Blog
Egy ideje már feltűnt, hogy elöl fel vannak cserélve a fékbetétek, nem forgásiránynak megfelelően vannak berakva. Most az is kiderült, hogy csak a külső betéteket cserélték fel, a jobbost a balossal. Pár hete sikongatni is kezdtek a fékék, és két hete átnéztem elöl-hátul. Az első fékbetétek kopáshatáron voltak, a hátsók még jók, de a jobb oldali nyeregnél ki van csípve, és meg van gyűrve a porvédő gumi. Ide rendeltem a javító készletet.
Egyenlőre csak az első betéteket cseréltem ki, a stiftekkel, és a rugókkal együtt.
Bosch betétekre esett a választásom, minőségbiztosítással kapcsolatban lennének kérdéseim... (2. kép.). Könnyedén meg lehetett igazítani a rezgéscsillapító lapokat a hátulján, viszont nem nagyon akartak megragadni. Hőlégfúvóval segítettem rajtuk. Legalább összeszerelésig ragadjon meg, majd később fékezésnél úgy is kap bőven meleget, hogy összesüljön. (szerelés után tettem is róla, hogy így legyen). Érdekes, hogy csak a balos volt ilyen szétesős. Fékfolyadékot 40ml kellett kivenni a tartályból, hogy ne legyen max felett a szint. A féktárcsák még bőven jók, 26mm-ig kophatnak.
A nyeregcsavarok lazításához 75Nm-re volt szükség, így ennyivel is húztam vissza őket.
Aktuális lett az olajcsere, most se sikerült 10e-nél lecserélni kicsit több lett, kb. 12e, de az előző orlen olaj teljesen jól viselkedett, nem volt gond vele, még most is jó állapotú volt, és nem is csipegetett belőle semmit a motor.
Cserélve: olaj (ezúttal motul 5w40, orlen jelenleg nem beszerezhető), olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő
km: 127.200
Kicsit átnézve a kocsit, ha már csápon volt, a következő dolgok várnak rá szerviz szempontból:
- hátsó rugó (+ lengéscsillapító?)
- féltengely szimeringnél látszódik némi szivárgás
- teljes kuplung szerkezet (ezt tudtam eddig is, eléggé oda van, nem ártana cserélni)
Alapjáraton az autó elejétől kifújó, rezgő hang hallatszott. Mivel a kipufogót paszta nélkül raktam össze, ezért gyanakodtam rá hogy a leömlő utáni résztől jön a kifújás. Szétszedve a tömítésen levő foltok igazolták is ezt. Szépen megtisztítottam, összeraktam pasztával, majd elindítottam az autót mert a tubusra az volt írva és így a hő miatt kell kikeményednie. A hang viszont továbbra is megmaradt és úgy tűnik mintha a csőből jönne, de csak alapjáraton hallani. Pedig nem lyukas semmi, nem fúj ki sehol....
Ma mozgalmas napunk volt. Megcsináltattuk az eredetvizsgát, aztán lefóliáztattuk a kocsi hátulját illetve az első szélvédő tetejét és felkerültek a nyári gumik amit cspbravo kartárstól vásároltam.
Kerékcserekor átmozgattam a futóművet, mozdult a jobb axiál és a jobb oldali kormány gömbfej. Cserélve lettek, TRW mindegyik.
A bal felső lengőkar meg elkezdett nyiszogni, hogy bejött a jó idő, abból Lemförder került bele. A nyiszogás megszűnt.
Futómű beállítva.
Km óra állása: 302978 km
Mindenképp szerettem volna "modernizálni" a belsejét, és az együttélést :D Mivel nekem nem volt sem usb, sem blue&me a kocsiba kiépítve, az örökös CD írást és a transmitter recsegését hamar meguntam. Akkor került a választás erre a Pioneer fejegységre, ami mindent tud amire szükségem van. Bluetoothtal kezeli a zenét, hívásokat, teljes névjegyzéket, weblink alkalmazéssal kivetíthető a navigációs program, emellett van egy hely usb-nek is. Kijelzője szép,fénye állítható és akár kijelzője kikapcsolható ha zavar esti vezetésnél. Kihangosító funkció is szépen működik. Szóval nagyon örülök neki. A beépítés nem volt egyszerű és gyors sem. Sajos a kocsimban nem ISO kötésű csatlakozó várja a rádiót így ott is kellett megoldáást találni. De sikerült :) A beépítő keret jól illeszkedik és nem zörög.
Bár az autó még nem tökéletes, kénytelen voltam kicsit átalakítani a botrányosan gyenge gyári hangrendszert. Beruházás nem történt, abból építkeztem, amit itthon találtam a régi cuccaim között.
A fejegység egy Pioneer DEH-80PRS lett, ami nem szép ugyan, de cserébe jó. A kijelző színét be lehet állítani, hogy egyezzen a műszerfal piros színével. Van benne egy csomó keresztváltó, szubkimenet, egy relatív combos erősítő, tud bluetooth-t, olvas SD kártyát és van benne egy tisztességes DAC. Ez került hát a középkonzolba.
Az ajtókat nem szerettem volna újrakábelezni, ezért az első szettet a fejegység erősítője hajtja 80Hz-től felfelé a gyári hangszóróvezetékeken keresztül. Az első szett egy öszvér. Egy Focal Access keresztváltón keresztül szól egy Focal TN 47 titán magas, és egy JL Audio C2 5x7"-os koax mélyközép része. Ezt a hangszórót véletlenül vásroltam még évekkel ezelőtt, de mintha megéreztem volna, hogy lesz egy Spiderem. Pont jó lett az ajtókba. Azaz elég sokat kellett faragni, hogy pont jó legyen, de végül pont jó lett. Ahhoz, hogy megfelelően szóljon még tisztességesen ki is szigeteltem az ajtókat és az ajtókárpitot Alphard bitumenes lemezzel és STP zártcellás szivaccsal. Dögnehéz lett, de legalább nem rezonál, és a kickbass is jobb ezáltal.
A hátsó tárolóba került egy Alpine MRV M500-as D osztályos monoblok. Ez egy aranyos kis erősítő, és 300W-ja pont elég hogy meghajtsa a Rockford Fosgate RFP 3406 16 cm-es mélynyomót. Ez egy gólem a gyári "mélysugárzóhoz" képest. A hátsó lemezeket gazdagon ki kellett csillapítani bitumenes lemezzel, de a rezgéseket így sem lehetett kiküszöbölni teljesen.
Ez lett hát a rendszer. Hogy szól? Garázsban, csendben jól. Menet közben nem jól. Cabrióba nem lehet rendes zenét építeni és ez alól a Spider sem kivétel. Nyílván a gyári rendszernél jobb, de ha direkt ezért ruháztam volna be az eszközökbe, akkor nagyon csalódott lennék. Így, hogy csak a polcról kellett levenni őket és játszottam vele egy napot, egész jó lett a végeredmény. Majd még finomítok rajta a vágási frekvenciákkal, meredekségekkel és a parametrikus eq-val, de nagy csodát azért nem várok. Én senkit nem buzdítanék arra, hogy egy fejegység cserénél többet invesztáljon a Spider zenéjébe.
Mai délután ébresztőt fújtunk.Minden rendben kilométer 197920 km mutat ami azt jelenti hogy a 2021 es szezonban 1812 kilométert sikerült megtenni . Nagy izgalomra egy kellemes 60 kilométert gurultunk is " nagy élmény volt és szép a bátyó még mindig".Szerdán elvonul Dz.-hez egy nagyobb átvizsgálásra kb 2 hét.Készülve ezzel a Selénia rallyra .
Kicseréltem a termosztátot, mint lehetséges hibaforrást. Ez jó döntésnek bizonyult, mert nem zárt rendesen. Így már hamar eléri az üzemi hőfokot, és a jeladó is jó értéket ad. Ezzel párhuzamosan leteszteltem az összes gyújtással kapcsolatos vezeték ellenállását. Mindenhol folytonos a vezeték, alacsony az ellenállás. így szerencsére ez sem lesz hiba már.
Életem legjobb döntése volt ezt a garázst megépíteni. Zene, fűtés, műgyanta padló, padlóösszefolyó, gépek, szerszámok. Mind az én kényelmemet szolgálják. Imádok itt lenni. Még akkor is ha néha unom szerelni a Spidert.