Blog
Hibafeltáró oknyomozásom során eljutottam egy korábban a FIAT-nál dolgozó autóvillamossági szerelőhöz. Előadtam a hibajelenséget, miszerint random leáll az autó, és csak computer resettel hajlandó újra elindulni. Ő csipőből rávágta, hogy az lesz a hiba, hogy nem gyári gyertya van benne. Ugyanilyen problémákkal találkozott korabeli FIAT modelleknél, és csak a gyári csomagolású gyertya oldotta meg. Ilyen egyszerű lenne? Valószínűleg igen. Ugyanis a gyertyacserét követően a probléma eltűnt. Keserédes pillanat ez. De legalább az autó műszakilag és esztétikailag tökéletes lett az elmúlt félév során.
Nem is volt tél idén, úgyhogy tök fölösleges volt. 240 ojró (ennyi a gumi kétszer föl-le itt) huss.. :(
A kipufogó csere után a csatlakozásoknál hallani lehetett egy kis kifújást. Újra bekentem a tömítővel és aluminium fóliával beborítottam.
A cserénél észrevettem hogy a középső- és hátsó dobnál a függesztő gumik töredezettek és lógnak. Szerencsére volt a garázsban több darab is, ezért kicseréltem őket. Sajnos a katalizátor résznél a gyári csövön van egy függesztési pont, az utólagos kipufogónál pedig nincs és mivel ez hiányzik, ezért jelen pillanatban néha hozzáér az alvázhoz a hátsó rész a futómű segédkeret előtt.





Ismét nyíltnap volt a Hungaroringen. Ideális autós idő mellett végre sikerült kipróbálni mit tud az autó és a sofőr. 3 futamra vettem megint belépőt. Az elsőben próbáltam óvatosan menni és picit rövidíteni a féktávokon mert az előző esős pályanap féktávjai nem mérvadóak száraz körülmények között. Sikerült egy 2:37-es időt autózni, ami bár javulás, de nem elég nagy. A második etapon tovább tanultam a száraz pályát és már futottam egy 2:29-es időt, ami kb a célom volt. A harmadik etap további javulást hozott és sikerült először egy 2:28as majd egy 2:27es kört futni. Az autó azért ennél sokkal jobb időre képes, és sokkal többet "tud" mint a sofőr. A 2:2x eleje simán elérhető vele.
A fejlesztések az előző alkalom óta beváltak. A kipufogó miatt erősebbnek érződik az autó és a gázreakciója is sokkal jobb. 4000 rpm-en mérve 91.6 dB a hangnyomása. Az olajhőfok jeladó is valós adatokat mutat. 135 fölé akkor sem ment amikor egymás után két gyors kört mentem. Ekkor a vízhőfok felment kb 95 fokig, de tovább az sem. Szerencsére a beépített relatív nagy olajhűtő teszi a dolgát és nem melegszik el a motor.
A kuplung pedál viszont többször is bent ragadt mikor a fékfolyadék benne megmelegedett. Már levettem a lábam a pedálról és utána "rúgta" ki magát, ezzel 1-2 másodpercig hajtás nélkül hagyva az autót.
Gumikopás szempontjából elég durva a Hungaroring. Nálam főleg a hátsók kopnak, mivel folyamatosan mozog minden kanyarnál az autó hátulja, ezzel segítva a befordulást. Sajnos kicsit magas volt az induló guminyomás és az etapok közben az elsők 2.7 Barra is felmentek, pedig a Michelin ajánlása szerint a 2.5 Bar az ideális. Legközelebb alacsonyabb hideg nyomással kell indulni.
Összegezve az eddigi tapasztalatokat az autó az én szintemen nagyon jól fordul, a motor elég erős és mivel nem turbós ezért nagyon jól adagolható a gáz neki. A gyenge láncszem jelenleg én vagyok, de dolgozom rajta.
Mivel egyedül voltam, ezért a teljes szervíz csomagot, pótkereket, emelőt..., mindent vittem magammal. Ha ezeket kiveszem kb 30-40 kilóval tudom csökkenteni a kocsi súlyát. A hátsó üléssor otthon hagyásával újabb kb 20 kg-val lenne könyebb az autó.





Pénteken elkocsikáztunk Szarvasra. 350 km, hét óra egy megállóval Székesfehérváron. Azaz mégse egyel, mert a Dunaföldvár - Kecskemét 52-es főúton több megálló is volt az út javítgatása miatt, összesen kb. 1 óra. A többi rész burkolata kritikán aluli, a legsötétebb balkán. Jellemzésnek elég hogy a hosszú sor elején egy traktor ment és senki sem előzte meg mert a tempója még épp tartható volt...
Csodálom az emberek türelmét...
Hazafelé kerülővel jöttünk Soltvadkert felé.
Szóval a Selenia.
Mint mindig nagyon jó buli volt most is, köszönet a szervezőknek.
A helyszín jó választás volt, bár a 4 csillaghoz kicsit furcsa volt a szálloda. (pl. nem volt hűtő/minibár, ami pl. a rendelet szerint kellene)
Szóval nem nyertünk, de nem is ezért mentünk.
Jó volt találkozni, beszélgetni a régi arcokkal.
Jó volt újra vak itinerrel navigálni.
Jó volt eltévedni és visszatalálni.
Jó volt számunkra idegen teljesen sík tájon kocsikázni.
Jó volt új dolgokat megismerni.
Összesen 941 km-t mentünk a három nap alatt. PHuBi zokszó nélkül teljesített, olajfogyasztás nem volt.












Mivel a főtengely szíjtárcsa elrepedt, ezért S.O.S-ben cserélni kellett.
Komplett alvázvédelmet kapott az autó, dobbetétek alá is.
Kicserélve-felszerelve, épp ideje volt már:-)
Peremek javítva és a felnik fényezve lettek a fényezőt 2 hónapig kellett hetente masszírozni telefonon de végre kész.




Az élet úgy hozta, hogy a Giulietta ment. Sajnálom :-(
Az autó technikailag legrosszabb állapotban levő pontja a kipufogó volt. A csatlakozásoknál volt vele probléma, mert nem tudtam rendesen letömíteni.
Rendeltem Alfisti-ről egy katalizátor és középdob szekciót. Beépítve némileg hangosabb lett az autó és kicsit más hangkaraktere lett. Mivel így kikerült belőle a folytás és szűkítés, ezért remélhetőleg minimálisan erősebb is lesz.
A csomag postaköltséggel és tömítő pasztával 222 EUR-ba került.




