Blog
2009.03.17-én vásároltam meg a kicsikét 880000-ért, 11 évesen, 114500 km-el, azóta együtt élünk:) A kezdet elég furcsára sikerült mint általában mindenkinél, ahogy eddig olvastam. Haza hoztam Kaposvárról, útközben is elég furcsán viselkedett, nehezen vette be a sebességeket stb... Aztán jött a próba út, Pécs és Szentlőrinc között azt vesszük észre, hogy nem akarja bevenni az 5.et, próbálgatjuk , egyszer csak bemegy, kis idő múlva a benzinkutas elágnál fordulnék be, és a kuplung megszűnt létezni full beesett. Szerencsére sikerült találni ismerőst aki hazavontat 11 órakor, másnap szerviz, kiderült h folyik belőle a váltóolaj, 3 hetet volt a balfasz szerelőnél mire sikerült rájönnie, hogy a hidraulikus kinyomócsapágyat kell cserélni (amit nekem kellett megrendelni, mert hogy ő nem talál utánagyártottat az országban, csak gyárit.. érdekes nekem 5 perc alatt sikerült).. 3 hét után végre enyém lett az autó, 120000-es szerviz után.
Végre elérkezett ez a nap is. Több mint 60 nap várakozás után átvettem az autót. A felvezetés elég intenzív volt, teszteltem a 159-est három különböző motorral (2,4, 1,9 és 1,8 Tbi), aztán kimentünk Baloccoba, ahol ültem a 8C-ben! :) Aztán hazajöttünk és másnap átvehettem az autómat.
Rövid papírmunka és sok tízezres átadása után átmentünk az átadóterembe, ahol egy vörös lepellel letakarva várt a GT-m. Beülve igazi újautó illat fogadott, és egy ismerős környezet, amit ugyan az előző GT-ben már megszoktam, de itt azért sokminden változott. Más a bőr tapintása, más színűek a középkonzol műanyagai, másfajta a műszeregység, és még sorolhatnám.
A hétvégén belekerült majdnem 400 kilométer, próbálom óvatosan, 3000 fölé nem pörgetve bejáratni. Nehéz lesz megállni, de az első 1000-1500 km-t így szeretném megtenni :)
Az első szabadtéri fotókért köszönet Teddynek! :)
Költségek: forgalmi engedély és törzskönyv, rendszám illeték, hatósági matrica a rendszámra, vagyonszerzési illeték, zöldkártya adatlap, okmányiroda ügyintézési díj, regisztrációs adó ügyintézési díj, műszaki viszga és környezetvédelmi zöldkártya díja, új hologramos matrica a rendszámhoz, átadásra felkészítés, dewaxálás, kreszcsomag, csomagtérhálók, beszerelés.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025543t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025544t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025545t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025546t.jpg)
Már készülget a hifi. Igaz lassan de halad.
Bekerült az autóba egy Z4100 erősítő, egy pár 30-as mély a kalaptartó helyére, egy 30-as sal beast láda a csomagtartóba, egy kondi, csipogók a A oszlopra, és közepek a műszerfalba, és buksi kollégát követve egy pár kárpithangszóró az ajtóba. Utóbbi igényelt egy kis vagdosást , de megérte.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025536t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025537t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025538t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025539t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025540t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025541t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025542t.jpg)
Végre leműtöttem!
Alapjában véve tényleg egy kétoldalú ragasztó tartotta, de azért a két, belülről látott kis valami sem csak ragasztó volt, hanem egy-egy műanyag pöcök...
...melyek bölcsen inkább elváltak a táblácskától (elvágtam őket?), minthogy maga a felirat törjön el...
Sajnos a tábla tovább nem nagyon bontható, pedig látszólag két részből áll, de valószínűleg az alapkeretből (amit fel kellene újítani) törés nélkül nem fog kijönni a feliratos rész...
Korábban ilyen eszembe se jutott volna, de azt hiszem mégis utánanézek, hogy rendelhető-e? ;-)
Száma: 605 05 194 , a rögzítőpöcs: 605 05 195
Akkor már a "keresztelőre" is készülhetünk:
"Boxer": 605 68 466 "Wagon" : 605 05 197 ;-)
A vezetőoldali ajtóhatároló tengelye úgy megkopott, hogy rémes kattogó hangot adva lehetett csak ajtót nyitni. Ezért elkerülhetetlen volt a csere. Tegnap délben neki is láttam. Az eső meg elkezdett zuhogni. Pont addig a fél óráig, amíg nem végeztem a cserével... Két balos ajtóhatárolót vettem, hogy legyen tartalékba is.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025526t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025527t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025528t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025529t.jpg)
Megvettem (0628) az új végeket a kipufogó tuninghoz. (két oldali kivezetés, dupla kerek végek).
"75mm-es, polírozott, rozsdamentes acél, felszerelése csavarozással vagy hegesztéssel." - Gondolom nem kell mondjam, hogy nem csavarozva lesz.. :)
Átmérő: 2x75mm
Teljes hossz: 240mm
Teljes szélesség: 160mm
[Költségeim: 2db vég 2x12.990Ft = 25.980Ft]
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025629t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025630t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025631t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025632t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025633t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025634t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025635t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025636t.jpg)
Itt tartunk most..
Az új szívócsonk miatt csomó mindent meg kell változtatni, így nagyon lassan, de átgondoltan megy a munka.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025513t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025514t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025515t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025516t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025517t.jpg)
Végre idén is eljutottam gyorsulni, és kipróbálhattam a V6-ot negyedmérföldön.
Az időjárás a lehető legjobb volt, 18fok szélcsend borult ég.
Felraktam a yokohama semi-slickeket és elautoztam 150km-re Crailbe.
Rengeteg szép autó volt, de sajnos mind offos:((((
Jellemző hogy a 8 futamból 2x Skyline-al 1x-1x Impreza-val és Evo-val mentem.
Az első 5 futam nem volt valami fényes, inkább ismerkedtem az autóval.
De az utolsó 3 futam már 15,5-15,4-15,5 volt 145-ös végsebességekkel és 2,2-es 60 lábakkal. Sajnos az 1/8ad mérföldes időket nem mérték.
A napot dizelveréssel fejeztem be, egy fabia rs maradt le pár autóval:))))
Legközelebb már otthon lesz race, Kalocsán találkozunk!
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025508t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025509t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025510t.jpg)
Ma nagy komótosan nekifogtam a műveletnek. Reggel WD 40, állás, várás, és minden jött, mint a vaj. Ez az autó tényleg ngyon jó állapotban van ennyi idő után is. A jobbos nyeregig jutottam, nem sietek. Egy felújító kitt után a régi nyergek is újszerúek lehetnek, met nagyon szépen mozognak a dugattyúk, de ez azért mégiscsak jobb lesz.:-) Héten folyt. köv.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025505t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025506t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025507t.jpg)