Blog

>> SzervizLev // Alfa Giulia Super Elegante 2.0 // 2021-11-13

Egyik nap kiírta az autó, hogy nincs benne elegendő olaj. Jó, semmi baj, ez csak valami tévedés lehet. Megálltam a garázsban, vártam 5 percet, megnéztem újra, a helyzet ugyanaz, szuper. A Zay utca közelében voltam, meg is nézték az autót, azt mondták, hogy csak egy kevés hiányzott belőle, ami annak függvényében, hogy közeledik az olajcsere ideje, teljesen normális (bár nincs hibakód, ők az olajszint érzékelő meghibásodására gyanakodnak) viszont nem tetszik nekik az olajszűrő állapota, nézessem meg.
Kaptam időpontot Budaörsre. Kiderült, hogy elrepedt az olajszűrő.
Garanciában cserélték a srácok a szűrőt és az olajat is, köszönet érte.

Km:37316 km

 
>> EseményJCsabi // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2021-11-13

A mai nap jött el az ideje, hogy lemossam, kitakarítsam és eltegyem tavaszra a Bestiát.
Az idén 1995km-t tudtam velem megtenni :-)

Km állás: 193.965km

 
>> AutóápolásNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2021-11-13

 
>> EgyébÁkos91 // Alfa Giulia 2.2 D Super // 2021-11-13

Majdnem napra pontosan tavaly ilyenkor rakattam fel a téligumikat.
KM: 85.550

 
>> SzervizJCsabi // Alfa Giulietta QV 1.75Tbi // 2021-11-13

Második lépésként kifújtam az összes üreget a kocsin, hogy megóvjuk a rozsdától.
Sajnos 2 dolog nem működött az autón. Utastér ventillátor és a BlueAndMe. Mindkét dolgot cserélni kellett. Bontott került a kocsiba, de most már működik. :-)
Volt egy kavics felverődés a szélvédőn. Ezt azóta már megcsináltattam.

 
>> EgyébWolf // Alfa 147 1.9 jtd 16v // 2021-11-13

Pandémiáva telt az év, meg csórósággal. Életben tartom a gépet, ennyire futja. Kaptunk új lengőkart, féltengelyporvédőt, bontott kutyacsontot, meg ami kellett futóműbe. Megtettünk, sokat mondok: háromezer kilométert.
Lett egy kis pénz hülyeségre, régi álmom a 20as focal szett örökre bevégezte. Félek tőle, nagyon olcsó... alig hatvanezer forint... oké focal, de akkor is félek, napjainkban márkáktól találkozom olyan szemetekkel, hogy nem jutok szóhoz. Cimbi leendő autójához vadászunknfejegységet, csilliárd yt videó megtekintése közben olyan gyöngyszemekkel is találkoztam, mint 40+ ezer forintos zenehallgatásra alkalmatlan jvc fej... én eddig bátran ajánlottam ezt a márkát, semmi flikk flakk -teszi a dolgát. Hát ez elmúlt. Meg kell nézni mit vesz az ember. Oroszok nagy arcok, összevesznek mindent, és nem restellik felpakolni videomegosztóra, így egyes típusoknál 10-15 videóból kiderül rendelkezik e olyan szintű beállítással, ami elengedhetetlen a jó zenéléshez.
Tehát focal projekt törölve. Beleszerettem SP Audio márkába, ú -betyár narancssárga díszítés, atom mágnes bivaly tekercs, párban 30-40ezerért vannak fincsi mélyközepek, pontosabban kickbass ok.
Kitaláltam, hogy nekem ilyen kell. Elemeztem paramétereket, szerencsére ők komolyan gondolják, vannak ts paraméterek, diagrammok, minden nyalánkság hozzá, nem halunk meg hülyén. A hangszóró szép(nagy mágnes, nem virsli tekercs, jó perem, persze szövetből... mondom kickbass, nem mély. Úgy általában meggyőző felépítés, dizájn is rendben, lehet belőlefaragni)
Tehát a hangszóró szép. Gondolom jó is. Elvileg arról regéltem, hogy anno átállás megtörtént aktív hangváltós hangszórónkénti erősítésre átállás, tehát konkrétan a rendszert nem kell bolygatni.
Ezer köszönet Zoltánnak a garnitúra kárpitért, a saját kárpitot nem volt szívem szétszabdalni.
Szóval megtekintettem sp cuccost, yt on mindenhol, rákattantam, á, két ilyen, meg két bullet tweeter, és hasítani fog a cucc. Lóvé nem volt, így maradt az álmodozás. Közben kedvenc hifi dílerem ledorongolt, hogy nem vagyok normális, bullet leszedi a fejem.... hát igen 108db az érzékenysége, ami nem jelent semmit, hiszen x-over en és erősítőn is tudnám halkítani a mélyekhez, nincs szükség feszültségosztóra stb.
Marad a yt nézés, sp audio oldalán az ábrándozás, meg a szárazedzés morgóban: hangváltóval játszás, mit, mennyit, hogyan bír a selyem magas. Eme gyakorlatok tanulságával felvértezve, ha már olyan prímán el vagyunk látva diagrammal, további elemzés következett. Fejben előkészítettem rendszert a bulletek fogadására.
Igen, nem jött ki a matek. Bullettel az istenneksem állt össze fejben a történet. Én hiszek a kicx márkában, olcsó, elég jó, és eddig csak bizonyított.
Kedvenc díleremnél ugyan nincs, de létezik kickbass a kicxnél is. Hm, hm hm. Azért az nem piti.. láttunk már csodát pl Hertz től ami jól kinéző borzalmas hangú hangszórókat is képes gyártani... Tehát megint csak elemzés, szárazedzés diagramsasolás, sokszor, sok napon. Ez így nem lesz jó. Kezdjük az alapoknál. Mélylekapcsol, sub is, marad a magas, setup. Ez egy selyem magas, nem bullet. Ami kijött, hogy feljebb kell vágni, mint amit sp enged. Igaz, hogy majdnem elmegy addig sp, van bennem annyi kalandvágy, hogy bevállalok egy lyukat a frekvenciamenetben, és egy alacsonyabb vágási meredekséggel megpróbálom kompenzálni. De, én nagyot akartam, a gyengébbik sp ehhez sokkal kedvezőbb lett volna, de a nagyobbik volt szép. Hm, mi van a kicx el? Ts nincs, diagram nincs, viszont jelentősen feljebb megy, mint sp hm. Viszont nem 80 hanem 100hz től indul. Ezzel még együtt lehet élni. Amúgy 80 at írnak, de diagram híján csak gondolom, hogy ott -3db en belül van még, így kerekítettem 100 ra, viszont 12khz ig megy szemben sp 6-8 ával, nem emlékszem mert kevés. Namost maximális vágási frekvencia 12,5khz x-overen.
Ami egyben kicx maximális átvitele. Elgondolkodtató, ebbe így minden belefér, akár felső frekvenciákban megvaduló közép is(ami remekül látszott sp diagramján) ami simán dobható, és akkor még mindig csak ott leszünk, ahol sp nek a vége. Azért ez így tetszett. Így a kiszemelt a Kicx PRO 8M lett, amiben az “M” a sekélyebb kivitelt jelenti. Egyrészt nem tudtam sima beférne e, másrészt nem nagyon lehetett akkor kapni, mindenesetre az eddigi pozitív tapasztalatok miatt bevállaltam a 8M et, igaz, hogy 8ohmos... fene tudja miért csinálnak 8ohm os autóhangszórót, de 4ohm 120w rms végfok azért kiköhög 80wattot talán 8ohmon is, hangnyomás meg nem szerepel szempontként.. jó lesz ez. Berendeltem.
Hidegzuhany, lesz. Majd. Ebben a vírusos időben nem pont autóhifire locsolják a pénzt az emberek, így várni kell míg összegyűlik akkora rendelés, hogy érdemes legyen lerendelni. Hát ömm jó. Ugye szeptember eleje, fogy az idő, a jó idő. Szeptember végére megérkeztek a hangszórók, türelmesen vártam, hogy cimbi lehozza őket(fenét, másnap be a kocsiba, tűz értük :) ) oké, én tudtam, hogy a 20 centi az nem 16,5, de... nagyok, és nehezek... imádat van. Aztán természetesen hazafelé szolíd csattogással jelezte morgó, hogy ő értékeli a zenére szánt összeget, de ő is kér...
na itt kezdtem örülni, hogy nem saját kárpittal dolgozunk, hanem morgó dokihoz, én meg pótkárpitokkal a garázsban. “M” kivitel miatt ránézésre simán beférünk, ugye egy 2 centis panel mindenképpen kell, elméletileg simán elfér. Hangszóró keret sablonként, anyagforgatás, akárhogy nézem az erre a célra félretett összes hulladék kicsi. Ajaj, tűz bútoroshoz, kaptam ajándékba egy középen kettétört szekrényoldalt. Hála-köszönet. Röhögve kiadta a fele az elképzelt formát, maradt az oldalzseb falazására is, bár az mehetett volna maradékokból is. Viszont kárpit textilbetétje lóg, laffog, és irdatlan ronda. Akkor kárpitozzunk... amit ugye nem tudok. Én az olaszokat még így életemben nem szidtam. Fogalmam sincs mivel ragasztották szivacsot, egy napig kapartam, mostam nitrohigítóval mire vállalható lett, és a palmatex akkor sem akart ragadni hozzá. 3. Nekifutásra sikerült irdatlan rondára lekárpitozni a bal ajtót. Egy darab bőrből, ami amúgy úgy döntöttem lehetetlen.
Panel befarag, falazás is, lebőröz, fel, hangszóró be... na ezt a pihekönnyű hangfalat kellene lejátszani... este 11kor, mert az eső addigra méltóztatott megállni. Háát nem alapeset, itt emel ott emel, tart fordít... egy lábon állva másikkal tartva, két kézzel tartva, igazítva forgatva, ja és rakd fel sarukat a harmadik kezeddel... töksötétben. Szép volt, fél egyre elkészült. Persze el kellett menni kipróbálni. Valami teljesen más érzés. Itt már érezni, hogy szól az ajtó. Nem csak hallani, érezni is. Egy ajtóval teljesen más a hangkép, mint előtte. Mivel ajtó össztömege jelentősen nőtt... anyám, hogy csukódik! Anyagból van. Finoman csukva is behúzza a lendület. Élő példa a súly és a tömeg különbségének definiálására.
Na innen kellett sietni, mert másik panel feküdt, egyrészt jobban elfértem, másrészt mi van, ha nem fér be, így el sem kezdtem, viszont most sürgős lett.
Ajtóbőrözés... 3000forintos játékvarógéppel műbőr varrás. Nem hittem a szememnek: vitte! Elképesztő. Ez is ronda lett. Negatív ívnél természetesen szintén belóg kicsit(nem annyira mint gyári) varrás miatt viszont feleolyan csúf, mint másik. Kit érdekel, panel, falazás, berak, mindegymi, hajts, uuuuuuuuuuu.
Sokkolt a hangzás, ez valami elképesztően más. A húsz centis membrán jóval nagyobb felülete, hátulról immár csillapítva, beépítés sikerült masszívan, nem zörög semmi, magasak maradtak a kicx selyemmagasak. A hangja... bénítóan hat, egyrészt sokkolóan szépen szól, telten, nincsenek egyensúly problémák(amúgy 16,5nél sem, de ugye nem mély felé billen ott a mérleg) borzongok, annyira szépen szól. Nem akarok kiszállni. Csak bóklászok, élvezve a zenét. A ZENÉT! Éjjel kettő, holnap meló... nem érdekel.
Másnap: akkor hangoljunk. X-over átáll új setupra, közép 10khz12db/ oktáv, magas 12,khz 24db/oktáv. Gyönyör van, angyalok énekelnek. Él a zene.
Miután rengeteg zenével kipróbáltam 10khz 24db/oktáv lett a keresztezési frekvencia mindkét irányban. Ez lett az univerzális beállítás. Imádat van.

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2021-11-12

A tető elég sz@rul nézett már ki, így az idei nagy projekt egy új tető lett.
Sok-sok fejtörés után úgy döntöttem hogy nem állok neki magam hanem szakemberrel csináltatom. Viking adott egy tippet a fórumban, ezen a vonalon indultam el.
Felvettem a kapcsolatot Katona Kálmánnal és hétfőn odavittem PHuBi-t.
Ránézett a tetőre és csak annyit mondott, hogy ez már megérett a cserére...
Megmutatta azt a három rétegű vásznak amit ő használ. A belső réteg vízzáró.
A gyári csak egyszerű szövet.
Viking képén jól kivehető volt hogy a hátsó ablak be van varrva és nem cipzáras ezért megkérdeztem hogy nekem is lehetne-e olyan. (A gyári ablakot egy-egy szembe jövő kamion szele meglebegteti és olyan hangja van mint ami most akar elszakadni).
Itt derült ki hogy honnan jön a cipzáras ablak ötlete. Természetesen Amerikából, az üveg ablakot kicipzárazták így nem hajtotta félbe amikor kinyitották a tetőt.
Szóval nem lett külön ablak.
Kértem a "mester"-t hogy készítsen pár képet menet közben, de csak egy készült, amikor "kopasz" volt PHuBi. Cserélve lettek a feszítő bovdenek és feszítő szálak, hurkák.
Mondhatnám, hogy olyan lett mint az új, de nem mondom, mert az.
A menetzaj is kevesebb lett, a hátsó ablaktól és a "B" oszloptól nem jön szélzaj.
Nyitni-zárni simán lehet, olyan mint volt.
A régi ponyvát is megkaptam, még a csomagtartóban lapul. Holnap megsasolom.

Hogy mibe volt az egész?
Úriember pénzről nem beszél, de ha az idei évszámot megszorozzátok 173,18159327065809005442850074221-el megtudhatjátok.

 

Hétfő reggel elindultunk az idei utolsó nagyobb útra a "tetőfedőhöz".
Az időjárás szerencsére kitartott és még nem kellett sózni az utakat.
Odafelé az út a korai időre tekintettel eseménytelenül telt. Némi izgalmat hozott a délután, mert vonattal jöttem haza. Utoljára 2013-ban tettem ilyet, akkor Csörinél kellett otthagyni a Pókot.
Pénteken mentem vissza PHuBi-ért. Szép lett, de ez másik poszt...
Hazafelé kirándulósra vettük.
Először meglátogattuk Erhard242-t a boltjában egy kis Alfás beszélgetésre.
Aztán Fehérváron belekeveredtünk egy jó kis dugóba egy lámpánál. Mintha nem akartak volna elindulni a zöldre...
Fehérvárról Miskahuszárhoz mentünk. Még mindig büszkén áll a szélben.
Következő állomás Veszprém volt. Itt elérte a hőmérséklet a 8 fokot, így kinyitottam a tetőt.
A 8-asra visszatérve be kellett csukni mert nem volt kedvem megfázni.
Celldömölkön még egyszer, talán utoljára még kinyitottam és az utolsó 8 km-t fedetlen fővel tettük meg.
kb. 430 km volt a köt, PHuBi végig jól viselte magát :-)
Hazafelé teszteltem az új kamerát. Egy SJ4000X-et vettem a héten, de ez megint másik poszt.

 
>> Tuning és extradenil1 // Alfa Giulia Veloce Q4 280 LE // 2021-11-12

Felkerültek a téli kerekek az autóra.
A felni a Pappastól jött, szerintem egészen jó árakat adtak.
Gumi saját beszerzés, itt találtam jobbat mint a Pappas ajánlata, igaz az sem volt rossz.
Ezen kívül volt szerelés, centírozás és új TPMS szenzorok.

Gumik: 225/45R18 --> 170k
Felni: 8.0x18" ET33 --> 163k
TPMS: 68k
Szerelés: 26k

 
>> EseményTrombozis // Alfa 159 2.4 JTDm // 2021-11-12

300.528 km
Kicsit elnyúlt a periódus, szóval most lett cserélve.
Magnatec D 5w40 olaj, Valeo olajszűrővel
Téligumik felugrottak. A nyári gumik kukásak.
A morgó hangot valószínű a bontott szervószivattyú adja. De kell még vizsgálódni. Jövőhéten folytatása következik.
Bal felső lengőkar kopog. Örülök. Most volt cserélve...