Blog
Ez szintén egy olyan tartozék volt, az alu tanksapkához hasonlóan, amit még rendelés előtt kinéztem magamnak. A fekete-piros beltérhez jól passzol, meg amúgy is jobban illik egy Quadrifoglio-hoz egy tüzes piros kulcs, mint egy matt fekete.
Megrendeltem tehát Budaörsön az eredeti kiegészítőt. Néztem egyéb forrásokat is neten, de Kínából rendelve sem lett volna sokkal olcsóbb, cserébe bizonytalan lett volna a végeredmény. Hát ez van. Nem úr, aki nem herdál :D
Felrakattam egy kavicsvédő fóliát az autó elejére az A oszlop tetejéig. Sok jót hallottam a CeramicPro-ról és ezt a fényezést mindenképp szeretném hosszútávon is védeni, így nem volt kérdés, hogy ezt választom.
A fólia elkészülte után 2 hétig még szárad az alatta lévő réteg, így nem ajánlott mosni, illetve apró buborékosodás látszik néhány helyen, ezek később lesznek javítva miután letelt a 2 hét. Alfás kedvezményként kaptam fóliát a kilincsek alá is.
Maga a fólia erősen hidrofób, így elvileg markáns különbség lesz a fóliázott és fóliázatlan réteg között esőzéskor illetve mosáskor. Félévente ajánlott bekenni egy erre készített cuccal, hogy visszanyerje ezt a vízlepergető képességét. Szabolcs elég lelkiismeretes, így ajánlom másnak is aki szeretné megvédeni az autója fényezését az esetleg sérülésektől.
Szerencsémre Forsberg cartárs tudott segíteni hogy mi lehet a gond mert Ő is járt már így.Ezért segített abban hogy hol lehet a hiba és milyen alkatrészt kell cserélni.Igaza volt a hiba nálam is az volt.A váltó rudazatot a váltón egy műanyag közbetét tartja rajta és az tört szét. 2 hete szétszedtem és ma cirka 3 óra alatt sikerült kicserélnem.Bal első kerék le és a dob lemez felől lehet cserélni( távtartót a rudazatba a belepréselni és utána a váltóra rá préselni).Nagy szívás de megoldható.Az anyag ár elenyésző de a munka játékos.
Elérkezett az idő a kormány és a fényszórók felújítására. A kormányon a három küllőn lévő kopott bőrt kellett cserélni, mert már elég kopottak voltak. A felújítást a Rendes kormány végezte (10 000 HUF). Nagyon szép lett. A duda piktogramok és a MOMO felirat is rákerültek, ahogy gyárilag is volt.
A fényszórók felújítása már régóta tervben volt, de egyszerűen nem találtam megfelelő, jó állapotú foncsort, amit fel lehetett volna újítani, mert a helyzetjelző izzónál a műanyag annyira megolvadt mindegyiknél, hogy nem lehetett felújítani. Aztán egyszer Marklarnál egész véletlenül rábukkantam egy pár tökéletes állapotban lévő foncsorra. A tökéletes állapot a műanyag házra vonatkozik, a foncsor része megfakult és matt volt. A felújítást itt végezték (38 100 HUF). A végeredmény gyönyörű lett.:-)
78.126 km
Felkerültek a téli gumik. Eddig összesen 26.389 km van bennük, az idei telet simán kibírják.
A nyáriakban 21.394 km van. A hátsók már viseltesek, de tavasszal még egy jó gumikoptatós szakaszra vissza lesznek rakva. Az elsők még jók lesznek jövőre.
Évekkel ezelőtt a 'víz mentes motormosás'-sal lemosták az Alfa feliratokat is a szelepfedélről.
Auchan-os ecsetelős javítófestékkel visszavarázsoltam.
Első Alfám. Egy csoda már az autó is, de a közösség méginkább. Augusztus végén találtunk egymásra, és azóta is rengeteget foglalkozom vele. Mert egy Alfát szeretni kell!
A kezdetek kalandosak voltak.
Már a hazafelé vezető úton elszúrtuk a tankolást. Az autó dízel, az üzemanyag benzin lett:( ... de legalább időben észrevettük és nem indultam el vele. Legalább kimostuk a tankot :)
Pár nap múlva a kulcs tréfált meg, ugyanis vettem egy új kulcsházat, kicseréltettem a kulcsossal a belsejét, de az immobiliser valahogy kimaradt. Persze nem indult az autó. De ez is megoldódott, szerencsére nem dobtam ki az eredeti kulcsházat.
Ezzel a megpróbáltatásoknak még nem volt vége, ismét pár nyugis nap után a kuplung adta be a kulcsot. Na ez már kicsit fájdalmasabb kaland volt.
Hát nem új autó, sejthető volt, hogy nem lesz eseménytelen vele az élet.
Ezeken felül azóta volt olaj- és mindenféle szűrőcserén. Kapott új napellenzőt a törött helyett, kalaptartót, ami hiányzott, új gumikon gurul és az ablaktörlő szerkezet is törött volt, azt is cseréltük. Ma pedig kicseréltem az emblémákat is...
Ismét eljött egy szerviz: Olajcsere üzemanyagszűrővel, két első toronycsapágy és a gátlók is. Végre nincs lovaskocsi hangja. 😀
KM: 227.480
Szerencsére jól muzsikál a gép. Nem volt szükség karbantartásra időszakos olajcsere lett elvégezve. Motul olaj, UFI szűrők természetesen cseréltem a gázolajszűrőt is. Illetve kellett egy új akksi az előző Exide 7 év után cellazárlatos lett.