Blog

>> Tuning és extraRomeoOne // Alfa Giulia Quadrifoglio // 2021-11-10

Az előző bejegyzésben leírtam, hogy mennyi viszontagsággal járt, mire sikerült a "B" típusú rendszámra megszerezni az engedélyt. Ebben a bejegyzésben arról lesz szó, hogy mi minden történt még, mire eljutottam odáig, hogy a rendszám felkerült az autóra.

A történet tehát ott folytatódik, hogy a sikeres engedélyezési eljárás után a vizsgaállomásról egyből a kormányablakba mentünk, hogy a friss igazolásommal megigényelhessem az új, B formátumú rendszámomat.

Azonban nem csak B típusú rendszámot akartam - bár ez volt a legfontosabb - hanem egyénit is. Az egyéni rendszám ugyanolyan "3 betű -3 szám" formátumú, mint a szabványos magyar rendszám, azonban a karaktereket az igénylő választja meg. Ennek hatósági díja 112450 Ft. Az egyedi rendszám az 4-2 vagy 5-1 formátumú lehet, azonban annak díja már 435000 Ft. Úgy döntöttem, tehát, hogy bőven elég nekem az egyéni is.

Nagy agyalásokban voltam, hogy mi legyen az a 3-3-as kombináció, amit kikérek majd. Hosszas vajúdás után végül a VGQ-732 mellett döntöttem. VGQ, mint Verde (azaz zöld, ha már zöld az autó) Giulia Quadrifoglio. 732, mint a 7:32-es Nordschleife körrekord.

Az igazolásomat lobogtatva, ezt meg is kértem a kormányablakban, ahol az ügyintéző biztosított, hogy ez jó lesz így, még nincs kiadva ilyen rendszám Magyarországon. Ezután már csak egy kis várakozás következett... volna, de miért is mennének ilyen egyszerűen a dolgok.

Tapasztalatból kb. 2 hetet számoltam a rsz. táblák gyártására. A 2. hét végén már kissé furcsálltam, hogy még semmi hír, de vártam tovább türelmesen. A 3. hét közepén még mindig semmi hír nem érkezett. Majd a hét vége felé beesett egy levél a Fővárosi Kormányhivataltól (1-2. kép), melyben lényegében az állt, hogy válasszak gyorsan egy új karaktersort, mert olyan nem lehet, amiben szerepel a "Q" betű, mivel az nem engedélyezett.
Utánanéztem a levélben hivatkozott jogszabálynak. Valóban nem szerepel a "Q" azon karakterek között, ami a rendszámtáblán szerepelhet. Ez egész pontosan a 326/2011 (XII. 28.) kormányrendelet, 11. mellékletének 10. ábrája (3. kép). Én úgy gondolom, hogy ez nem mostanában változott, csak most kezdték el szigorúbban venni. Aki eddig ki tudott kérni Q-s rendszámot, annak szerencséje volt, ez után azonban valószínűleg már nem fog sikerülni.
Sokan kérdezik, hogy miért nem lehet a "Q"? Az automata rendszerek nem tudják felismerni? Én azt az információt hallottam fél füllel, hogy épp ellenkezőleg, azok simán azonosítják. Azonban szabad szemmel van esély arra, hogy összekeverik az O-val. Feltételezem, ez olyan esetben jöhet szóba, ha a rendőrnek messzebbről vagy gyorsabban haladó járműről kell leolvasnia a rendszámot a saját szemével.

Tehát ott álltam 3 hét után, rsz. nélkül és intézkedni kellett. Egyáltalán nem volt egyértelmű a levélből, hogy akkor mit is kell csinálni, kinél kell jelezni, hogy milyen új karaktersort kérek, stb. Egy napos telefonálgatás még erre is ráment, de végül azt az információt kaptam, hogy elég, ha még egyszer bemegyek a kormányablakba és jelzem, hogy mit kérek az elutasított karaktersor helyett.

Okulva az előzőekből, most is több ötlettel mentem. Az első a GIU-296 lett volna. a GIU-t, gondolom nem kell magyarázni. A 296 pedig Ferrari nómenklatúra. Az első két karakter a motor lökettérfogatra utal, az utolsó pedig a hengerek száma. Egész idáig nem volt egyébként ilyen jelzésű modellje a Maranello-iaknak, persze épp mostanában mutatták be a 296 GTB-t... De az ügyintéző jelezte, hogy ezt nem tudja kiadni.

Így tehát a második opció lett a befutó: VSX-510

Az 510 nem szokott kérdés lenni, de miért VSX? Azért mert ebben egy V6-os motor van: V-SiX ;)

Épp oroszországi kiküldetésemet töltöttem, mikor megérkeztek a rendszámok. Még egy 6000 Ft-os díjat le kellett leszurkolni az új forgalmi miatt. Amint hazajöttem, neki is láttam a felszerelés előkészületeinek.
Mivel az egész B-rendszámosdi arra ment ki, hogy elöl "minél kisebb, annál jobb", így szóba sem jöhetett, hogy kerettel rakjam fel. Olyan barbárságot meg nem csinálunk, hogy átfúrjuk a lökhárítót. Így tehát kétoldalú ragasztóval rögzítettem a lemezt egy kis hajtogatás után, ami a lökös különféle ívei miatt volt szükséges.

A végeredmény magáért beszél, nagyon elégedett vagyok. A rendszám nélküli, kompromisszum mentes kinézet után ez a legjobb megoldás, szerintem. Megérte a sok küzdés :)

4-5. kép: első képek a garázsban felhelyezés után
6-8. kép: további képek

>> Szervizgyml // Alfa 156 SportWagon // 2021-11-16

Rendeltem ebayről a kupplung alatti rugóból mert az én autómból hiányzik. Könyebb lett a kupplung, valahogy jobban lehet vele csúsztatni és multiecuscanban megnézve eddig a pedál kapcsoló nem nyomódott be, de így már igen. Tempomat nincs, ezért ennek a jelentősége nem túl nagy.

 
>> SzervizKrTibi // Alfa Giulietta 1.4TB Distinctive EU6 // 2021-11-16

Egy éve volt utoljára, így cseréltettem az olajat és a szűrőket. Az előző csere óta 8.244 km-t futottunk.

81.663 km

 

Feltettem a téli kerekeket, nem sokat guruktak idén a nyáriak.

81.630 km

 
>> Szervizgyml // Alfa 156 SportWagon // 2021-11-15

Munka után felraktam a felújított felniket a semi slick gumikkal. Nem ér bele sehol, a 330-as fékek simán elférnek alatta. Sajnos már sötét volt és jobb képeket nem tudtam csinálni.
Mozgásra sokkal jobb a Hankook és Nexen gumiknál még hidegen is. Így már nincs olyan érzés hogy a tapadáshiány befolyásolja az autót.

TSW Imola 8x17
Michelin Pilot Sport CUP2 connect DOT4020 225/45R17 XL

 
>> Eseményliusz // Alfa 159 2.0 JTDm 170Le // 2021-11-15

271560km

 
>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2021-11-15

3760km egy év alatt. Igazán jó teljesítmény. Meg is lenne a 4000, ha három hete eljutottam volna a Mecsekbe. Kora délutánra haza akartam érni, ezért napkelte előtt indultam. Plusz egy fok. Olyan rohadt hideg volt, hogy muszáj volt a fűtést bekapcsolnom, pedig megfogadtam azt nem piszkálom, mert a közel 53 éves szelep ha most kezd el csöpögni, abból baj lesz. Az összes pulcsim rajtam volt már, meg a lábamat is betakartam valamivel. Soltvadkertnél feladtam és elfordítottam a kart. Láttam hogy csöpög, nem sok, de csöpög. Bíztam benne, hogy hamarosan eláll, de inkább erősödött. Feladtam Jánoshalmánál és visszafordultam. Persze Soltvadkerten már nem csöpögött, bedagadt. Azannyáját. Aki mer az nyer. Ez most kimaradt. Utána Kakucson faján működött, minden rendben volt. Nagy lutri a veteránozás és dupla ha nem tripla öröm egy sikeres túra. Szerencsére idén ez volt a legnagyobb incidens. Szenzációs kis autó, már most is hiányzik. A v6 az aknán megfeneklett, így most ki sem tudom hozni a garázs mélyéről.
Idén a nagy műtét miatt sokat dolgoztam rajta, úgy tippelem minden utazással töltött percre több mint egy percnyi autópiszkálás jutott. Rémisztő az arány.
Egyik, ha nem a legnagyobb évem volt az autóval az eddigi 18-ból.

 
>> Szervizliusz // Alfa 156 2.5 V6 // 2021-11-15

Férfiasan bevallom, most félmunkára gyúrtam. Sikerült betartanom, hogy a szezont kihúzzam a fékekkel, de már rémisztő volt a 3mm-es fékbetét az utolsó (ami 2mm-re fogyott) bükki kanyarvadászat előtt. Végül megvettem a Ferodo tárcsát és alap betétet, mondván, hogy eddig soha nem fogyott el a fék. Ha meg kevés lesz, majd kap egy DS Performance betét ápgrédecskét, az jó az alap tárcsához is. Tehát csak egy tárcsa és betét cserét terveztem, egy kis féknyereg festés feljavítással. Sajnos kényszerpályára állított az előző tulaj, aki lelkesen pirosra festette a nyergeket, de idővel megkopott, repedezett a festés. A piros festék, amit elértem, nagyon narancsos piros, nekem túlzottan csiccsás. De nem volt nagyon kedvem mindent kiszerelni, precízen megcsinálni és szürkére festeni, bordó festéket meg nem találtam. A látható részek kaptak drótkorongozást, maszkolás és tüsszentés. Ennyi. Mindezt addig gyorsan kipipálni, amíg meg nem érkeznek a kis 500-as cuccai. A gyerekkel kieszeltük a legutóbbi túra után hazajövet, hogy kicsit felpimpeljük a Kisfityót. Kap kis ültetést, meg 50% többlet kraftot, hogy ne kelljen 4-szer meggondolni mikor előzi az ember a Volán buszt, csak elég lesz háromszor. A donor motorét és váltót már megszereztük.
A nagy Rendező másképp látta mindezt és igaza volt. Az első műtött nyereg gumi fékcsöve megrepedt a macera miatt. Ez nem jó jel, ezeket is ki kell cserélni, nincs mese. Persze egy nap áztatás után nem mozdul a csavar. Jajj de nem kell nekem a zsebsárkányos, flexes ügyeskedés, kockáztatva, hogy a fémcső megsérül és, és, áá inkább le sem írom. Nagy cumi lenne. Úgyhogy most éppen gyűjtöm a lelkesedésem a feladathoz.

 
>> EgyébRéki // Alfa Giulietta 2.0 JTDm Distinctive // 2021-10-29

A futómű beállítás után, kapott is a kocsim 4 új Nexen négyévszakos gumit. (126000 Ft)
Télre megrendeltem a gyári Giulietta gumiszőnyegeket (15500 Ft)
Antenna csere, mert megrágcsálta valami állat :D (3500Ft)
Rendszámtábla tartókonzol (4000 Ft)

 
>> SzervizRéki // Alfa Giulietta 2.0 JTDm Distinctive // 2021-12-11

Szerettem volna ezt a szervízt elvégeztetni egyből, amikor hozzám került, de sajnos a szerelőm 4 időpontot mondott le mire oda jutottunk volna, hogy viszem az autót...
Így szerelő híján és a sürgető idő miatt férjem és apukám jóvoltából lett elvégezve a szervíz a @Bányai's Garage -ban. Nagyon szerények voltak és mindketten csak a saját kocsijukon vállaltak eddig "ekkora" munkákat, de szerelőket megszégyenítő precizitással csináltak meg mindent. Amiből következik, hogy legközelebb se ússzák meg hogy a Giuliettámat kelljen szervízelni :D

De a lényeg:

182 467km-nél a következőket végezték el:
-INA vezérműszíj szett vízpumpával
-Olajcsere, olajszűrő- olajleeresztő csavar, légszűrő és pollenszűrő csere
-Gázolajszűrő csere
-Fagyálló folyadék csere
-Hosszbordás szíj és hosszbordás szíj vezető csere
-Pollenszűrő csere