Blog

>> Tuning és extraquash // Alfa Giulia Super MY19 // 2021-12-10

A külföldi fórumokon sem találsz jelenleg más megoldást. Egy lengyel srác készített egy elektronikát, ami minden indítás után megnyomja helyetted a start-stop kikapcsoló gombot.
Tehát semmi más nem csinál, mint egy gombnyomást szimulál! A gomb továbbra is használható, ha akarod egy gombnyomással vissza is tudod kapcsolni.

A megoldás semmilyen más módosítást nem igényel, pl. MES, proxy, etc …

Megrendelni innen tudod: https://shop.stuff4car.com/en/index.php?route=product/product&product_id=52

A srác nagyon korrekt, én cégre, nettóban vettem meg, SGW bypass-al együtt, átutalásra.
Adott kedvezményt, és amint megkapta az utalást, azonnal küldte.

A beszerelés nagyon egyszerű:
• Az akkumulátort ehhez nem kell lekötni, de ne legyen gyújtás!
• találsz a dobozban egy gumi leszedőt - igen, bringa gumi leszedő, de a célnak tényleg tökéletesen megfelel – ezzel finoman alulról kiemeled a világítás kapcsoló panelt.
Nagyon nem kell erőlködni, szépen ki fog jönni.
• Ha kijött, lehúzod a hátsó csatlakozót.
• A kettő közé bekötöd a dobozt
• Mehet is vissza a helyére, és kész is vagy.
• Én a dobozt vékony szivaccsal körbecsavartam, hogy biztosan ne zörögjön.

 
>> EgyébPiritu - 1.000.000 // Alfa Giulia 2.0 Super // 2021-12-09

- tankolások száma: 141 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 80.428 km
- életkor: 849 nap
- össz. menetidő: 1.172,78 óra (48,87 nap!)
- átlagsebesség: 69 km/ó
- tankolt üzemanyag: 6.020,24 liter, ebből 55,69 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,42 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 30,75 Ft/km
- átlagos napi futás: 94,73km/nap
- mozgásban töltött idő: 5,76 %

 
>> EseménySanyiJTD // Alfa Giulia 2.2 MultiJet // 2021-12-27

Felkerültek a téli kerekek. Most már úgy néz ki,mint egy területi képviselős cégautó :D
Utolsó 2 kép a Fiat-om és a Giuliám nyári gurulói. Mókásak így együtt... :D

 
>> AutóápolásKristyon // Alfa Giulietta 2.0 JTDm Sportiva TCT // 2021-12-09

Kapott új antennát, most a megfelelő menettel érkezett (cikk szám: (51890258) 6mm), illetve többen is jegyezték már a tankajtó stiftet (cikk szám:51851496). Mióta megvan az autó, azóta fuán lógott a tankajtó, legalább már tudom miért, így ez is orvosolva lett..
Ha már rendeltem a fiatalkatrésztől, hozzáraktam még pár dolgot:
Levegőszűrő (51854025)
Üzemanyagszűrő (FT39066)
TUTELA CS SPEED 75W hajtóműolaj 1L (15081619)

>> EgyébNetgengszter // Alfa 75 2.0 TD // 2021-12-09

Üdv Mindenkinek!

Volt egy "75-ös Alfám, kettes tdé", ahogy ezeket az olasz kocsikat pestiesen hívni szoktuk. Én még mindig így hívom, annak ellenére, hogy már csak múzeális darabként álldogál pár hónapja a kertben. Menni menne szegény, csak sajnos a bal első torziósrugó törése ebben akadályozza. Na jó, néha elsántikál a kertkapuig, meg vissza, de ez mégsem olyan, mint "vadlóként vágtatni a sztyeppén", azaz néha elereszteni mind a 95 egyedet számláló ménest egy autópályán, minden szégyenérzet nélkül a mai világban, mert ez a kocsi csak ennyit tud, de cserébe nem villogtak le, mert elismerték: hiába vén a táltos, ha akarom megy, teszi a dolgát és csodaszép a formája! Még így, 37 évnyi, autók formai átalakulásai után is!
És most itt véget is vetek az érzelmeknek, mivel nem akarok egy új szexuális műfajt létrehozni alfapornó néven. 😉

Folytatom inkább egy életrajzzal:

Valamikor nagyon régen, mikor még ember, dínó, és kardfogú tigris sem létezett ezen a világon, akkor történt.... (Jaj, ez nem az, rossz könyvet vettem elő! Bocsi!) 😃

Tehát, hogy komolyra vegyem az írást! 2000-ben került tulajdonomba a "Táltos". Volt baja rendesen, de mivel autószerelő vagyok, nagyon nem érdekelt. Mert majd megoldom, és közben fejlesztem a szakmai tudásom!
Nos, kezdetben "csak" annyi baja volt, hogy a kormány és lengőkar gömbfejek lecsó kategória. Ez még nem is volt gond, hamar felfedeztem Paulovits Úr alfás szakboltját (azóta már sajnos megszűnt), itt nálunk a XVII-ik kerületben, Péceli úton, így aránylag normális áron be tudtam tőle szerezni a szükséges cuccokat, gyári kivitelben. Aztán jött egy kipufogó probléma, tulajdonképpen az egész rendszert cserélni kellett a turbó leömlőkönyök után, viszont azt már a XIII-ik ker.-ben a Béke úton, (Shell kút mellett voltak, azok sincsenek már régóta) tudtam megvenni, elvileg gyári kiadásban (azóta is ez van fent, teljesen ép).
Ezek után jött a feketeleves: történt egyszer, hogy megyünk, vitt volna Hegyeshalomra a kamionhoz a barátom (én piás voltam, ezért a barátom vezetett), és csak egy marha nagy csatt és koppanás, autó megáll, magától tovább nem akar menni. Kiderült jóval később (kocsi lopóskocsival haza, mivel akkor kamionoztam, nem voltam itthon, stb.), hogy a motor megadta magát. Aztán eljött az a pillanat is, amikor amikor rájöttem, mi miért történt.Mivel felülszelepelt, alul vezérelt (OHV) a rendszer, kellettek bele olyan alkatrészek is, ami elvileg örök élet + egy nap élettartamúak. Na, ez nem így volt, az egyik szelepemelő tőke (már nem tudom melyik henger, melyik szelep) a szára tövében ferdén el volt törve. Emiatt és a szelepemelő szár himba felőli végén levő kopása és beszorulása miatt egyszer csak nem tudott visszazárni a szelep, és rendesen telibeverte a dugattyút, mondani sem kell, mi történt ezek után nagyon gyorsan...
A lényeg, hogy a leszakadt hajtókar kiütötte a motorblokk mindkét oldalát.

Megoldásként Faterom a KIS-NAGY-KEREPES valamyelyik Tarcsa településen levő ELDORADO autóbontóból (emlékszik rá valaki még egyáltalán?) beszerzett egy 2.5-ös rover motort, ami blokkra ugyanaz, amivel a 2.0 TD Alfát is szerelték, annyi különbséggel, hogy a rover blokkban a fékszervó vákumpumpája még nem a vezérlés közkerekei közé volt beépítve, hanem az adagoló fogaskerekéről volt meghajtva, de ezt az Alfa is használta korábban, volt hozzá eredeti cucc.
Pár évbe tellő (pénz, idő, alkatrész) "legózás" után és 4 vadiúj MAHLE hüvely-dugó garnitúra beszerelése után ismét működött a motor, csak az állás miatt minden más is javításra és felújításra szorult.
Ezeket is sikerült főleg saját kezűleg végrehajani (természetesen voltak olyan dolgok, ami gépműhelyt igényeltek) itthon, és felújító készletekkel, illetve rengeteg csere alkatrész beszerzésével.

Amit tudni kell, milyen meló volt a kocsin:

Motor félgenerál (hüvely-dugó, vezérmű tengely csere, hengerfejekben szelepek csere, becsiszolása, hengerfejek síkolása, porlasztócsúcsok csere, egyéb "apró" dolgok)

Első és hátsó futómű teljes felújítása, kivéve a lengéscsillapítókat (a legutolsó vizsgán, 2020-ban mondták, következőre csrések lesznek), tehát összes szílent, gömbfej csere.

Karosszérás javítások: küszöb, padlólemez elöl, csomagtartó fenéklemez.

Komplett váltó csere. A régiben a difi halt meg.

Az elmúlt 3 évben adagoló, kormánymű, generátor, hátsó fékmunkahengerek voltak felújítva.

És sajnos ember tervez, a sors meg végez, idén tavasszal sikerült egy marha nagy útbesüllyedésbe mennem, ezt a bal első torziós tengely bánta, amit nem tudtam kicserélni, a házi körülmények adta lehetőségeken belül.
Emiatt váltottam egy 11 éves 159-es Alfára, ami szintén a szívem csücske lett, de a régi 75-öst se feledem!

Ez így ebben az állapotában, bontás nélkül, csak egyben eladó, forgalomból kivonva, alkatrésznek!
A hirdetések közé nem tudtam felrakni, mivel ott elértem a maximális 5-öt!

 
>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa Giulia 2.2 MultiJet // 2021-12-08

B oszloptól hátra 15%-os fólia, első szélvédőre napellenző csík 5%-os fóliából.
Szokásos helyen végezték, profin!

 
>> AutóápolásCsabo22 // Alfa GT JTDm Black line // 2021-12-04

A gyári alupedálokat megviselte az idő. Gondoltam felhasználom a fémipari ismereteimet és felujitom őket. Tökéletes nem lett, mert itt-ott maradtak az anyagban oxidpöttyök, de lényegesen jobb mint volt és nem is vettem le túl sokat a vastagságból.

 

Kikerestem a Spider cikkszám szerinti megfelelőjét az elring katalógusból. Kinézetre pont olyan mint a többi, viszont furi hogy többféle cikkszámon is van ez a méret az elringnél, de csak erre írta az Alfa cikkszámát is.
A másik vonal amin elindultam az a VA3 7-35 volt. A Corteco katalógusa adott találatot, ami cikkszám szerint szintén váltója az Alfáénak.
Kívül más mint az elring. A fém rész felső felén van egy vastagabb rész. (Mondjuk a Reinz is ilyen) Belül is kicsit másképp néz ki. A 9-es képen látni a belső vonalvezetését, ami a szelepvezető felső szélénél kicsit nagyobb átmérőjű. A többinél a bordázás aljával egy szintről indul befelé a kúpossága. Gyanúm hogy ezen a részen van kívül a nagyobb átmérő. Egyenlőre ez hasonlít legjobban arra ami eredetileg volt a motorban. Lehet hogy emiatt a nagyobb átmérő miatt a befelé menő szelepszár nem tudja nekitolni a szelepvezető tetejének a "behorpadó" gumit és ezért nem tolja le magát?

Még várok egy "talpas" garnitúrát egy újabb - értsd számomra ismeretlen - gyártótól. A Corteco is ajánl talpast ebben a méretben. Talán nem véletlenül...

 
>> EseményAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2021-11-20

- Defekt után bajos a fékezés - vonta le a tanulságot a hülyegyerek, miután kimászott az alaposan átrendezett Alfájából. Mármint nem azonnal, csak az első gondolatok lényegesen szalonképtelenebbek voltak.

A futóműben nem sok ép alkatrész maradt, egy lökhárító és egy sárvédő is elköszönt, a küszöb talán javítható... Az anyagi kár jelentős, de majd lesz valahogy. Talpra. Kell. Állítani.

 
>> EgyébBluestrain // Alfa 156 SW 1.9 mJTD 16V // 2021-12-07

Megvolt. Összes hiba: "kuplungpedálra tehetnél egy gumit."
Forgalmi betelve, mehetek okmányirodába.