Blog
Hát szóval úgy adódott, h múlt hét közepén jelezte a komputer a szervíz intervallum beálltát, ráadásul várt egy xenon szett beépítésre, szóval vettem magam és elmentem Szamosiékhoz.
Számítógéppel megvizsgálták Luigit, annyit látnak, hogy piszkálva (ahogy ők mondták kiütve) volt a számítógép egyszer, így megbízhatatlannak ítélték a megtett kilométerek számát, bár az állapot alapján megsozlottalk a vélemények, mert olyan jó a futómű és annyira nem kopottas...
Mindenesetre javasolták a vezérlés cseréjét, amit tekintettel az eddigi havi 60ezres szervízelésre:) inkábbb későbbre halasztottam... Viszont volt olaj csere, olajszűrő légszűrő csere, beszerelték a xenonomat. Ja és megigazították a jobb első fékemet, mert szorult (pár héttel előbb cserélték Zolikáék) és ezért 0-20 között irtózatosan nyikorgott.
Szóval kapott egy jó kis szervízt. Pozitívum, h egy délelőtt elég volt mindenre 55k-m bánta.
Már most látom, hogy amint egy kicsit megerősödöm anyagilag kicseréltetem a vezérlést és a kis y csövet is a kormány szervóban.
Most minden szuper, bár eddig sem lehetett rá panaszom, igazándiból csak állagmegóvásból féltésből és gondoskodásból hurcibálom szegényt havonta szervízbe:) de hálás érte ahogy látom...
Elkaptam egy z4-et a körúton :)
2008. június 23-án elkészült a fóliázása. Baján készítette egy szimpatikus mesterember. Vasárnap este elvittük az autót, hétfőn délután pedig mehettünk érte. A munkáját pedig láthattjátok a képeken. Ha valakit érdekel, meg tudom adni az elérhetőségét.
A tihanyi reklámkonferencia jó apropó volt a kicsi kocsi kimozgatására... kompoztunk és nagyon kultúráltan sztrádáztunk. Előző autóm egy B Vectra volt, mindig tapostam, nyomtam és nagy nehezen elmentünk 180-ig, de most Luigival megváltoztam... tempomat most már nem is 160-ra hanem 150-re, lábak a nyakba és utazás...Nagyon jó érzés :) néha-néha odalépek neki de alapjáraton cruising
Szal olaj oclson 8 l 2200/l
szuro 1500
termosztat gyari mert cska za van :) 9000 ft
polenszuro 1500 ft
Egy hete jártam a kocsival, mikor gondoltam elviszem átnézetni Zolikához, amit egy barátom (cartárs) ajánlott. A jobb oldali tompított fényszórom ment ki, illetve a visszapillantó tükreim fekete műanyag alja szorult egy kis szinterezésre, mert csúnya fehér elöregedés volt az anyagon.
Mindemellett észrevettem, hogy a szervó egyre hangosabb és nehezebb.
A helyszínen az átvizsgáláskor kijött, hogy az első féktárcsa, mint egy bakelit annyira kopott a betétek pedig szinte nincsenek is. -1 pont Bagicsnak, bocs Sanyi de legalább mondhattad volna.
Fékbetét és tárcsa csere megvolt, izzó szintén, szervó kapott tutolát, de Zolika szólt, hogy valami y cső ereszt és ez is a baja a szervónak és majd cserélni kell, de ideiglenesen megcsinálták. Darabokban nem tudom mi mennyi volt a vége 70 k volt és 5 nap.
A tükrök további 7 napig vártak a szinterezésre, aztán megelégeltem a tökölődést és meggyorsítottam a folyamatot így egy nap alatt végeztünk. 5k volt úgy hogy érte mentem a felszerelést ingyen kaptam:)
2008.04.26.-án lementem két barátommal és az egyikük apjával átvenni az autóm. Délután értünk le Pápa mellé Nórápra Bagicsékhoz. Autó megnéz, átvesz. Szerencsére a papír munkát már előbb elintéztük az autót pedig még korábban felhozta Sanyi Pestre szóval akkor megnéztem, amennyire tudtam...
Az első utam egy álom volt! Végig mosolyogtam. Fantasztikusan ment az autó, az első tankolásunk is megvolt aznap (a számlája még megvan) és mi is tankoltunk egy helyi csárdában egy jó csülköt :)
Haza úton traffik között 230 km/óra óra szerint ekkor 4200-as fordulat mesebeli hang, bár az igazat megvallva kraft már nem volt bennetöbb.
210-ről már elég időigényesen gyorsul... aztán a próbálgatás után nyugi... Ok erősek vagyunk ettől megnyugodva tempomattal kényelmes 160-an 6 literes fogyasztással.
Csak néha hozott ki a sodromból egy-egy bömös (nagyon nem bírom a gazdáikat úgy általában) akkor leckéztetés, persze okosan választva ellenfelet:)
Június 21-én mentünk fel Szentendrére a céges bulira, de Érdnél lévő új csomópontnál való várakozás közben felforrt a hűtővizem 130 fokra és elfolyt nagyobb része. Egy kisebb várakozás és utántöltés után kb. 11.40-re (és még kétszeri kényszerszünetre) elértük Szentendrét. A hazaúton csak Bp-en forrt fel a víz, de hazaértünk Paksra. Jún.23-án a villanyász megnézte és megtalálta a hibákat. A hűtőventillátor bekötés nem volt a legtartósabb (és a vezetéke is megégett) és egy biztosíték is megolvadt.
Jelenleg már működik a hűtés, de a klmíából valószínűleg szökik a gáz :(
A szűrő cseréje asszem megérett, főleg, hogy tavaj kimaradt, most aktív szenes szűrőt kapott. Baci mentesítővel is kezelve lett a rendszer, és ha már ahhoz amúgy is takarítani kellett, így le is lett mosva, fényezés óta először :)
Km óra állás: 172200
De jo nap volt :)
Volt ma egy kitérőm Csörihez, hogy kicseréljük a lambdaszondámat, mert a régi sajnos már rossz volt. Ezen felül a jobb első féltengely gumiharang is ki volt szakadva, tehát ez is cserélve lett. Még nem tudom, hogy sajnos vagy nem, de az eredetileg megbeszélt NGK lambda helyett gyári Boscht tudott csak Csöri hozni, amiről sokan azt mondják, hogy nem olyan tartós, mint az NGK. Idővel majd nálam is kiderül. Viszont Csöri korrektségét mutatja, hogy a drágább Bosch lambdát így kompenzációként beszerzési áron adta oda nekem.
Persze ha az ember szervizbe megy, akkor mindig talál valami rejtett hibát. Most például a jobb hátsó lengéscsillapítóban lévő gumiütköző esett ki, amit majd következő alkalommal Csöri kicserél. Továbbá az egyik, a kipufogót a motorblokkhoz rögzítő kicsi lemez félbe van törve, bár holtjátéka egyelőre nincs, és nem is zörög. Legközelebb ez is meg lesz hegesztve. Egy picit jobbra húz a kormányom is, amire majd egy futóműbeállítás lesz a megoldás ősszel, amikor a fenti két hibán kívül féktárcsákat és fékbetéteket is cserélünk elöl.
Addig is méregetem majd a fogyimat, és remélem jobb értéket kapok, mint 11 liter Budapesten.
2
593