Blog
Tegnap elintéztük az eredetvizsgát és a regisztrációs adót, így az összes dokumentum a birtokomban volt, hogy rendszámot kapjon a verda. A mai napra volt időpontom foglalva az okmányirodába. 10 perc várakozás után 15 perc ügyintézés és a rendszám a kezemben volt.
Sajnos a TBI kezdetű rendszámok nem a mi régiónkra voltak osztva (pedig milyen főnök lett volna egy TBI-175), így a TCG-175-öt sikerült megkaparintani. :-( :-) :-)
Gyorsan mentem is vele egy bejárató kört.
A konklúzió: Nagyon jó megy az autó, szinte kitépi a kezemből a kormányt. Rettentően érezhetőek a DNA kapcsoló különböző állásai. Valamelyik hátsó kerékagycsapágynak hangja van (vagy a guminak van hangja) ennek utána kell menni. Meg kell nézni a többi motortartót is, mert szerintem nem tökéletes.
Összességében viszont teljesen elégedett vagyok a kocsival. Azt adja, amire számítottam.



Az évek elég viseletessé tették a csomagtér ajtó kéder gumit. Alfa deporol rendeltem egy bontott hibátlan állapotút, és ki is cseréltem.


Folyamatosan leresek gyári QV luhereket a c oszlopra de sehol semmi, uh kerestem olyat ami helyettesitheti.Egy angol cég gyárt méretben azonos hibátlan minőségű szálcsiszolt felületű emblémákat, uh berendeltem a szettet. Sztem jól passzol.

Egy ideje szekálta a gondolataim hogy nem tetszik még az Aliante hangja, némi guglizás után szereztem passzoló ládaméretet. 40 literes zárt volt , bass reflexesíteni kellett.Igy ment bele 70 es cső, 270 es hossz 30 Hz re hangolva.


Tegnap nekiálltam a vezérlés összerakásának.
Mielőtt visszaraktam a szívótengelyt kapott egy új szimeringet. Furcsa hogy ami benne volt abban nincs rugó.
Beállítottam az 1-es hengert felső holtpontra és visszakerült a tengely.
A kipufogó oldali tengelyen a szimering cseréhez le kell venni a szíjkereket. Itt elakadt a projekt, mert a csavarral nem bírtam, mert nem tudtam ellentartani.
Ma más utat kerestem.
A garázskapuhoz kapott L idomot odacsavaroztam a kerékhez és így már megvolt az ellentartó erőkar. Természetesen először ezt is a gyakorló motoron próbáltam ki.
Itt sincs rugó a gyári szimeringen.
Mivel a tengely végén van egy perem ami megsérthetné a tömítő felületet ezért ragasztó szalagból csináltam oda egy csúszkát.
Szóval felkerült a szimering.
update 2022.02.14.
Visszakerült a helyére, vezérlésmódosítók felrakva. Várom a holnapi csomagot a bordás szíj feszítőjével és mehet vissza a vezérlés.












Eljött a várva várt nap. Másfél hónapja, hogy időpontot kértem a helyi NKH-ba egyedi forgalomba helyezéshez.
Mielőtt elvittem volna az autót leszervizeltük.
Cserélve lettek:
- Vezérműszíj összes görgővel, vízpumpával
- Hosszbordás szíj összes görgővel
- Levegőszűrő
- Olajszűrő, Olaj (Selenia Quadrifolio 5W40)
- Pollenszűrő
- Vezérlés oldali motortaró bak
- Első féktárcsák fékbetétekkel
Úgy fest a dolog, hogy az az egyetlen turbócső cseréje megoldotta a motor összes problémáját. Persze majd használat közben fog kiderülni 100%-osan.
Az első lépés is megtörtént a magyar rendszám felé vezető úton. Sikeres műszaki vizsgát tett a kocsi a helyi Közlekedési Hatóságnál és megkaptuk a műszaki adatlapot a honosításhoz.
Km állás: 212.338km








2 éve cseréltem a pollenszűrőt esedékes is volt a csere és mivel az elmúlt időbe bejött a gázolajszag az utastérbe, ami közbe orvosolva lett, célszerű volt a cseréje.
A pollenszűrőket befújtam Lotus okos parfümmel kiváncsiságból. Kellemes illat lett így az utastérben.
Elnyomtam a szűrő csere közben egy Motipos klímatisztítót is.



Kapott az autóm elől hátul új fékeket, tárcsákat és betéteket.
A tárcsák Brembo Max Sport, a betétek TRW.
Ezek beváltak az évek alatt, bátran ajánlom bárkinek.
Az első tárcsák 8 évet és több, mint 100 ezer km-ert futottak. Közbe 1 fékbetét fogyott el.
A hátsó féknél a csúszkákat cserélni kellett, mert szorultak.
Km óra állása: 301682 km




