Blog
Facebookon tegnap este megjelent egy hírdetés, egy ismerősömtől, egy nagyon olcsó 159-ről... 15-20 perc agyalás után feleségem unszolására ráírtam, majd felhívtam Zolit. Megbeszéltük a másnap kora délutáni találkozót, mondta, már vannak jelentkezők a megtekintésre, de annyit tud segíteni, hogy én lehetek az első.
Tudtunk, hogy az autónak vannak hibái, ez nem volt zsákbamacska, de ezt tükrözte az ár is...
Rengeteg agyalás közepette eljött a másnap. Munkában alig telt az idő. Szerencsére sikerült előbb letenni a lantot, úgyhogy a megbeszélt idő előtt oda is tudtunk érni. Nagyob maximum 10 percig nézegettük az autót, majd jött a próbakör. Nem volt túl hosszú, mert sietni kellett vissza fehérvárra.
Gyorsan megírtuk a papírokat, elhoztuk az autót, letettük, és most várjuk a dolgok alakulását, ami ugye a bürokráciának köszönhetően soha nem egyszerű. De ez a következő post után lesz, remélhetőleg még az ünnepek előtt... A következőben kicsit írok az autó hibáiról, és a talán 3 km táv alatti tapasztalataimról.
Mit is kéne elintézni:
- tápot a navinak hogy ne foglalja a szivargyújtót,
- kicsit hangosabb hangszóró (+erősítő) a navinak hogy nyitott tetőnél is lehessen hallani (PC hangszórót és erősítőt lehetne használni),
- dashcam tápja,
- szélfogó szövet tisztítás,
- DRL-t a felső rácsba (lehet hogy másik kell),
- szelepszár szimering saga végére járni,
- vezérműszíj csere,
- hosszbordás + feszítő csere,
- olaj- és olajszűrő csere,
- levegőszűrő csere,
- pollenszűrő csere,
- felső kuplung munkahenger (ereszt a lábtér felé),
- levélrács csere,
- ???
Váltó körüli faberakás, saját készítés. Furnérozással készült.
Belső világítás megadta magát, ezt javítva került be az első lábtérhez led lámpa ami a belső világítással együtt kapcsol ajtónyitásra.
Ülésfűtés kapcsolói átkerültek oda ahova eredetileg is helyezték.
Régi mélynyomó átkerült a TD-be, azért hogy azonos legyen ebben a szett, így a 4 ajtó hangszóró, az erősítő és az új mélynyomó azonos márkájú. Mélynyomóra vettem védő rácsot pluszban.
A totallyalfáróp rendeltem GTA vezérműtengely lefogatókat, főtengely rögzítőt, vezérműszíj feszítőt és 1/2 colos 41es gépi dugókulcsot ami pont elfér.
Kb 91000 huf szállítással együt + 25000 Áfa+1800 vám
Egy elöttem haladó autó vonóhorgába sikerült fennakadnom, miután kis ívből jobbra kanyarodva hirtelen vészfékezett, és már nem tudtam rendesen megállni.
Így az első lökhárítóm beszakadt.
Aznap találtam helyben Horváth Bélánál szín azonos lökhárítót scudettóval együtt.
Mivel kicsit lakkhibás volt és karcos ezért csere előtt lefújattam.
A scudetto rácsait carbon mintás fóliával behúztam.
Koptatót még rendelnem kell hozzá.
A motorháztetőn lévő embléma tartó kicsit elferdült, és az embléma megtört, azok szintén cserélve lettek.
Jobb mint újkorában :)
Az utángyártott alsó motorvédőm eltörött, nagyon vetemedett, nehéz volt rögzíteni és pontosan nem is lehetett, egy része már rosszabb utakon le is ért.
Fiatalkatreszek.hu-ról sikerült gyárit beszereznem, ez passzol, plug and play.
A katalógusokat és a webshopok keresőit nézegetve lehet néhány érdekes szelepszár szimeringet találni.
Többek közt 7 mm-es szelepszár és 10 mm-es vezető átmérőhöz olyat, ami a rugó alatti alátétet is tartalmazza. Sajnos egyéb méretek nincsenek megadva.
Egy próbát megér, mert ez tuti nem tud lejönni a helyéről.
Rendeltem próbára. (12011400 AJUSA)
Nos, nem jó. A belső szeleprugó nem fér rá. (4.kép)
Katalógus alapján szóba jöhet még a corteco 46023000, de egy nyomorult méretezett rajzot nem találni róla. (7-8. kép)
A végén még ebből is rendelek próbára...
update 2021.12.17
rendeltem :-DD
update 2021.12.23.
megjött, ugyan olyan mint az AJUSA, tehát a gyári rajznak nincs köze a termékhez.
Úgy döntöttem kihívás elé állítom magam így nekiálltam az új lámpák projectorosításának.
Depo lámpák - 42.000 Ft
Projector - 25.000 Ft
Xenon szett - 22.000 Ft
Még közel se vagyok készen. Tavaszra tervezem a beépítését.