Blog
Bár a motor probléma komolyabb, azért jó lenne ha a futómű se rázna. Ezért egy kellemes szombati napon betettem az Eibach rugókat és a TRW gátlókat. Érdekességként szeretném megjegyezni, hogy nem tudom mi vezérelte azt az embert, aki berakta az FK coilovereket az autó alá, de ezzel párhuzamosan viszont kiszedte a kanyarstabilizátort az autóból. Valószínűleg azért mert a JTS kanyarstabilizátora már nem a lengőkarra, hanem a gólyalábra csatlakozik, viszont az FK gólyalábon nincs bekötési pontja. Csak "gratulálni" tudok ehhez a lépéshez. Az is érdekes, hogy ez egyik korábbi szervíznek sem tűnt fel. Most kereshetek kanyarstabot is előre. De a lényeg. A futómű csere nagyon gyors és egyszerű volt. Az eredmény pedig magárt beszél. A hasmagassg mindössze egy centit, viszont a rugózási komfort fényéveket gyarapodott.
Megjöttek az új gyertyák és a trafók. Be is raktam őket, meg egy új pollenszűrőt. Az autó megy, mint az álom. Erős, szép a hangja, minden henger szépen gyújt. Nem is áll le.....úgy 130 km-ig, aztán de.
Lehet, hogy megvan a ludas? A motorvezérlő kábelkorbácsába be van patkolva egy UTP kábel, ami direkt a pillangószelephez vezet. Ha ráadom a gyújtást, a pilangószelep hangot ad ki, de ha nem ad ki hangot nem is indul az autó. Ezt a kábelt valaki, valamiért valamikor betoldotta. Tesztelgettem az autót, és teljesen random hibákat ír ki. És ezek biztos, hogy nem valós hibák, mert semmi jelük nincsen. A computer és a kábelek körül kell keresgélnem. Mivel kiírta a gyújtás problémát is, és az előző tulajok eddig csak gyertyát cseréltek, ezért inkább berendeltem 4 gyertyát és trafót is a biztonság kedvéért.
Hetek óta bújom a fórumokat, hogy mi lehet a motor leállás oka. A jelenség: a motor minden előzetes jel nélkül leáll. És van, hogy nem indul újra, csak 20 vagy 90 perc múlva. Főleg meleg motornál, de már hidegen is játssza. A válaszok a különböző fórumokon elég eltérőek, nincs egyértelmű válasz. van akinek a főtengely jeladó, van akinek a gyújtótrafó, van akinek biztosítékok vagy relék okoztak hasonló kellemetlenséget. Nekem a főtengely jeladó tűnt hihetőnek, ezért vettem egyet. Ahhoz képest, hogy milyen hülye helyen van egész könnyen kicseréltem. Még a kipuffogót se bontottam le hozzá. Csere után atuó indul, gyönyörú 120 km-es túra a környéken. Semmi leállás. Szuper. A probléma megoldódott. Egészen másnapig, ahol is az M31-es pályán kaptam egy kb egy órás stop&go-t. Már trükkös voltam, mert vittem magammal a laptopot. Ha az autó nem indul, nem is látja a Multiecuscan a computert! Hoppá. Máshol kell keresgélni.
Néha teszek egy kört a környéken. Akkor nagyon nagy az öröm, amikor megy. Viszont sajnos néha leáll. És van, hogy nem indul újra. Ahogy ezt tette most is. Hosszabb túrára egyelőre nem merek vállalkozni vele, míg nincs meg a hiba. A hibakód olvasó teljesen random üzenetekt dob be. Hol légmennyiségmérő, hol gyújtás, hol lambda szonda, hol hőmérséklet jeladó.....de sosem ugyanaz. Viszont olyan szép.....hogy nem tudok rá haragudni.
Kiderült, hogy miért szakadt el az ékszíjam. Megint szétesett az ékszíjtárcsa. Ez azért is nevetséges, mert kereken 3 évet bírt, ezalatt mindössze 10ezer km-t mentem az autóval. Tehát amikor 3 évvel ezelőtt cserélve lett, akkor vagy valami használt szar került bele, vagy egy hulladék, rossz minőségű új. A gyári 14 évet és 200ezer km-t bírt. De ezzel már nem tudok mit kezdeni, nyilván levonom a megfelelő konzekvenciát.
Szervizben töltött idő alatt még cserélve lett a tárcsán és az ékszíjon kívül egy kipufogó flexi, mert rezonált az egész bal hátulja. Futóműben egy felső lengőkar és egy hátsó stab. szilent is cserélve lett. A váltó kulisszát kellett még javítani, mert nagyon akadt. Valamint teljes vezérlés- és olajcsere is volt. Végül felkerültek a téli gumik.
Lassan közelítjük a 8000 km-t és a króm kipufogóvégeken már meg is látszott ez. Sima mosással már nem jött le róla a rárakódott mocsok. Úgyhogy a még 159-hez vásárolt króm polír pasztával átsikáltam ezeket is. A végeredmény: újra csillogó kipufogóvégek.
1-2. kép: előtte
3-4. kép: utána
Vettem pár apróságot az autóhoz. Nekem a futómű nem tetszik, én ezt nem fogom állítgatni, hanem kicserélem. Egy merevebb - GTV - kaszniban biztos jó, de a Spider vezetési élményének kifejezetten nem tesz jót a rugózás és a csillapítás hiánya. Szóval vettem pár apróságot, amik most meg is jöttek:
- Eibach -35mm rugószett
- légszűrő
- toronymerevítő
- fém fékcsövek
- fékbetétek
- Motul 660 fékfolyadék
- új szőnyegek
- új embléma előre
- és az elmaradhatatlan Multiecuscan szoftver és OBD kábel.
Rögtön akadt két hiba, ami a törlés után nem is jött elő. De az autó random leáll.
Az autó elég szép állapotban van. A karosszéria és a belső tér is nagyon jó állapotú, de azért egy nagy takarítás és bőrpolás ráfért. A korábbi tulajdonosok posztjai között olvastam, hogy mindenki megjegyzést tett a coilover futóműre. Én is teszek megjegyzést. Mindíg is coilover futóműre vágytam, de sose vettem. És nagyon örülök, hogy nem vettem, mert nem jó. Kemény, nem rugózik, elpattog a rossz útról, fáj benne a derekam. Szóval én ezt ki fogom cserélni. Bence fiammal mentünk pár kellemes kört az augusztusi napsütésben. Az autó alapvetően szépen, jár, de hidegen 3 hengerezik, és random leáll.
1
465
Fórum
Friss topicok
- Üzemanyagtöltő-állomások
- Giulia
- A Stellantis menedzsmen...
- Belül is érezzük jól ma...
- Virtuális Romeo
- 156
- Coffee - Minden ami kávé
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Adok-veszek
- Retrovízió - A '70-es, ...