Blog
Bal hangszóró rács füle elvolt törve, ezért venni nem akartam másikat így javítottam. Középbox kéziféknél a rögzítés szintúgy el volt törve, ezt is inkább javítottam csak. Váltókar kapott egy kis kenést, takarítást. Kellett másik tükör állító is, és új eredeti váltószoknya is a helyére került. Bontott váltófejet kapott, ez szebb mint a korábbi.
Hátsó ablakszálfűtés nem működött, tükörfűtés sem persze, és az elektromos tükörállító sem. Biztosíték táblából hiányzott a reléje.
Ablaktörlők kaptak egy kis festést mert már kopottak voltak, új lapátokkal felszerelve :) Első ablaktörlő karokat már előttem kicserélték faceliftes verzióra.
Index balra egyet villant és utána semmi. Kapott Kontakt sprayt és másik relét, működik rendesen, csak érintkezés gondja volt.
Motorháztető nyitó bowden kiakadt a nyitókarból. Bowden szorult és a zár rugója nem tudta vissza húzni a bowden így az utastérben ha úgy mozdult akkor kiakadt belőle. Ezt egy 15-20 nyitás után megjavult, bowden nem szorult és a rugó vissza tudta húzni alaphelyzetbe.
Piros bőrfesték + lakk és lakk erősítő ülésekhez.
Ajtózárak javítás. Baloldali szokásos típusbetegség, eltörik a mozgatást végző fül. A jobboldalinak a műanyag háza volt eltörve. Már próbálták javítani mert hiányosan volt összerakva. Alátét hiányzott a rögzítő zár fül alól. Nekem 145 záram nem volt így 146-ból kellett megoldanom, persze a kettő nem egyforma. Egy kis hajlítás a műanyagon, előtte melegítéssel és a rudazatot is kellett egy picit hajlítani hogy ne akadjon az ajtózár szerkezetében. Tökéletesen működik.
Hátsó zárból hiányzott egy fedőkupak.
Ajtóhatárolók elvoltak törve, csoda hogy nem kattogott, viszont magától csukodott be :) ebből is csak 146 volt nekem, aminek 1 cm-rel hosszabb a karja, próbaképpen beszereltem és jó bele :) Mind a két fokozatban megáll az ajtó és nincs hangja sem :)
Ajtókárpitok pattentjai közül voltak töröttek is, ezek kicserélve.
Jobb ajtó hangszóró foglalatai utólagos volt, úgyan ilyen csak rövidebbek voltak. Cserélve gyárira + a csavarok is. Valakinek a félbehagyott munkáját folytattam mivel a csavarok nem voltak meghúzva szinte sehol sem, az ajtó felfogatás, az ablakmegvezető sínek, ezért ablakemelésnél be is billent az ablak és nem ment fel csak kézi rásegítéssel. Ez igaz volt a baloldali ajtóra is. Szépen működik mindegyik. Jobb ablakemelő kapcsolót cseréltem mert néha beragadt a gomb felfelé. Jobb hangszóró rácsnak töröttek voltak a fülei, cserélve ép darabra. Örülök neki hogy akadt még ilyen :) Jobb ajtóból a fólia fele is hiányzott már, ez is pótolva. Kárpit alatti szigetelések megvannak, csak már leszedtem a javítás miatt.
Éves szervíz
Cserélve:
-Motorolaj (Selenia 5w30)
- olajszűrő
- légszűrő
- pollenszűrő
- gázolajszűrő
Elaforg Kft (gyári)
A szimeringek kutatását feladtam. Másfelé indultam el.
A szelepvezető 10 mm átmérőjű a szimering belseje 9,8 mm. Elvileg a bordák 0,1 mm-t "lapulnak" és ez rögzíti a helyén, vagy nem...
Többen is jelezték hogy a probléma ismert és már vannak kidolgozott megoldások, csak kicsit mélyebben kell körülnézni az internet bugyraiban.
1. megoldási lehetőség:
A szelepvezető felületének felérdesítése hogy legyen miben megkapaszkodnia a szimering belső bordáinak. Pár tized mm-es vállról van szó, a régebbi Alfákhoz lehet is kapni ilyet: 1. kép Nord motorok felújításakor szoktak ilyet esztergálni rá a beépítés előtt. Felmerült egy egyszerű szerszám készítése amivel akár a helyén is elvégezhető lenne.
2. megoldási lehetőség:
A szimeringet nemes egyszerűséggel odaragasztani a vezetőhöz. (keresés: valve steam seals: glue them?) Rögtön kiderül hogy többen is így tesznek, jött három találat is a ragasztóra. Az egyiket nem találtam meg itthon, így csak a másik kettőt rendeltem meg. Szilveszterre itt is voltak. Próbaként a gyakorló motorról leszedtem 3 szimeringet és újakat tettem fel. Egyet ragasztás nélkül, egyet-egyet meg a ragasztva. A felrakás előtt mindegyik szelepvezetőt alaposan megpucoltam féktisztítóval.
Ma leszedtem őket:
- ragasztás nélküli (4.kép): Meglepően nehezen, de egyértelműen a három közül a legkönnyebben jött le, belül jól láthatóak a bordák.
- Loctite 454 (5-6. kép): Komoly küzdelem árán sikerült leszedni, ez tartott a legjobban. A szelepszáron jól látni a ragasztó maradványát. A szimeringben meg azt látni hogy a felesleget "feltolta" a vezető a felső részbe. Kevesebbet kell felrakni. A ragasztó gél állagú, jól kezelhető, nem csöppen, 100 fok felett is működik.
- Loctite 518 (7-9. kép): Valahol az előző kettő között. Az állaga zselés, nehezen lehet szétkenni a szimering belsejében. A nyomai jól látszanak. Csak levegőtől elzártan köt meg, ezért a felesleg meg se kötött még folyik. Így nem nyerő mert mi van ha később felkerül a szelepszár és a szimering közé és ott köt meg?
Szóval a mai tesztet a 454-es nyerte meg...
Van még egy két komponensű fémragasztóm, azt is ki kellene próbálni...
Köszönet [k i z z o] és liusz cartársaknak a támogatásukért :-)
A múltkor már nekiálltam a cserének, de elakadtam mert eltörött a két átvezető.
Sajnos nem találtam a cikkszámot az ePER-ben, így nem tudtam merre induljak. Kértem segítséget és kaptam is egy linket. Innen már megvolt a cikkszám: 60609776 (Benne is van az ePER-ben csak a hozzá tartozó ábrának nagyon nincs köze a valósághoz, így nem gyanakodtam rá. A rajzon az elosztó ezen izé után van míg a valóságban előtte.)
Rákerestem és a gugli rögtön kidobta az Elaforg oldalát, ahol még volt 2 darab. Lecsaptam rá, ma megjött.
...ééés igen!
Az jött amit kerestem.
Össze is raktam a rendszert.
Újabb pont kipipálva a listán.
A meleg szél felszárította az utakat, így kivittem ma a zöldet, Izsák felé félútig. Kisimultam, vigyorogtam végig. 24km, visszafelé pár körfogalom, kis ökörködés az üres parkolóban. Nagyon hiányzott már.
Egyúttal megnéztem mi a hatása az új gyújtókábeleknek. Kis jóindulattal is inkább semmi. A sima alapjárat nem ezen múlt. Van még egy szett új gyertya is a polcon. Hátha nem az elosztó bütykei vagy a karburátorok. Egyébként mindegyik perselyezve, felújítva, de az ördög még valahol elbújt. Egyáltalán nem vészes, de foglalkoztat időről-időre.
(Alakul a kis Fiat, most éppen mozgásképes volt, így tudtam az Alfával kiállni a garázsból)
A megvásárláskor is látszott, hogy szüksége lesz törődésre, mivel 3. Alfánk, így ez nem rettentett el bennünket. Ami viszont következett, arra rémálmunkban sem számítottunk... Hálás vagyok, hogy a férjem ért az autókhoz, mert ennyi hibával a konyhapénzt is szerelőre költenénk.
- A külső sérülések jelentős része megfelelő polírral eltávolítható volt.
- A motorháztetőről nem megfelelően eltávolított fóliát csak újabb fóliával tudtuk legalább esztétikailag elfogadható állapotra hozni.
- A kárpit tisztítás nagyjából megoldható volt, mélyebb tisztítás majd ha jön a jó idő.
- Klíma tisztítás
- EGR szelep, MAP szenzor tisztítás,
- Olajcsere, szűrők, stb...
- Mindkét hátsó fék szorult: felújító készlettel megoldva
- Első futómű lengőkarok cseréje,
- Szilentek cseréje, (osztómű, differenciálmű)
- Kardántengely felújítás,
- Kipufogó lyukas volt, nem javítható, így dobot kellett venni,
- Alján volt néhány rohadás, amit némi lakatos munkával, lemez pótlással, hegesztéssel kellett orvosolni, és nyilván csak ezután jöhetett az alváz védelem. (Ki tudja mikor lehetett utoljára...)
- Lámpáival semmit sem lehetett látni, mivel barkácsolva lett bele led izzó, így két első lámpát is venni kellett, hogy visszaállítsuk a gyári állapotot.
- A gumiabroncs is hibás volt, rázott, így azt is venni kellett
És itt még nincs vége... mivel a futómű még mindig nem jó, így teleszkópokra is szükség lesz.
Megvásárlás óta trükkös a hátsó ablaktörlőm. Volt már motorcsere is benne, utána is ezt játszottuk. A kábelek épek voltak az átvezetőnél is. Ma jött a meglepetés, a motorhoz érkező csatlakozó a ludas. Elég volt egy picit kitámasztani, és máris tökéletes a kapcsolat.. olaszok. :)
Beszereltünk egy újabb gyári extrát. Igaz, nem sikerült teljesen gyárira, de egy eldugott gombbal kapcsolható, ha adottak a feltételek neki.