Blog

A múltkor kipróbáltan a ragasztókat. Most mást teszteltem.
A teszthez kicsit módosítottam az egyik laposfogómat, átalakítottam szimering fogóvá. Az első részébe ívesen beleköszörültem egy vállat, ami felfekszik a szimeringre, de még nem tökéletes. A felső részbe is bele kellett köszörülni hogy a szelepszár végének legyen hely, ne azon feküdjön fel.

Szóval a teszt.
A múltkor feltűnt hogy a megtisztogatott felületre felnyomott szimering mennyire jól tart. Most 4 szelepvezetőt zsírtalanítottam a felrakás előtt. Pár nap állás után komoly birkózás árán sikerült leszedni őket. Erős a gyanúm hogy ezek fent maradtak volna a normál használatnál. (Anno nem zsírtalanítottam.)

Az egyik szelepvezető már sérült volt a gyári tömítés leszedése miatt, abba felrakás előtt még belekarcoltam párat hogy legyen mibe kapaszkodjon a szimering.
Nos ezt csak mechanikai sérülés árán tudtam leszedni, volt olyan - ha nem jobb - mint a ragasztott. Ráadásul itt a ragasztó hőtűrő képessége se kavar bele a képbe. Ez lesz a megoldás. Kicsi esztergakést sikerült szereznem már csak egy kéziszerszámot kell "legyártani" hozzá. Holnap konzultálok fémügyi szakival...

update 2022.01.29.
Nagy lett a lapka, nem fér el a hidrotőke helyén. A keresztfiam ellenben talált kisebbet úgyhogy pár sör mellett leméreteztük a szükséges tartót. Hétfőn elvileg elkészül.

 
>> SzervizSanyi // Alfa Giulietta 1.6 JTDM-2 // 2022-01-14

Túlszaladtunk az 1 éven, de pont most lett meg a 10K km az olajban.
Selenia 5W30 PE
Olajszűrő
Levegőszűrő
Pollenszűrő

Óraállás:231050

>> Szerviz147Smz // Alfa 147 1.6 TS Distinctive // 2022-01-21

270.000 km - olajcsere

 
>> SzervizKuccer24 // Alfa 159 1.9 JTS Ti Sportwagon // 2022-01-23

Amióta megvan a kocsi, azóta szerettem volna cserélni a lengéscsillapítókat.
Most végre eljött az ideje. Ment a vacilálás rendesen, hogy milyet érdemes bele venni, és tényleg megemeli az elejét nagyon vagy sem. Rengeteg ember mondta, amennyiben a Bilsteint választom simán lehet, hogy kifogja emelni a kocsi elejét. HÁLA EZ NEM LETT ÍGY, VAGY INKÁBB NEM DRASZTIKUS A KÜLÖNBSÉG.
Autodocról sikerült beszerzni az alkatrészeket illetve a hozzátartozó finomságokat (támcsapágy), plusz egy kerékfordulatszám jeladót.

SZERELÉS

El sem hittem, hogy szinte ennyire könnyű a lengéscsillapítók cseréje. Az összes csavart simán kitudtam oldani. Pikk-pakk áttetük a rugót a régről az újra. Azért volt némi előny, mivel, hogy múltkor már beszereztünk egy hidraulikus rugó összehúzót, ami nagy segítség volt ezeknél a műveleteknél.
Rugót nem cseréltem, mert gyönyörű állapotban voltak egy rozsdafolt sem volt rajtuk. A csillapító ramaty állapotnak örvendet. Benyomtuk és úgymaradt, már nem végezte el a feladatát, szóval jó döntés volt ezeket cserélni.
Támcsapágyakból is újat kapott, nem szerettem volna ezen spórolni, így kerek az összkép. A visszaszerelés is könnyen ment, minden csavart NM-re pontosan húztam meg és rézpasztáztam, hogy a későbbiekben se legyen gond a szétszerelésnél.
Csatoltam képet a pontos lehúzási nyomatékokról az első felfüggesztéshez. (6.kép)

Mivel állandóan kidobálja már vagy 1,5 éve a VDC hibát, úgy gondoltam elkezdem cserélgetni a kerekeknél lévő jeladót, mert már csak ez nem volt cserélve. Most a bal első cseréltem, de sajnos EZ SEM OLDOTTA MEG A PROBLÉMÁT.

Összegezve a dolgot, nagyon boldog vagyok, mert sikeres volt a műtét. Érezhetően jobb lett a csillapítás és az úttartás is. Fékezésnél megszünt a bólintás, illetve a recsegés.

Lengéscsillapító : 21.410 Ft/db
Támcsapágy: 9.840 Ft/db
Kerékfordulatszám jeladó: 4942 Ft/db

>> Egyébingegnere // Alfa Spider / GTV 2.0 JTS Medio // 2022-01-08

Új év, jó idő. Decemberben szereztem egy külön garázst a Spidernek, oda tettem be télire. De jauár 8-án jó idő volt, ezért kihoztam eg kis kanyarra. Teljesen jól muzsikált a fél órás kör alatt. Aztán visszatettem aludni.

 
>> SzervizLexy és Laci // Alfa 147 1.9jtdm // 2022-01-22

Jobb hátsó jeladó cserélve.

 

Elérkezett az idő a hátsó fék komplett cseréjének. Így kapott TRW hűtött tárcsákat és Ferrodo betéteket, valamint most második alkalommal is le lett cserélve a szervófolyadék.

Km: 169400

>> EseményPBali // Alfa Giulietta 1.4 MAir Distinctive // 2022-01-11

2022.01.11-én a vizsga lejáratának napján sikeres műszakit tett az autó.

Nem igényelt egyebet, mint a hátsó lámpákon lévő fólia eltávolítását.
Most marad így egy időre, teljes legalitásban. :-)

Csebali, köszönöm a segítséget, ha olvasod. :-)

 
>> Egyébfrusciante // Alfa 147 Gta Q2 // 2022-01-21

Kicsit el vagyok maradva a bloggal(és a géppel is mert idén télre is szépen telik a "gtas raklapom" amit be kéne szerelni majd a kocsiba csak legyen végre kis időm rá...)Az eredeti felniszettet visszavásároltam Danitol. Kapott egy fényezést hogy elrakjam "télire"... Illetve úgy néz ki hogy végül megtartom mellé a cloverleaf szettet. Az lesz a találkozós felni. Már csak egy szettet kell venni pályázni.

 
>> Tuning és extragyml // Alfa 156 SportWagon // 2022-01-20

Új-Zélandon egy GT V6 tulaj úgy gondolta hogy kicseréli a vezérműtengelyeit Colombo and Bariani féle tuning tengelyre. Az eredetieket pedig meghirdette az alfaowneren. Mivel már egy ideje közelebb nem láttam hirdetést, ezért megbeszéltem vele hogy küldje el.
A fórumok szerint 6-10 hp növekedés várható tőle, emelett kiegyenlített marad az alapjárat és alacsony fordulatszám tartományban sem veszítek a nyomatékból. ECU programozás elvileg nem szükséges, de nekem annyi minden változott már, ezért egy következő lépésként szeretném majd elvinni chiptuningra és leméretni a teljesítményét.