Blog

Komárom, 2009.04.18.

 
>> SzervizNaTo // Alfa 75 3.0 V6 America // 2009-04-20

Azt mindig is tudtam, hogy ha a motor fals levegőt szív, az nem tesz jót a teljesítményszintnek. Azonban nem gondoltam, hogy olyan pici résnyi helyek is számítanak, és hogy ekkorát. Történt szilveszter utáni napokban, hogy a nagy hidegben behalt 2 gyertyám egyszerre. Champion gyertyák voltak. Levettem a szívóoldalon a légtömegmérőt, és az utána levő szívócsövet, hogy hozzáférjek a gyertyákhoz. Igen ám, de siettünk a szereléssel mert "rohanásban" voltunk. Elfelejtettem alaposan visszarakni és meghúzni a szívócsövet. Eztán persze eléggé gyengus volt a kocsi. Ment az ment az, de mintha hiányzott volna belőle az erő. Hónapok teltek el így, és el is felejtettem, hogy sietve lett visszarakva a cső... azóta cseréltem a gyertyákat új NGK-kra, kapott új szűrőbetétet, cseréltem légtömegmérőt, kompjutert és szinte minden létező csatit széthúztam, megtakarítottam és kontakt spray-vel lekezeltem. Gyakorlatilag ugyanolyan gyenge lett a kocsi mint volt. Aztán észrevettem, hogy az a cső csak nem úgy áll, ahogy kell neki, és helyrerakva meghúztam a csavarokat, rögzítettem rendesen. Na erre rögtön éreztem a powert. Újra azt érzem, mint mikor megvettem a kocsit: megtolja a seggem alatt a kasztnit. :) Az első próba út alkalmával (alig pár km) rögtön szétszakította a motor az első hardytárcsát... mondanom se kell, nem örültem még ennyire hardyszakadásnak. :) Szóval legalább mostmár tudjuk mi volt a hiba. Holnap hardycsere, és megint happy minden. :)
Azért halkan megjegyzem, hogy a falslevegő volt ugyan a fő bűnös, de a sok apróság, amiket előtte cseréltem, javítottam, az is mind hozzátett picit a teljesítményhez.

 
>> EseményChEff // Alfa 147 1.6 TS Distinctive // 2009-04-20

Miután név szerint üdvözölt a monitor a beléptetésnél egy csodálatos napot töltöttünk el a Monostori erőd "fogságában" :D

Nagyszerű volt beszélgetni az Alfás társakkal, pihenni a plázson, felmászni a falra és onnan szemlélni a sok-sok szép autót aminek tömege lenyűgöző volt. Kipróbáltuk a lézerharcot is, nagyon tetszett mindekinek.

Részemről köszönöm a szervezést és megnyugodva tértem haza, hogy sem az esztergomi, sem a komáromi tali nem nyírta ki a másikat. Mind a kettő nagyon jól sikerült.

u.i. a tombolanyaremény itt is megvolt :)

Képek: AC09 Monostori Erőd

 
>> Szervizsomeday // Alfa 156 1.6 TS // 2009-04-17

Minden tiszteletem Ferkéé és szakié, akik segítségével a ménes csattogó patájának hangját hátul nullára redukálták :)

A hátsó futóműben ki lett cserélve minden ami fel-le jobbra-balra mozog és fordul:
lengőkarok, stabilizátor rudak, gömbfejek. Nem tudom felsorolni pontosan őket, mert sajnos nem vágom pontosan. Minden, kivéve a rugókat, és lengéscsillapítókat.

Eszméletlen milyen csend lett hátul a rázós utakon is. Egy valami van még: a kerékagycsapágy. kicsit búg.
Elől is rendet kéne rakni de most kicsit leállítom magam a kocsiról. megy faszán, halkan. Talán még a kerékagycsapágy csere.

>> EseményZsó // Alfa 33 1.5 ie // 2009-04-20

Ma reggel néhány km megtétele után először nyikorgást hallottam a jobb oldalról, majd egyértelmű morgást, utána elkezdett ütni a jobb hátsó kerék. Gyorsan megálltam, és látom, hogy kicsit kotyog a kerék. Levettem a csapágy anyájának a fedőjét, és teli volt fémporral...innentől egyértelmű a dolog: meghalt a csapágy. Hazajöttem gyökkettővel, felbakoltam, szétszedtem, ld. képek... öröm bódottá így hétfő reggel....

>> EseményRolee // Alfa 146 1.6 TS // 2009-04-19

A mai napon új taggal bővült a családunk.

 
>> Tuning és extrape-Ti // Alfa 156 SW 1,9 JTDm 16V Distinctive // 2009-04-24

Múlt héten megérkezett Hollandiából a régóta várt "Engine Start Button". Már régóta terveztem, hogy "leveszem" a kulcsról az indítást mivel általában a gyújtás ráadva 5-6 mp. is eltelik mire minden teszt lemegy, kialszik minden visszajelző csak ezután szoktam indítani! Sok fejtörést okozott a gomb helyének megtalálása, hogy kézre is essen ne kelljen a műszerfalat megfúrni..stb! Aztán egy külföldi tuning oldalon láttam egy avdit melynek a kézifék mellett helyezték el és innen már nem volt nehéz a dolog.
Mivel az aprópénztartót tudom nélkülözni így erre a helyre esett a választás!
A kézifék-boxot 6 csavar tartja nem nehéz kiszedni, kellett még egy 32-es lyukfúró meg tapétavágó, szerencsére a gumit nem volt nehéz kifaragni és már bent is volt a helyén! Javítandó az esztétikát vágtam köré egy alumínium lapot amit alaposan felcsiszoltam-políroztam!
Az elektromos bekötés is megtörtént igaz a villamosságis haver megküzdött vele de az este vörösen "izzó" gomb látványa kárpótolta!

>> Eseménype-Ti // Alfa 156 SW 1,9 JTDm 16V Distinctive // 2009-04-19

Megvolt az idei első "meeting" ráadásul mindjárt a legnagyobb! Kicsit késve érkeztünk a beléptetés sem ment gyorsan de megérte a helyszín kárpótolt mindenért no meg a látvány.........!

>> EseményKacorka // Alfa Alfasud Sprint QV // 2009-04-18

A helyszín gyönyörű, az autók szépek voltak és megtörtént a csúcsbeállítás is. Sikerült találkozni a topicból már jól ismert tagokkal és megismerni néhány új alfaőrültet is. Köszönet a szervezőknek. Az út hazafelé a Dunaparton csodálatos volt.

 
>> SzervizBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2009-04-19

Már ránézésre sem volt olyan egyszerű szét- és összeszerelni, mint a hátsó futóművet! Hát még megcsinálni! Először le kellett szednem a kipufogó katalizátor előtti részét a leömlővel együtt! Aztán a váltót alá kellett bakolnom (biztos, ami biztos), mert a tartó konzolját is le kellett szedni, hogy a bölcső lejöjjön a helyéről, ami csúnyán szétrohadt és eltört! De előtte még leszedtem a lengéscsillapítókat, kikötöttem a kormányösszekötő gömbfejeket, leszedtem a lengőkarokat (az egyiket csak dr. flex segítségével tudtam), majd levettem a féltengelyeket is! A bölcsővel együtt lejött a kormánymű is, mert ez is cserés! A bölcső csavarjaival megszenvedtem, mert nagyon be voltak rozsdásodva, de sikerült őket kiszedni! Miután minden régi alkatrészt kiszereltem, fordított sorrendben mehettek helyükre az újak! Persze közben még beszerelésre kerültek a klíma alkatrészei is, de erről külön blogot írtam! A bölcső és a stab.rúd bontott volt, így természetesen kaptak egy csiszolást és festést! A kormánymű egy 2,5 TD 155-ből valósi, ez ment a régi helyére! Vettem új szervócsövet (3000,-) is a kormányműhöz, ez is cserélve lett és kapott fincsi 1L Tutela olajat (1880,-) is! Bölcső vissza… Na ez nem volt ilyen egyszerű, ugyan is, amit először hoztam Marklar-tól az nem lett jó, mert nem illeszkedett a helyén! Pedig ránézésre a kutya nem mondta volna meg, hogy meg van nyekkenve! Így lett másik bontott bölcső és ez végre jó lett! Aztán a váltó tartója is vissza és jöhetett a többi "sallang”, úgy mint az új lengőkarok, 16V axiális csuklók (Ezek végéből egy-egy centit le kellett vágnom, mert teljesen betekert gömbfejekkel is nagyon összetartott a két kerék!), kormányösszekötő gömbfejek, kerékcsapágyak (csere munkadíja 3000,-), "kutyacsontok”, bontott féltengelyek! A gyári gátlók helyére itt is Bilstein sportgátlók kerültek, hogy még sportosabb legyen a gép! ;-) Elöl is lecseréltem az összes rozsdás fém fékcsövet réz (1000,-) csövekre és lettek új gumi fékcsövek is! Ami a fék többi részét illeti az egy kisebb-nagyobb átalakításon ment keresztül! Illetve nem is átalakítva lettek, hanem nagyobbra cserélve! A 16V-nek első fékei nagyobbak, mint a 8V-nek, így ha már úgy is cserélni kellett pár dolgot, akkor ezeket már miért ne!? :-)) Szóval a 257mm átmérőjű tárcsák helyett kapott 284mm-eseket, persze újat a Zimmermann-tól! Ehhez viszont nagyobb féknyergek is és csonkállvány kell, ami szintén egy 16V-ből lett átrakva! (De nem eszik azt olyan forrón! Ugyan is nem ment fel a helyére! lsd. következő post) Úgy gondolom, hogy nevezhetjük ezt egy kisebb fék tuningnak is! Így viszont 15”-osnál kisebb felnit nem tudok az autóra tenni! Jah, és természetesen előről sem hiányozhatnak a Textar betétek! Ezek után, hogy végre minden a helyére került, visszaraktam a kipuff. rendszert, de előtte még kicseréltem a Lambda-szondát is új Bosch-ra! Ezzel remélem már nem lesz gondom! De még mindig nem fejeztem be a munkát, mert a főfékhengert is ki kellett cserélnem, mert csak többszöri pumpálásra keményedett fel a pedál már menet közben is! Az meg ugye nem olyan jó! Ebben megint Thomika Cartárs sietett a segítségemre és rendelte meg nekem az új főfékhengert (16.981,-). Megint köszi neki a segítséget! ;-) Így van ez, ha egyszer el kezd szerelni az ember, nem tudja abbahagyni! :-D Ja, de most még egy futómű állításra és műszakira el kell ugranom a helyi szervízbe! :-))

Km óra állása 100304 Miles
Régi óra szerinti km állás: 202554 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 51681 Km (32116 Miles)