Blog
Nehezen indult, kiolvastam, megvettem, berakattam.
Pontosan 20 éve (7.305 napja) 2001. december 07-én vettem át az autót egy budapesti kereskedésben. :-)))
A 20 év alatt 93.559 km-t, évente 4.677 km-t tettem meg vele.
Nagyon sok találkozón és egyéb helyen voltunk. Legmesszebbre 2006-ban ment, amikor Olaszországba vitt minket nyaralni.
2010-ben, pedig bekerült az Alfa Romeo története 1910-2010. című könyvbe.
Az autó jövőre, 2022. április 22-én lesz 25 éves. :-)))
Az elmúlt 10 év képekben.
1-3. - 2011-ben az Esztergomi Találkozón. Ilyen állapotban vettem meg
4. - karosszériázás közben
5-6. 2021. június 02. Komárom. Még nem teljesen kész, de megnyerte a típus bemutatásának a 20. évfordulójára rendezett 155 szépségversenyt
7. 2015. Veteránautó kiállítás a Vasúttörténeti Parkban
8. Kiskunlacháza, gyorsulási verseny.
Váltófülek utólagos beszerelése
Ha ezt a leírást kevésnek érzed, akkor inkább ne állj neki!
Én így csináltam, ez nem jelenti azt hogy ez a jó megoldás, és mindenkinél működik!
Ha infó kell még, akkor: https://www.giuliaforums.com/threads/diy-add-paddle-shifters.44122/
Elvileg Stelvio-n is hasonlóan kell elvégezni.
Mi kell hozzá:
• szükséged lesz váltófülekre, ezt külön beszerezni nem lehet (esetleg bontó), egyben tudod megvenni, cikkszám: 6000629459 (Elaforg, Alfa depó, ebay)
• az alsó kormányburkolatot cserélned kell, cikkszám: 156110210 (Elaforg, Alfa depó, ebay)
Állítólag ki is lehet vágni a váltófül helyét, de ha már csinálod, csináld szépen!
• csavarhúzók, dugókulcs készlet. Műanyag szétszedő lapocskák.
Ami fontos!! 8-as torx! Nézd meg van-e ilyen pici fejed előtte!
• Multiecuscan + kábelek, nem elég sima ELM kábel!!!!
• Ha 2018 vagy újabb az autó, akkor SGW bypass modul is kell!, pl.: https://shop.stuff4car.com/en/index.php?route=product/product&product_id=51
Ha ez nincsen, nem fogsz tudni proxy rendezést (és mást sem) csinálni, ennélkül ne nagyon állj neki!
• Türelem, idő. (nekem 1,5 óra volt)
Fontos!
Semmit ne feszegess, ha valami nem jön szét, akkor nem az erő a megoldás!
A légzsákot is ki kell venni a kormányból, ami nem játék!
Mielőtt neki állsz, áramtalanítsd az autót!
Szerelés:
Nem fogok mindent nagyon szájbarágósan leírni, ha ennyi infó nem elég, akkor ne állj neki!
• A kormány/kerék álljon közép állásban!
• Áramtalanítás! Vedd le az akkumulátorról a negatív sarút, és mielőtt nekiállsz szerelni, várj legalább 5 percet. (tudod azok a fránya kondenzátorok)
A csomagteret nem tudod nyitni ha nincsen áram, az akkumulátor a csomagtartóban van!
Tehát ne csukd be! Menj biztosra, ha lehet hátsó ülést dönteni, akkor egyet dönts le.
Van a csomagtérajtóban egy zsinór, azt húzd ki kívülre. (lásd manual)
• Vedd le az alsó kormányburkolatot, két csavar tartja alul
• óvatosan egy műanyag szétszedővel (ha nincsen szélesebb, lapos csavarhúzóval) a kormány felőli réseknél szét tudod nyitani az burkolatot.
Majd vedd le az alsó burkolatot.
• Alul találsz egy kábelköteget, amin van egy szalag.
Nézd meg a szalagban benne van-e egy plusz csatlakozó (99% hogy ott van), ez a fülek kábele.
Ha megvan, csak akkor menj tovább.
• Old ki a légzsákot. (ugye áramtalanítottál?!)
Gyári leírás: LINK
A két függőleges kormányküllő belső felén van egy lyuk. Itt tudod oldani a légzsákot.
Én imbuszal oldottam ki, a fenti leírás alapján nyomd meg a kioldót, a légzsák szépen ki fog ugrani a kormányból 3-4 cm-ert.
• Két csatlakozó van a légzsák hátulján, ezeket old ki.
Az elsütő csati középen van, PDF-ben a nyitási módja.
A másik csatinak a kormány felőli végén tudod benyomni a fülét, majd kihúzni. Nem kell feszegetni, ha jó helyen nyomod jön!
• A kormányban lévő csatikat old ki, és amelyiket szükséges fűzd ki.
• Vedd le a porvédőd a közepéről.
22-es (check?) dugókulccsal tudod levenni a kormányt, nincsen nagyon megtépve, pici erő és már jön is le.
• Én nem cseréltem ki a teljes középrészt, a meglévőre átraktam a füleket.
• A füleket négy csavar tartja (lásd képek) vedd ki őket.
A kábelek csatiját is ki kell oldani (lásd képek)
Le is jöttek a fülek.
• Csavard ki a két nagy csillag csavart (lásd képek), és rakd őket félre:
Ez a két csavar fogja majd tartani a füleket (is)
• Illeszd a füleket a helyükre, adni fogja hova kell rakni.
Az előbb kihajtott két nagy csavarral fixáld le, de csak annyira hogy finoman tudd mozgatni.
A másik négy pici csavart amik a füleket fogták, szintén hajtsd be.
(lásd képek)
Ha minden csavar a helyén, csak utána húzd meg őket!
• Mehet is vissza helyére a kormány. Amire figyelj:
- középre rakd vissza! :)
- minden kábelt rakj vissza oda ahol volt, nem véletlenül vannak ott a kábel vezetők.
- minden csatit köss vissza
• Dugókulccsal húzd meg a középrészt, nem kell megtépni!
Rakd vissza porvédőt!
• Itt állj meg egy pillanatra, most még átlátod mit csináltál.
Minden a helyén van?
Ha igen, akkor mehet vissza a légzsák.
Mindkét csatit dugd vissza. Két oldalt és középen vannak vezetők, illeszd ezekbe be.
Majd egy határozott mozdulattal told a helyére.
• Alul a széthúzott csatlakozókat dugd vissza.
Én első körben kihagynám a váltófülek csatlakozóját!
Így nem fog villogni az óra, elvileg indítás után nem lehet hibád, ha mindent jól raktál össze. (kivéve kormány kalibrálás, lásd később)
• Tedd vissza az akkumulátor sarút a helyére.
• Gyújtás után, egy rakat hibát fogsz látni, ez normális, levettük az aksit.
• Indítsd el az autót, és forgasd el jobbra és balra is a kormány ütközésig, majd állítsd le.
• A következő indítás után már nem lehet semmilyen hibád!
Programozás:
• Ha a fentiek rendben megvoltak, gyújtás nélkül dugd be a váltókar csatlakozóját.
Én idáig vagyok meg, mivel nem jött meg még SGW bypass modul, ha megvan folytatom!
De elvileg már csak egy MES proxy rendezés kell.
burkolatok visszarakása:
Az alsó burkolat visszarakása trükkös! Mielőtt elkezded nézd meg a burkolat belsejét, látsz benne két L alakú fület amivel a kormányoszlopra kell akasztani. A fülek miatt eleve nehezen fog a helyére menni a burkolat, a kormányoszlopra kb. 45 fokban próbáld rátolni, a kormány felőli végén.
Ha a kormány mögötti rész a helyén van, a két belső fület is pozicionáld a kormányoszlopon.
Ez után már komolyabb feszegetés nélkül összepattintható az alsó és a felső rész.
A végén hajtsd vissza a két csavart az alsó burkolatba.
Egy hónapja nem volt hosszabb útja az autónak, úgyogy a csomagtérben levettem a kárpit borítást és ránéztem a C-Tek töltővel az akksira. Nincsenek csodák, már bizony a piros LED égett. Értem, hogy új autó, lehet úgy is kezelni. Beleülök, használom, nem érdekel. Pár évet kibír az akksi úgy is. Engem viszont érdekel.
A bonyodalom itt jött. Mert az akksi hátul, gondoltam ráteszem direktben. No igen... csakhogy a csomagtérfedél rugós, nem tudom csak úgy ráhajtani és otthagyni mint a gázteleszkópost, felnyílik. A Wartburgon volt utoljára ilyen rugós izé :-)
Na jó, nézzük akkor elöl. Van kivezetés direkt ilyen célra. Fedél leszed,felnyit és szembesül a ténnyel, hogy sem a C-Tek csipesze nem fér oda, és még át sem éri a vezeték a + és a test között.
Akkor vissza hátra. Rátettem, úgy hagytam nyitott fedéllel. Ahhoz hogy le tudjam zárni az autót , a zárat átbillentettem. Valóban rácsukni nem akartam a gumikábelre. Mivel estig nem végzett a töltés, úgyhagyni nem akartam, mégiscsak megoldottam a lehajtást, de erről inkább egy szót sem, le sem fotóztam. Elég volt a térköves fotó XD
UPDATE!!! gyml cartárs rám írt, hogy a mai autók IBS szenzorral vannak ellátva, ne töltsem direktben az akksit. És igaza van, a manual is írja, hogy hova kell csatlakoztatni, lásd 4. kép.
Vonóhorog beszerzés, felszerelés és bekötése. A gyári fekete csomagtartó kárpitot lecseréltem a bézs színre és így belső térben a kárpittal és üléssel is megegyezik.
A múltkor feltettem képrejtvénynek, azóta sikerült egyet kapnom JCsabi-tól. Köszönet érte!
A héten találtam emberkét aki megpróbálja sokszorosítani.
Ma nekiálltam az ellendarab tanulmányozásának.
Nem egyszerű eset. Egy lemezbe van bepattintva emiatt egy keskeny pereme van, a 4. képen felül látszik. Ráadásul a lemezbe rugózva pattan be, emiatt fel van hasítva. (3.kép)
Mindezeken felül még bele van fröccsöntve egy lemezrugó, ami a bezárás után feszíti.
Egyenlőre egy szürke kárpitpatent helyettesíti a harmadikat.
5
483
Fórum
Friss topicok
- Üzemanyagtöltő-állomások
- Giulia
- A Stellantis menedzsmen...
- Belül is érezzük jól ma...
- Virtuális Romeo
- 156
- Coffee - Minden ami kávé
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Adok-veszek
- Retrovízió - A '70-es, ...