Blog
Egy ideig nem írtam blogot, aztán rájöttem nekem mennyit segítettek a márkatársak tapasztalatai, bejegyzései, úgyhogy úgy döntöttem (2009. 03. 10.) utólag lejegyzem a tapasztalataimat, hátha valaki tudja hasznosítani.
A 156-os 98.000 km-rel (?) került hozzám, ahogy szokták mondani "korának megfelelő állapotban". A megadott km-szám igaz lehetett, az autó alig eszi az olajat, nem szivárog a blokk sehol, kezelőszervek (kormány, váltógomb) nem kopottak.
Azért nem bízunk az eladóban, megcsináltatjuk a nagy kötelezőt, azaz: szíjjak, görgők, gyertyák (NGK), folyadékok (Selénia Racing), vezérlés cseréje. Ellenőrzés során kiderül, hogy jobb első kutyacsont is gyenge, így azt is cseréljük.
Tavaszi karbanntartás (olaj, szűrők cseréje, stb.) bekerültek a Kayaba-gátlók is, a már bent lévő Eibach rugók mellé.
Röviden: Kicserélték az autót. Nem csoda, hiszen a korábbi gátlók (gyári Magnetti Marelli) vagy hatévesek lehettek. A változás röviden: jól kezeli az úthibákat, az autó nem ráz, nem akar szétesni, és nem úszik a buszvájúkon, nem rángatja a kormányt. Tehát ideje volt!
Ma vettem Bartos Janitól egy garnitúra 85-ös dugattyút, és egyúttal elvittem a blokkot velük egyetemben gépműhelybe.
Jövő hétre kész a gépmunka.
Most lesz kis költekezés-szünet, mivel a mostani akció szép kis érvágás volt...
Nem bírtam tovább.....
Reggel még esett egy kevés hó,ami azonnal el is kezdett olvadni....
El is felejtettem már h a durva ET miatt mennyire elhúz az úthibák felé.De akkor is annyira király! Újra beleszerettem a kicsikébe :-DDDD
Azt hiszem elkezdem egy laza előszóval, hogy mindenkinek világos legyen az alfa feeling.
Alapjáraton a kipufogóból előtörő csodaszép kékes árnyalatú füsttel kezdődött. :P
A Turbó leszerelése után egyértelművé vált, hogy a csapágyazása kukás, a turbó tengelye úgy mozgott mint a régi műanyag dömperem hátsó tengelye. :S
Ezen kívül a melegen vészesen leeső olajnyomás arra enged következtetni, hogy sajnos a főtengely csapágyazásával is hasonló a helyzet.
Az elhatározás megszületett, ha már lúd legyen kövér... szedjük szét apró darabokra, és egy részletes állapotfelmérés után teljes motorfelújítás következik.
Jelentés a jelen helyzetről:
-Turbó a múlt héten landolt a turbósnál, jelenleg csak reggelente egy imát tudok elmormolni az érdekében... legfőképpen a javítás költségét csökkentendő :DD
-A motor a hétvégén pár nap küzdelem után pozíciót váltott.. most éppen az autótól 5 méterre egy raklapon leledzik. :)) Nemsokára kezdődik a szétszerelés.
A nagy bontogatásnak az a hátránya, hogy sokmindent meglát az ember ami idáig elkerülte a figyelmét. Hopp itt egy szilent cserés... hopp ott pár cső amiből új kell.. jajj ez a stab. rúd hogy néz ki.. stb... a sok matek óra átka pedig, hogy az ember rögtön számolni kezd, és mindjárt sok nullával.
Mondjuk előnye is van ha az ember olajos kézzel a kocsi előtt csücsülve vakarja a fejét. Nevezetesen, hogy hajzselére egy ideig nem kell költeni. :))))
Költségeim idáig: 3 darab sebtapasz. :P
Képek... coming soon.. ;-)
Jó pár hét gondolkodás után mégis csak arra a döntésre jutottam hogy mindenképen új felnit veszek és nem gyárit teszek rá...., mivel a gumi is jó árban volt ezért megvettem ;) Allesio Assen 15'' Marangoni Zeta Linea 195/50
Hetvegen megprobaltam kicsit kulturalni a helyzetet a kocsiban, kibasztam belole egy zsak szemetet, de meg maradt boven, foleg olyasmik, amit szabad kezzel megfogi sem mertem :((( Kiszereltem az aksik, most toltodik, aztan ujra megprobalom feleleszteni...
Amugy kiderult hogy a radio mukodik is benne - pedig elso ranezesre a 60-as evekre dataltam volna a radio gyartasi idopontjat :DDD
Keszult par kep is - hamarosan jonnek...