Blog

>> Szervizgyml // Alfa 156 SportWagon // 2021-11-18

Folyamatosan világított a befecskendező jel a km-óra jobb felső sarkában. A hibatárat kiolvasva a P0220-as kód volt benne ami a gázpedál jeladó valószínűtlen jel-re utal. A mérési értékeknél látszott hogy szakadás nincs. A fórumokon utánaolvasva azt találtam hogy a kesztyűtartó alatt van egy fehér csatlakozó, amiben a kontaktok gyakran okoznak ilyen problémát. Ezt (és a környéken az összes többi csatlakozót) szétszedve és kontaktspray-vel megtisztítva a hiba eltűnt. Egy fojtószelep adaptáció után többé nem is jelentkezett.

 
>> Tuning és extraManky956 // Alfa 147 1.9MJET 16V Q2 // 2021-11-23

Kapott egy 0,375 fúvokát amin vízmetanolt fecskendezek be a szívósorba , így jobb a hűtőse is és erősebb is lett a motor, kb 30-40lovat biztos dobott az időeredményhez viszonyítva.

Van olaszban egy hasonló építés csak neki sokkal körszerűbb az üzemanyag rendszere , neki 100-200km/h 8.12mp , neki megvan mérve padon 476lóerő , én már itthon nem tudom a sajátomat megmérni már kellene a padhoz a fék, de valahol itt lehetünk.

km: 211.200

 
>> Tuning és extragyml // Alfa 156 SportWagon // 2021-11-18

Sikerült ebay-kleinanzeigenről 20 EUR-ért (plusz posta) venni egy pár új, bontatlan állítható stabilizátor összekötőt.Kell majd még egy szett a hátsó futóműhöz is. Ezzel lehet elméletileg ültetés után a stabilizátor rúd pozícióját visszaállítani. Emellett a "corner balancing" (sajnos nem tudom mi magyarul) után a futómű magasságok különbözősége miatti stabilizátor előfeszítettség ezzel feloldható. Ez egy későbbi fejlesztés része lesz, nem mostanában fog az autóba kerülni.

 
>> Szervizsparco // Alfa Giulietta 2.0 JTDM // 2021-09-11

Km: 198.000

 
>> Eseménysparco // Alfa Giulietta 2.0 JTDM // 2021-08-19

Km: 198.935

 
>> EgyébKócosw // Alfa GT 3.2 V6 24V Distinctive // 2021-11-21

Egy szett gyári kerékőr akcióban.

 
>> EseményJCsabi // Alfa 147 1.9 JTD 8V Distinctive // 2021-11-21

Ma volt idő, hogy az ezüstkére is feltegyem a téli kerekeket. Mivel a fekete 147 hamarosan elkerül a háztól, így a 16"os GTV felniket most erre tettem. A fekete pedig megkapta a gyári 15"ös szettet.

Km állás: 224.319km

 
>> Szervizingegnere // Alfa Spider / GTV 2.0 JTS Medio // 2021-11-21

Ma megnéztem közelebbről az elvágott és megpatkolt kábeleket. Gondoltam megforrasztom őket. Viszont az egyiken 14 ohm, a másikon 0,5 ohm ellenllást mértem. Azt hiszem egyik sem jó érték. Valahol van valami zárlat, amit nem fogok kinyomozni. Veszek másik, új vagy bontott korbácsot. Attól hátha megjavul. Mert még mindíg leállogat. De remélem ez megoldja a problémát.

 
>> Szervizingegnere // Alfa Spider / GTV 2.0 JTS Medio // 2021-11-20

Bár a motor probléma komolyabb, azért jó lenne ha a futómű se rázna. Ezért egy kellemes szombati napon betettem az Eibach rugókat és a TRW gátlókat. Érdekességként szeretném megjegyezni, hogy nem tudom mi vezérelte azt az embert, aki berakta az FK coilovereket az autó alá, de ezzel párhuzamosan viszont kiszedte a kanyarstabilizátort az autóból. Valószínűleg azért mert a JTS kanyarstabilizátora már nem a lengőkarra, hanem a gólyalábra csatlakozik, viszont az FK gólyalábon nincs bekötési pontja. Csak "gratulálni" tudok ehhez a lépéshez. Az is érdekes, hogy ez egyik korábbi szervíznek sem tűnt fel. Most kereshetek kanyarstabot is előre. De a lényeg. A futómű csere nagyon gyors és egyszerű volt. Az eredmény pedig magárt beszél. A hasmagassg mindössze egy centit, viszont a rugózási komfort fényéveket gyarapodott.