Blog
2022.01.02.-én észrevettem, hogy olajtócsa van az autó alatt. Az olajszűrő háznál a tömítés , "O" gyűrű, engedett. Gyári szűrő volt benne, talán az lehetett a baj, hogy régebbi gyártás volt? Volt itthon ugyanolyan szűrő, kicseréltem. Ha már leszedtem a doblemezt, itt is kitakarítottam és alvázvédőztem, valamint kicseréltem a levegőszűrőt.
Az olajszűrő ház tetején a 32-es kulcsnyílású anya sarkát sikerült letörni, ez is cserélve lesz legközelebb.
Ez történt: 185128km.
December elején levettem a bal hátsó kereket, és a doblemezt, kitakarítottam az ott lévő sarat. Csiszolás, rozsdamarózás, alvázvédelem. A bal oldali küszöbből kiszedtem a sok gumidugót, majd befújtam egy flakon üregvédőt.
Augusztusban kicseréltem a pollenszűrőt..
Valamikor a nyáron feltöltötték a klímát, nem sok kellett bele, ez 5000Ft volt.
A klíma fertőtlenítést azt én itthon megoldottam. Mellesleg nem vagyok nagy klíma hívő, nagyon melegnek kell lenni, hogy bekapcsoljam
Jobb első ajtózárszerkezet csere. Hidegben nem akart a központi zár mindig nyitni, csak ha kulccsal nyitottam azon az oldalon. Így hogy szorult még legutóbb valami össze is akadt benne és inkább lecseréltem. Zárt ajtónál kellett a kárpitot leszerelni, kicsit kifeszíteni hogy hozzaférjek mert se kulccsal nem tudtam már elfordítani sem kilincsel nyitni. Aztán miután hozzafértem kinyitottam az ajtót, onnantól a csere már könnyű volt. A csere darab szépen működik.
Volt még aztán elmaradás, az évekkel ezelőtti zár cseréknél a csomi és tank zár a régi volt, így hogy egy kulcsos legyen ez is megtörtént.
Hátsó ablaktörlő nem működött rendesen, körülbelül 1/5 gyorsasággal törölt hátul. Kiszedtem megtakaríttam az érintkezőjét és működik.
Kormány felső részére került egy kis piros gumicsík.
Csomagtartó beázással is foglalkoztam, még ilyen szemerkélős időben is jött be víz. Kéder gumi száraz, így a zsanerokat eloldottam majd újból most már mind a két zsanért letömíttem. Sokkal jobb lett, de nem tökéletes. 2 l vízzel leöntve a teteje, a flakon kiürítése után jelent meg pár csepp bent. Ezt körülbelül olyan vízmennnyiség volt mint egy autómosás, úgy hogy majd esőben kiderül mennyire ázik be.
Több ötletem nincs egyenlőre hogy hol jöhet be még a víz.
Szerencsére a későbbiekben garázsban fog állni, de attól még persze nem jó ha továbbra is beszívárog egy kevéske víz.
Nos ez a történet kb 2 évvel ezelött kezdődött, de eddig még nem írtam róla, ahogy sokmásról sem, mivel egy ideje nem vezetem a blogját...
Most nem véletlenül nem használom túrázásra, kirándulásra,nyaralásra ahogy még akkor terveztem... Nem mintha az előző év olyan sok lehetőséget adott volna rá, de egy ilyen autóval elég párkör is, hogy kitisztuljon az ember feje.
Szóval valahogy a hengerfejes történet után (2019), az autó továbbra is a parkolópályán maradt, mivel az e36-ra koncentráltam. Persze 1-2 kissebb munkálatot azért végeztünk rajta. 2020 elején jött egy érdeklődő akivel bár nem sikerült megeggyezni de arra jó volt, hogy rájöjjek én szeretem ezt az autót és nem akarok tőle megválni. Ezután újra nekiálltunk és itt szembesültünk: az olajba továbbra is átfolyik a fagyálló. Hogy lehet ez? Faterom nem hibázott az összeszerelésnél. A hármashengert amennyire csak tudtam feltekertem, a fagyálló pedig áll a dugó tetején. Szóval ez csak hengerfej lehet. Amit ugyebár síkoltattunk és nyomásprobáztattunk, ahogy azt a régebbi blogban már leírtam...
Most újra neki álltam...
Brera felni felprobálva.
A reggel nyugisan telt. Mindent, ami szükséges előző nap előkészítettünk, így végre csúszás nélkül, nyugodtan tudtunk a kissé szomorkás időben, ellenben fülig érő mosollyal nekivágni az utunknak. Sajnos a gondmentes utazásunk nem több mint pár kilométerig tartott. Két faluval odébb jöttünk rá, hogy a khmm...khmm... na, akarom mondani COVID-Pass-os nyomtatványunk otthon maradt. Több sem kellett, hogy a szomorkás, borús időjárás hangulatát mi is felvegyük egy kis morgással és egy leheletnyi veszekedéssel fűszerezve.
A gyors otthoni látogatást egy még gyorsabb "érjük magunkat utol" stílusú vezetés vette kezdetét - nem szerettem volna a csomagtartóban lévő tárgyak valamelyike is lenni. Igyekeznünk kellett, mert konvojban szerettünk volna érkezni a City-re. Néhány perc és egy csomó falu után meg is érkeztünk a megbeszélt helyre - még éppen időben, majd innen csoportosan nekivágtunk az útnak.
Sajnos sem az út minősége sem az időjárás nem kedvezett nekünk. A magyar veseverős mellékutak mellé kaptunk egy laza felhőszakadást is a nyakunkba, de mindezt leküzdve sikeresen megérkeztünk Dunaújvárosba. A belépéshez még kellett pár percet várni - kicsit korábban érkeztünk - de szerencsére minden zökkenőmentesen ment. Csomó fotó készült a konvojról, rólunk és a kocsikról is (később még híressé is vált a mi kis Giunk). A szemerkélő eső ellenére is csak mosolygós arcokkal találkoztunk. A karszalag megszerzése után leraktuk a kocsit és körbenéztünk a sok szebbnél-szebb Alfa között.
Az egész esemény hangulata a korlátozások mellett is nagyon jó volt. A programok mellett a kaja is mennyei volt, sajnos a tombolán nem sikerült nyerni semmit. A napot egy közepes csomagos tisztítással fejeztük be, melyet ott helyben végeztek a srácok.
Nagyon király volt és remélem jövőre is részt tudunk venni.
Ha már cseréltem a sárgás fényeket hideg fehérre, sorra került a kesztyűtartó világítása is. Egy Tungsram 6000K W5W LED került bele. Elég gyenge a fénye, de a kesztyűtartóba még épp elég. Sikerült kicserélni a távolsági fényszórók izzóit is, ide Osram fények kerültek. Emelt fényerő, 5000K.
Ezen kívül felraktam egy textil vonószemet előre. :)
Új üzemanyag szűrő.
Új NGK gyertyák. Megszünt a motor rászkodása. Alapjáraton billegett jobbra-balra, de a motor tartó bakokat majd ellenőrízni kell még.
Friss olaj, olajszűrő és levegőszűrő. Olajszűrő alá került egy pogácsa, benne a az olajhőfokmérővel és olajnyomásmérővel.
Régi olajba először tettem szelepemelő tisztító adalékot, járattam vele majd úgy engedtem le a régi olajat.
Kertecs cartárs adott nekem egy légzsák nélküli kormányt és két számomra hiányzó ajtókárpit csavartakaró fedő kupakot, így az ajtó része hiánytalan lesz :) itt is köszönöm neki.
Megvan a kormányhoz a jobboldali elem is, ez már korábban megvolt + beszerzett fekete betétes műszerfal elemek, amik az 1.8 és 2.0 TS-ekben voltak. Igaz ez már facelift kategória ami ehhez nem jó, csak összeraktam őket :))
Csomagtartó gumikéder szokásosan elszakadt és minimálisan beázott, a kalaptartón látszódott egy pici folt. Bontott másik kéderből összeraktam, így két helyen van csatlakozása.
Tank szűrő takarítás és új tömítő gyűrű.
Kapott boxer feliratú gyári kerékkulcs tárolót, de még nincsenek benne a szerszámok.
Csomagtér porszívózás, majd egy kárpittisztitás ráfér...