Blog
November 29- én levizsgázott Muffin. Egy két kisebb dolgot találtak rajta amit cserélni kellett , többek között kipufogó felfüggesztő gumi cseréje egy jobbos féltengely gumi harang , és a balos rendszámtábla világítás :) . 13 éves kora ellenére nem is olyan rossz :)
Szóval újabb 2 legális év az utakon :)
Km: 290.870
A régi már szivárgott a gumiharang alatt (1.kép), nem volt kedvem felújítani ezért rendeltem egy újat.
Azért megemlegettem Giovannit és az összes felmenőjét a csere alatt. Nem egyszerű a pedáloknál bármit szerelni. Főleg hogy a kifolyó fékfolyadék ne a szőnyegre és főleg ne alá menjen. Egy régi fagyállós flakont faragtam át erre a célra, meg egy vastag nejlonzacskót...
A csere adja magát.
A pedálról le kell venni a dugattyú végét, egy érdekes alakú önbiztosító sasszeg tartja.
Kivettem a pedál tengelyét is, így a pedált félre lehetett hajtani az útból.
A fékfolyadékot kiszívtam a tartályból hogy a felső gumicsőből minél kevesebb folyadék folyjon ki. (A fékeknél is cserélni kell majd a folyadékot.)
A felfogató csavarokat ki kell tekerni, de nagyon óvatosan hogy ne essenek be a padlószigetelés alá! Onnan ember ki nem szedi!
A felső gumicsövet lehúzva ki kell engedni a benne lévő folyadékot. Nem sok, talán fél deci jött belőle.
A hátsó csövet - ami a munkahengerhez megy - a kereket leszedve alulról is el lehet érni, de mivel ilyet még nem csináltam inkább biztosra mentem. Az alsó munkahengert tartó két csavart kivettem, így az egész hátrébb tudott csúszni. Így a felső munkahengert annyira be tudtam húzni az utastérbe hogy le tudtam tekerni a végéről a csövet.
Az új főhenger fordított sorrendben szerelhető vissza, DE(!) a hátsó csövet csak az egész visszaszerelése után húztam meg alulról, hogy a csőbe ne maradjon csavarodás.
A tartály feltöltése után már csak légteleníteni kellett, amit egy nagy fecskendővel az alsó légtelenítő ponton keresztül oldottam meg. Nagyon sötét lé jött belőle.
Újabb olajcsere periódus. Sofima olajszűrő, gyári légszűrő, carbon pollenszűrő.
Már egy ideje zavarta a fülem a láda hangja, ugye nem megfelelő frekire volt hangolva a láda a 4 reflexcsővel (másik nyomó ládája).
Utananéztem a specifikációban, rájöttem hogy maga a láda mérete ok, "csak " a reflexnyilas nem megfelelő.
Előkerült némi famegmunkáló szerszám, ragasztó és gitt.Ja és Dévid.
Hathatós támogatásával szetvagdostam a regit majd összeállítotam az uj reflexnyilasokat.Kis glett, kárpit, és irány vissza.Egy Kicker Agressive rácsi is felkerült a ládára ,kis védelem és az optika jegyében.
A hangja ahogy kell. Dinamikus feszes mély, a zavaro kilépő levegő zaj nélkül.A szalagkabel hibas clarion is kikerült,helyere egy jvc KDAVX 22 fej ment be.
Vid
Dec. 27.
Néha visszaváltásnál voltak fura felpörgései a motornak, és kis rántással zárta a kuplungot többnyire hármasból vissza kettőbe. Ez egy körforgóban, csúszós úton nem tűnik túl egészségesnek.
Gépre köt, volt tárolva hiba, engedte törölni, majd figyelgetni kell, hogy vissza jön-e.
Elvégeztem egy gyártósor végi/szerviz önbeállítást a váltón. Valahol azt olvastam a Selespeednél tízezrenként nem árt megcsinálni, golndoltam itt is jótékony hatása lehet, bár a Multiecuscan erre nem tér ki.
Érdekes, és egyben para volt számomra, hogy a folyamat elindítását követően megszakad a kapcsolat a program és az autó között. A váltón lehetett hallani, hogy dolgozik, az írt öt perc helyett kb. hárm perc alatt végzett. Azért kivártam az öt percet, és csak ekkor vettem le a gyújtást. Gép vissza csatlakoztat, hiba nincs, és nem hajlandó sbességbe rakni a váltót, csak a P és az N fokozat volt. Motor leállít újra indít, ugyan ez. Elvégéztem újra az egész műveletet, ugyan ez a helyzet. Már beparáztam, hogy nem kell menni sehova az autóval, de csak piszkálta a fantáziámat, ha hiba nincsen tárolva, akkor csak jónak kell lennie. Amit nem ír le sehol, a folyamat végén meg kellett nyitni a sofőr ajtótó, majd visszacsukni, és már működött is a váltó, ahogy kell...
Dec. 29
Megérte úgy tűnik megszűnt a visszaváltásnál jelentkező felpörgés, és mintha a többi váltás is finomodott volna.
Ui:
Ma kerek egy éve vettem meg a Multiecuscan regisztrációját, még éppen engedte is frissíteni 4.8-ra :)
Kicseréltem az első ajtók élein lévő kilépő fények izzóit. A régi sárgás, gyenge égők helyett új, ledes 5W5, kb. 6000K-es fényforrások kerültek be. A cseréjük egyszerű volt, csak arra kell figyelni, hogy a fényterelő kis burkolat ne törjön el, mert nagyon gyenge műanyagdarab tarja.
Végre sikerült szert tenni egy barna bőr belsőre. El is mentem megvenni persze előtte tisztán megkérdeztem hogy ugy-e faceliftes.Igen-igen persze jött a válasz. Elhoztam és amikor be akartam szereleni észrevettem hogy a hátsó háttámla beakasztója nincs jó helyen...persze hogy facelift előttiből volt a szett. Jöhetett a háttámla huzatának és szavacsainak átrakása a régi ülésem vázára. Jó kis feladat volt de abszolut nem lehetetlen. Aztán úgy belejöttem a kárpitozásba hogy a vezető oldali háttámla huzatát is megcseréltem az anyós oldaliéval, így belől felől került a kopott rész és annyira nem tűnik fel. szintén jó meló volt de nem lehetetlen. Itt viszont csak a huzatot raktam át, mert a szivacs ki van vágva oldalt a légzsákok miatt. A huzatot kis fém karikák feszítik a szavacshoz na azt jó buli volt kihajtogatni és aztán vissza. Inkább két emberes munka mert le kell feszíteni a szivacsot hogy könnyebben lehessen szétfeszíteni a szivacsot de meg lehet csinálni. Az eredmény önmagáért beszél.
Ár: 1000 Ron
KM: 146633
Amikor átvettem az autót, nagyon csalódott voltam a megrendelt, de lemardt váltófülek miatt. Az első hónapokban szinte naponta bosszankodtam miatta. Aztán ahogy telt az idő, szépen lassan elengedtem a dolgot. Aztán 2 évvel később sok "véletlen" miatt újra napirendre került a dolog: egyik nap ültem Halesz mellett és nem tudtam levenni a szemem a kormányáról, vagyis arról ami mögötte volt. Másnap megláttam quash cartárs blogját, amiben részletesen leírta a beszerelés menetét. Még aznap írt RomeoOne, hogy most már legalább tudom mit kell tennem. Itt már erősen gondolkoztam, hogy lépni kéne. Néhány órával később WarbiRunner (Gyuri) küldött egy linket, ahol az Alfadebo kínált megvételre egy új, gyári váltófület. Itt jött el a pillanat, amikor azt éreztem, hogy bele kell vágnom.
Úgy voltam vele, hogy előkészítem a beszerelést mielőtt megrendelem a karokat. Rövid telefonálgatás után megkaptam Csadó Bence számát, aki készségesen válaszolt minden okos és hülye kérdésemre :D A beszerelésre és a programozásra is nagyon korrekt árat mondott. Itt már tudtam, hogy kihez fogom vinni.
Persze mire idáig eljutottam, eladták azt az egy darabot, ami volt. Itt kicsit újra elvesztettem a hitem, de megnyugtattak, hogy aggodalomra semmi ok, már úton van a következő, amit eltesznek nekem. Így is lett, 1,5 hét elteltével csörgött a telefon, hogy 3 nap múlva (12.20.) átvehetem. Egyből hívtam Bencét, hogy kedden mennék, érezte hogy olyan vagyok, mint egy izgatott kisgyertek, úgyh be is szorított aznapra.
Nagyon profin és gyorsan dolgozott, az sem zavarta, hogy mellette tátottam a számat, sőt még ahhoz is volt energiája, hogy közben meséljen arról, hogy éppen mit és miért csinál. Csak ajánlani tudom!
Magát a szerelést nem részletezném, quash blogját úgysem tudnám megközelíteni sem, főleg hogy én csak egy lelkes néző voltam, míg ő maga a kivitelező is :)
Egy hete használom,tökéletesen működik és imádom, még ránézni is élmény.
Ahogy G-MANN mondaná: "prémium, álom" :)
4
515
Fórum
Friss topicok
- Üzemanyagtöltő-állomások
- Giulia
- A Stellantis menedzsmen...
- Belül is érezzük jól ma...
- Virtuális Romeo
- 156
- Coffee - Minden ami kávé
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Adok-veszek
- Retrovízió - A '70-es, ...