Blog
Szombathelyen sikerült olyan ügyesen felparkolni a járdaszigethez,hogy indulásnál szépen leemelte a lökhárítót.Pedig felálláskor nem vettem észre,hogy felült.Szerencsére nem messze van innen Falcokc barátom műhelye,aki nagy örömmel látott neki a javításnak egy kollégája közreműködésével.Eközben fény derült rá,hogy már javítva volt,egészen konkrétan feldrótozták egy korábbi eset kövrtkezményeképpen.Viszont Falcoék remek munkát végeztek,hála nekik :-)
A következő napokban bejártuk az Őrség és a Göcsej lankás,érintetlen tájait,ahol letűnt idők hangulatát élveztük,és minden nagyon zöld volt és el is tévedtünk a zalai erdőkben és igazán élvezetes volt a gyér forgalomban lassú tempóban gyönyörködni a tájban.
Az órát hamar be is szereltem.
Amit vettem Marklartól panelt, az egy újabb típus volt, úgyhogy szét kellett szedni azt is meg a sajátot is, és csak az óra érszt átszerelni benne. Gond nélkül megvolt az egész 10 perc alatt, szerencsére az óra alakja és típusa ugyanaz mindkét verzióban.
Végre újra rendesen látom, hány óra van. :-)
Hátsó komplett ablaktörlő kar Elaforgtól és 2l olaj.
Ma ismét sikerült időt szakitanom a vasra!Felkerültek a hengerfejek,szelep himbák,szivó oldal,egy-két apróság.
CR szivattyú teljes tömítés csere plusz porlasztók bevizsgálása (hála istennek tökéletesen működnek.) Km óra állás: 106000.
Visszacseréltük a direktszűrőt az eredeti gyári szűrőre. A miértekbe nem szívesen mennék bele, mert ezen aztán tényleg lehet vitatkozni. Maradjunk annyiban, hogy én szívem szerint nyugodtabban alszom, a gyári levegőszűrőt használva. Alapvetően a hangja miatt választottam anno a direktszűrőt, de mikor a kipufogó tuningal elkészültünk, úgy éreztem, hogy felesleges a direktszűrő, mert úgyse hallom. :) A második ok pedig egyszerűen az, hogy a motorteremben igen igen meleg tud lenni a 3 literes motor miatt, és a gyári doboz áramlástanilag kicsit előrrébbről kapja a lökhárítónál beáramló levegőt. Én úgy gondolom, hogy hűvösebb levegőt kap így a motor, és vizes időben sem kell aggódnom. A direktszűrővel kb. 5000 km-t mentem. Egyszer mostam, úgyhogy valszeg eladom olcsón ha valakit érdekel, a tisztító szettel, olajjal együtt.
Az első képen egy kardán tengely van elrejtve a képen a szerszámok között :)
Aztán végül helyére kerül a kardán, visszakötjük a váltórudazatot, és a kipufogót.
Tulajdonképpen ezek után víz, olaj a motorba, és már indítottuk is.
Igenám, de itt jött a meglepetés :)
Indítás után hatalmas durranás! Következmények:
A motor ledobta a szívósort magáról, mindezt persze irtózatos durranással prezentálva, amitől
Bányai elvtárs fejbeverte saját magát ilyedtében egy villáskulccsal...(mivel pont oda hajolva hallgatózott.) :D Ezen felül maradandó halláskárosodást is szenvedett (ez néhány perc után elmúlt :) )
Én szívrohamot kaptam, és elkezdtem keresni árgus tekintetemmel a mentők számát a falon,
Mester pedig kiszáltl a kocsiból, odaballagott a motorhoz, és megcserélt 2 gyertyakábelt. :)
Aztán visszahelyezte a szívósort, ezek után a motor szépen beindult. :)))
Elindultunk próbakörre. Sajnos közepes vagy nagyobb gázra élénk rángatással reagált a motor. Miután lecseréltük a gyertyakábeleket, ez a probléma is megszűnt.
Sajnos gyújtás beállító lámpánk nem volt, így csak fülre lőtte be Mester a gyújtást. Mindazonáltal a próbakör után végre megelégedéssel konstatáltam:
Az elveszett paripák mind visszatértek... :)
Újra 3 literes a motor.
Az optika engem is levadászott, és a már-már rendhagyónak számító "szöszmötölésemet" (ez a pontos szakkifejezése a tevékenységemnek) rögzítette, eme jól megkomponált képen...
Majd Róbertünk Alfa Romeo-s pólóját láthatjuk, ami igazából Adidas volt, de a betűket felcserélve majd néhányat elhagyva, és néhányat hozzárakva, máris kijön az Alfa Romeo betűsor! :))
A harmadik kép a kedvencem: A 75-ös Alfa éhesen, madárfióka szerűen, nagyra nyitott szájjal várja, hogy a motor végre újra a helyére kerüljön. Ez egy igazi all in one kép: Autó, motor, szerelő... MInden rajta van, amit látni érdemes.
A negyedik képen az egyik szelepdekli nélkül látható a motor.
2
535