesz. Az alján a felületi rozsdát azt ledrótkorongozom, kap horgany spray-t aztán alvázvédőt 2-3 rétegben, hogy a továbbit megelőzzük. Valószínű ezt a horganysprays dolgot alkalmazni fogom a sárvédő és küszöb találkozásánál is, amíg nem lesz tavasszal kijavítva, színre fújva...
Egyelőre leállok a blogolással, mert nem fog történni semmi a két ünnep közöttig, maximum a 156ból átrakom a yatourt, és kicserélem a tompított és reflektor izzókat Cool Blue Intense-re, megtöltöm szélvédőmosóval, és belakom a csomagtartóban levő üres helyeket a szokásos alap dolgokkal, mint bika kábel, vontatókötél, kukás mellény, stb...

Update 1.(2021.12.23):
-menet közben változó fokozatban, változó tempónál elkezd az egész autó betáncolni. Egyelőre nem tudom mire vélni. 27-28 valamikor megemeljük a kocsit, és kiderül.

Update 2.(2021.12.28):
-sárga tengeralattjáró a P0010, P0011, P0013, P0014 hibakódok miatt van. Lebontottam a burkolatot, stekkereket lehúztam, kimértem. Szívó oldali szolenoid 0. Kipufogó oldali 10ohm, ami elvileg jó. Úgyhogy ezt be kell szerezni
-nem a jobb első felső lengőkar szilenttel van baj, hanem a bal alsó külsővel
-fék megoldva, kézifék megoldva
-kiderült, hogy a bal oldali féltengely belső csuklója nagyon lóg (kb 3mm-t kottyanik), valószínű ez okozza a kocsi beremegését gyorsításkor
-jobb oldali féltengely belső csukló szintén lóg egy kicsit, de ez még talán nem vészes
-kipufogó kifúj a flexi csőnél
-találtunk még itt ott kis rozsdát, de nem vészes

 

A mai napon az autót a nevemre vettem...
Magyarországi viszonyokhoz képest ez elég könnyen ment. Még úgy is, hogy a kocsi ki volt vonva a forgalomból ideiglenesen, és a műszakija lejárt 07.01 dátummal, ami szerencsére a vészhelyzet miatt meghosszabbodott. Halogatni nem fogjuk, év elején nekifutunk. Addig viszont még lesz egy útja a hétvégi családi összejövetelre, és hétfőn egy másik debrecenbe, meg egy vissza fehérvárra.
Reméljük az autó jól fog teljesíteni ezeken az utakon, és nem hagy cserben minket, ahogy az elődje sem tette egyszer sem, pedig sokszor megtettük vele ezt az utat, és volt pár alkalom, amikor nagyobb problémával indultunk útnak. Na mind1, ennyit az elődről, ez most az új szerzeményről szól.

Szóval, csak rövidre fogva, mert úgysem érdekel senkit, mert mindenki tudja, hogy megy ez az átírás dolog.
Biztosítás megkötve 20-án délután. Azóta sem jött semmi, csak egy ajánlat, meg legombolták a pénzt. Gondolom majd jövőre megjön a kötvény is... Eddigi kötéseknél mindig megjött másnap. Nem zavar igazából, ráfogjuk az ünnepekre, meg mindenre.
Eredetvizsgára nem kértem időpontot, mert minek. Kevés ember megy utolsó napokban, senki nem akarja az utolsó pillanatra hagyni. Odaértünk, bementem, kb 30 perc múlva szóltak, hogy kész, viszont az autót nem tudják elindítani. Mondom f..za... Megbikáztuk, elköszöntem, eljöttünk haza.
Itthon észrevette, hogy az anyósülés előtt vizes a szőnyeg. Nem is kicsit. Mögötte is. Kiderül, hogy beázik-e, vagy lehúzva maradhatott valamikor az ablak, vagy egyéb dolog történt vele. Ja, most jut eszembe, amikor elhoztuk az autót, és néztem át, akkor tűnt fel, hogy a pótkeréknél állt 1 centi víz... Fura, mert a tetőkárpiton nincs ázásnak nyoma, és a vezető oldalon száraz minden. Ez olyan rejtély, mint az, hogy milyen madár lakott a motortérben...
Fél óra múlva indultam a kormányablakba.
Meglepetésemre 5 ember volt talán kint, bementem, sorszám, leültem. Felnzek a kijelzőre aki az ablaknál van, annak egyel kisebb a száma, mint nekem. Talán 5 percet ültem, mehettem is be. A hölgy marha rendes volt, amikor mondtam, hogy a biztosításról csak egy ajánlatom van, az is csak emailban, mert nem nyomtattam ki. Semmi baj, megnézzük a nyilvántartást. Rendben volt. 3 perc nyomtatás, pötyögés, aztán kérte is a 2 aláírást, meg a kártyaérintést. Gyorsan legombolta a pénzt, mondta 1 hét és jön a törzskönyv, nem fognak mellé tokot küldeni, de nála még van pár darab, mert a kereskedők mindig ott hagyják, így adott egyet, meg egy forgalmi tokot is. Ez külön jó, mert így már van 2 watta új a szekrényben, meg 3 ami használatban van :)
Szóval innen is 15 perc alatt távoztam, de megkönnyebbültem több okból is. Először is, már nem húzza annyi pénz a zsebem, másod sorban kicsit tartottam ettől a passzív forgalmitól, meg úgy ettől az egész ideiglenesen forgalomból kivont, műszaki a vészhelyzet alatt járt le, nincs biztosítási kötvényem még dologtól... De ezen is túl vagyunk, és meglepően simán ment...

Elhoztuk az autót.
A jobb első sárvéfő és küszöb találkozásánál van egy kis felületi rozsda, és 2-3 kis festék hólyagosodás a kuszöbön. A bal hátsó részen a hátsó szélvédő mellett egy kis nyomódás van. Törött a scudettó. Kb ennyit a karosszéria hibákról. Nem vészes, abszolút.
Hazaút során észrevettem, hogy miután bemelegedett a motor alapjáraton kicsit erősen jár (enyhe remegés van, és nem azért mert neki is ez az első :D), ez még egy kis nyomozást fog igényelni.
Magasabb sebességnél kicsit táncolós, vagy nem is tudom, ilyet még nem éreztem. Na mind1, akkor bugizzunk, majd kiderítjük ezt is.
Check engine természetesen világít, annélkül úgysem Alfa az Alfa. Erre még nem volt érkezésem, hogy kiolvassam, de akitől vettük azt mondta, hogy P0011 a hibakód. Erre majd egy szolenoid csere megoldás lesz remélem, de előbb úgyis hiba olvasás, aztán multiméteres mérés lesz, mert biztosra akarok menni.
Akkumlátor az elköszönt, de ezt tudtuk. Van, hogy 2 napig áll, reggel elindul, van, hogy 1 perc állás után, csak a belső világítástól úgy lemerül, hogy csak kattint egyet az önindító.
Kormány teljes kitekerése közben egy pillanatra van egy nyekkenés mind a két irányba, ez szintén nem tudom mi lehet. Egyelőre...
Olajhőfok mutató nem mozdul, villog alatta a piros kis kancsó. Olajhőfok jeladó. Érdekes. Akárhogy kerestem, nem találtam ilyet Bárdinál, viszont a gyári cikkszámra hoz találatot szépen mégpedig vízhőfok jeladó személyében. Próbát majd megér...
Amikor jobban átnéztem az autót, észrevettem pár apró hiányosságot, hibát, de ezek tényleg apróságok, mint pl.:
-hiányzik az első hamutartó (úgysem dohányzó autó lesz, így nem számít, max az üdítős dobozt hivatott tartani)
-hátsó hamutartó megvan, a csomagtartóban, és az ajtaja is, aminek viszont a középkonzolról le van törve az egyik füle
-biztosíték táblánál a kis ajtó jobb oldali csapja hiányzik, ezt majd legyártom, ugyaninnen hiányzik a csavar is
-váltószoknya díszkerete törött
-rádióadók vétele cefet gyenge, jobban megnézve az antennatalp alatti guminak annyi, gondolom eloxidálódott, majd ránézek.
-motortérben csirkék, vagy galambok, vagy fanc tudja milyen szárnyas, tollas lény lakott, de tollakból nincs hiány.

Vannak itt nagyobb gondok is.
-egyik első felső lengőkar szilentje kukás
-jobb hátsó fék 0, azaz semmit nem csinál, kézifék behúzhatatlan. Ez lesz az első orvosolandó dolog...
-egy kulcs van az autóhoz, és nincs kódkártya. Ez a kulcs is már egy utólagosan programozott kulcs, ez a kocsi szervízszámláiból derült ki, mivel kikérték a kódkártyát ami egy idegesítő A4 lap, ráadásul 17800JMF volt... Utána még volt egy kulcsprogramozás is. Ezzel nem is lenne baj, viszont a kulcsszár nem nyitja az ajtót, szóval a hengerzárat nem programozták újra. Gondolom lusták voltak kiszerelni. Ez csak azért aggaszt, mert ha bezárom távirányítóval, akkor riasztó bekapcsol. Ha lemerül az akksi, nem tudom kinyitni az autót. Így most a csillaggarázsban a kocsi beriasztva, motorháztető kipattintva. Ezt sürgősen orvosolni kell. Első körben megkapja a 156 akkumulátorát. Szegény előd úgyis el lesz adva. :S

Kb ennyi jutott eszembe, de egy későbbi posztban felsorolom a hibákat, már csak magam miatt is, hogy mit ne felejtsek el.

A 156hoz képest meglepően nagynak, és tágasnak tűnik... Az is nagyon jól vezethető autó volt, de ez egy sokkal másabb kategória. Egyszerűen hibátlan. Ami a 156 hiányossága, kis hibája volt vezethetőség terén, azt itt megoldották, Nem hittem, hogy első pillanatban ennyire meggyőző lesz. Alig akarok belőle kiszállni...

 
>> SzervizCsongi // Alfa 156 1,8 SW, Rafi // 2021-12-21

Futómű felújítás volt... elől - hátul.

>> Tuning és extraTrevisinho // Alfa Giulietta 1.4 TB MultiAir QV-line // 2021-11-05

Tűzoltó készülék és ablaktörő kalapács került az autóba.

>> Tuning és extraTrevisinho // Alfa Giulietta 1.4 TB MultiAir QV-line // 2021-12-19

A távolsági fényszórókat is be kellett állítani, mivel azok az úttestre világítottak, az autó elé. Otthon egyszerűen elvégezhető feladat egy 9-es villáskulccsal.
Ezenkívül rendszámtábla világításba rendeltem hideg fehér égőt, a távolságiba szintén, illetve korábban bekerültek az új tompítottak is.