Blog
Az öröm stílszerűen csütörtökig tartott: a B1-es zár egyszercsak lentmaradt, aztán másnap újból :-(
Ma - némileg lehiggadva - utánanéztem a dolgoknak, a zárszerkezettel kezdtem ; a működését kézben modellezve megállapítottam, hogy s e m m i l y e n módon nem akadhat meg, hacsak valamelyik segédberendezése meg nem szorul.
Visszaszerelve pár zárás után bebizonyosodott, hogy ez csak a központizár-motor lehet és esetemben az is!
100%-os volt a kiszerelt állapotban végzett teszt is: ugyanúgy 5-10 zárásonként leragadt, forgó finommozgatással lehetett csak kioldani - nem csoda, hogy ezt beszerelt állapotban a jópár csatlakozó alkatrész láncolatán keresztül nem lehet abszolválni, és az ajtólemezt is kár szinte horpadtra püfölni :-(
Nincs mese, csere lesz, de honnan? Az olcsó, de "egyautós" bontóban már nincs több első (ide csak az jó) motor, majd nézek Nyéken esetleg...
Addig is jó megoldásnak tűnt a J1-el való csere, hátha az újabb példány beszerzéséig kihúzza a B1-ben, ezt a leragadóst meg maximum lekötöm a J1-ben, ha nagyon vacakol és ott majd kézi gomblenyomás fog egy darabig játszani...
A helycserés támadás - ezúttal kellemes - meglepetést okozott, minden tökéletesen működik! :-)
A magyarázat:
Eddig egyféle zármotor-halált tapasztaltam: a rettenetes berregéssel járót ( a J1 és J2-m "ment el" így, ezt a leragadós véget csak a B1 produkálta.) Nem véletlenül: a hátsó motorok (és nálam a J1 is csak ezt a módját használja, mivel le van kötve a kulcszárról) "SLAVE"-ként működnek, a kulcsnál lévő zár elektromos jelére. Az első ajtókban lévő mindkét zár "MASTER" típusú, ezek csak akkor vannak elektromosan működtetve, ha épp a másik oldali párjuknál nyitunk kulccsal, (nálam a J1 mindig) vagy ha a távirányítóval használjuk őket.
Kulcsos nyitásnál a M. motorok a másik, mechanikus módjukat használják, amikor kis nyomásra lezárnak, illetve kis emelésre nyitnak.
Nálam - mivel ott kulcsolok mindig - a B1 csak mechanikusan volt használva, elektromosan egyáltalán nem, ezért alkalmas a J1-ben - kulcszár nélkül - további használatra. A J1-em viszont - valószínűleg a berregős régi, eldobott is - alkalmas a mechanikus nyitásra, mivel így nem volt sokat használva....
Konklúzió: ha kulcsozni akarok a J1-en is és/vagy megcsinálom a távirányítót, akkor kell csak vennem egy újabb motort, bontózás esetében lehetőleg nem berregős J1-et, mert az bekötött kulcszárnál sincs annyit használva, mint a B párja!
Egyebek: a lakatos-srác vidéki "jószomszédja" miatt nem vállal kasztni-munkát, egyenlőre keresztfaterral csináltatok egy lengőaljzatot a garázsba. Ha bírja a kisflexet, akkor elfogadom a Megbízóm ajánlatát egy ilyen kisgép beszerzői áron való megvételére, aztán majd meglátjuk...
Az "isteni" Pininfarina-felirat: "bebújva" az üregbe sem sikerült kioldani a hátoldalán lévő "csatlakozókat", illetve szinte biztos, hogy az csak ragasztó. Ezen felbátorodva pengés alávágással sikerült kicsit elválasztanom a kasztnitól, kellő türelem esetén folytatom, mivel sem eltörni, sem a festést összecsikargatni nem akarom...
"Rekszi"-vel a helyzet: nagy a dilemma, hiszen csak a műbőrt lehetne (azt is csak nagyon hasonló) új anyaggal kipótolni, a másik két anyaghoz maximum "stílusában illőt" vehetek.
Most két irány van:
1.az ülőlap már majdnem lenyúzva, ha minden huzat lent van, megnézem, lehet-e normális kinézetet csinálni úgy, hogy az egy szakadt elem miatt nem cserélem le mindkét ülés ülőlapján és támláján is valamennyi hasonló darabot
2. nagyjából tájékozódom a kárpitos-árakról, lehet (naivság?) hogy értelmetlenné válik a fenti szarakodás...
Ma végre volt időm kitisztítani a pillangószelepet. Ráfért már. A takarítás féktisztítóval történt. :)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025503t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025504t.jpg)
Úgy döntöttem, ma nekifogok a fékek felújításának. Nem csak a fém fékcsöveket szeretnném beszerelni, hanem az új hátsó féknyergeimet is. Köszönet érte a Torjay-Tuning Kft-nek!
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025498t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025499t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025500t.jpg)
Most, hogy sikeres vizsgát tettünk, ideje volt visszarakni a szépkipuff-ot. Sikerült megtalálni, hogy hol fúj ki. A blokk után van egy rögzítő bilincs, ott korábban már hegesztve lett, úgy néz ki, hogy a hegesztés nem lett tökéletes. Jövő héten javítjuk. Felkerült a kartervédő is, jó alacsonyra került az alja, de a jó kis orosz vasnak úgysem tud ártani egy-egy jöttment csatornafedél :) Meglepően jó minőség, horganyzott minden csavar, alátét, meg maga a lemez is. Lehet, hogy érdemes lenne bandázsolni a kipufogócsövet, mert elég szűk a hely az olajteknő meg a lemez között. Még meg kell találni, hogy a kartervédő melyik része rezonál 2500-3000 között. Ez is szép lett. Imádom az egész autót.
Kicseréltük a kézifékbovdeneket is, így ősztől tavaszig is lesz kézifékem.
A mai napon egy nagyon családias és jó hangulatú talin vehettünk részt Zotya146 jóvoltából. Az idő lehetett volna kicsit jobb, de így is jól érezte magát mindenki. A Karaoke meg áááhhhhh.....nagyon komoly volt!:D
(A képek egy részét Reaper barátnőjétől Vivitől kölcsönöztem mivel a gépem elég korán lemerült.)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025486t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025487t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025488t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025489t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025490t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025491t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025492t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025493t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025494t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025495t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025496t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025497t.jpg)
Már régóta ki akartam tisztítani a fojtószelepház/alapjárati motor/EGR környékén mindent. Ma végre eljutottunk ehhez a ponthoz is.
Alig volt benne kosz, de azért nem ártott neki. A fojtószelep úgy zár, ahogy a nagykönyvben meg van írva, a belefújt tisztító spray sem folyt át rajta. EGR is rendesen működik, ráadásul alig volt lerakódás benne. Egy kicsit meglepő volt: a kartergáz visszavezető csöveken alig volt látható olajfilm, pedig működik rendesen. Szal jó állapotú a motor belseje.
Megszűnt az az idegesítő megtorpanás hidegen, 2000 körül. Hurrá!
Sikerült összeszedni egy szöget!
Természetesen a gumival:-(((
De a gumis pikk-pakk megcsinálta, és nem is került sokba!
A Thule tetőcsomagtartó kicsípte a kédergumit mindkét oldalon, 3 helyen. Mivel ronda volt - igaz csukott ajtónál nem igazán látszott, de ENGEM zavart -, kénytelen voltam lecserélni őket, párban. Hiba nélkül sikerült is felpattintanom a helyükre. Most jó, joooóóó! :)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025483t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025484t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025485t.jpg)
régi váltógomb ki.....Isotta króm gombóc be:D!!!!!
Kiégett a km számlálónál 1 izzó (5db 500 ft)+1 helyzetjelző (650ft)