Blog

>> EgyébCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2008-06-23

De jo nap volt :)

 
>> Szerviz147Smz // Alfa 145 1.6 TS Special Edition // 2008-06-23

Volt ma egy kitérőm Csörihez, hogy kicseréljük a lambdaszondámat, mert a régi sajnos már rossz volt. Ezen felül a jobb első féltengely gumiharang is ki volt szakadva, tehát ez is cserélve lett. Még nem tudom, hogy sajnos vagy nem, de az eredetileg megbeszélt NGK lambda helyett gyári Boscht tudott csak Csöri hozni, amiről sokan azt mondják, hogy nem olyan tartós, mint az NGK. Idővel majd nálam is kiderül. Viszont Csöri korrektségét mutatja, hogy a drágább Bosch lambdát így kompenzációként beszerzési áron adta oda nekem.

Persze ha az ember szervizbe megy, akkor mindig talál valami rejtett hibát. Most például a jobb hátsó lengéscsillapítóban lévő gumiütköző esett ki, amit majd következő alkalommal Csöri kicserél. Továbbá az egyik, a kipufogót a motorblokkhoz rögzítő kicsi lemez félbe van törve, bár holtjátéka egyelőre nincs, és nem is zörög. Legközelebb ez is meg lesz hegesztve. Egy picit jobbra húz a kormányom is, amire majd egy futóműbeállítás lesz a megoldás ősszel, amikor a fenti két hibán kívül féktárcsákat és fékbetéteket is cserélünk elöl.

Addig is méregetem majd a fogyimat, és remélem jobb értéket kapok, mint 11 liter Budapesten.

 
>> Tuning és extraGTVili // Alfa 145 1.8 TS // 2008-06-23

Ma megjött,és egyből fel is került a felségjelzés...;-DDD Nagyon szép ez a Metallic matrica...gratula a kiötlőjének!

 
>> SzervizStef // Alfa 156 1.6 TS Progression // 2008-06-23

1 év, újabb 10000 km.
Olajcserén túl semmi komoly.
Lassan már 7. éve, hogy megvan "Ő". Az eddigi felmerült problémák, a szokásos szervízeken túl:
- 3 db kiégett helyzetjelző :)))

...méghogy szar olasz :)

Jövőre azért ki kell majd cserélnem pár dolgot.

 
>> Tuning és extraLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2008-04-12

Longman CarTárstól vettem egy garnitúra gyári "tojástartós" 15"-ös alufelnit. Erre valszeg új téligumik fognak felkerülni.

 

az itthonmaradt futomü alkatrészeket lemostam lecsiszoltam aztán lefestettem a tankot meg a féknyergeket....

 
>> EgyébÁtok79146TD // Alfa 146 1,9 TD // 2008-06-22

Tegnap autókázás közben fékezéssel egybekotott kanyarodáskor érdekes kopogásra lettem figyelmes..
kereket megnéztem, semmi..
ma aláfeküdtem és meglepve tapasztaltam, hogy a jobb oldali stabilizátor összekötő csavarja fellazult..
meghúzni meghúztam csak az a kérdés hogy tudott fellazulni...

 
>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2008-06-22

Újabb ősz hajszálak..
Miután minden motortérbel lévő csatlakozót beazonosítottam, felcímkéztem, úgy gondoltam befűzöm már a helyére a csop.kábelt. Eszembe jutott viszont egy csatlakozó, ami mindkét autó vezetékkötegén rajta van, mégpedig az utastérben a Motronic főcsatlakozójam mellett. A 155 rajzaiból kiadta hogy az bizony az AC Pumpa veztéke. Persze nem közvetlenül a pumpáról jön, és a 155nél 1 szálas, és a csop kábelen csak egy relére megy, a 164esé pedig 2 vezetékes, és közvetlenül a Motronic főcsatlakozójára megy. Mivel a 164-eshez semmilyen ilyen jellegű kapcsolási rajz nincsen, így megoldás nincs, az átkötözés lehetetlen!!

A következőt tartom jelenleg megoldhatónak. Az AC Pumpa működését függetlenné kell tenni a motorvezérlőtől (Motronic). Tehát vagy kapcsolóra direktbe kötöm, és én kapcsolgatom, vagy rákötöm a gyújtáskapcsolóra, és akkor gyújtásra automatikusan elkezd működni. Gyak ezzel azt csinálom mint a Motronic, csak "egyszerűbben" van bekötve, csak így nincs baleset esetére elzáró áramkör..

>> Tuning és extraLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2008-06-22

Sokáig gondolkofam milyen ülést tegyek az autóba. Gondolkodtam utólagos bőrözésen. állítható kagylókon, végül a legolcsóbb/legjobb variáció csöppent az ölembe egy véletlen folytán, így ezek a szép fekete/szürke GTV ülések lesznek benne. Van rajta egy szakadás, de könnyen javítható.
Köszönöm a segítséget Ollah!!

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2008-06-22

Elektronikai oldalról több elég szopatós dolog van egy "típusidegen" motor beszerelésénél. Legalábbis azoknál a csatlakozóknál van baj, amik az utastér felé mennek.. Sajnos a csatlakozók és a vezetékek száma eltér a két típusnál..
Az első ami elkeserített az a képen látható csatalkozó, ami a 164 Motronic csoportkábeléről megy befelé az utastérbe. 6 szál vezeték fut rajta. Sajnos eddig senki nem tudta megmondani mire való, és a Netről letölthető Haynes Manual egyáltalán nem tér ki a Motronic (és még sokminden más) kapcsolási rajzaira. Ellentétben a 155-el, mert ahhoz van minden. Egyébként a 155 motorvezérlőjéről csak 3 szál (vagyis 2) vezeték fut be.
Tehát a megoldás az volt hogy újra elmentem a kocsihoz (164), és elhoztam az összes utastérben futó kábelt, biztitáblával, mindennel együtt.
Utána a 155 Manualból kikerestem hogy eredetileg a 2.5 motorvezérlőjéről mi az a 2 szál vezeték ami befelé megy. Nos, az egyik a gyújtás, a másik a fordulatszámmérő.
Ezek után azt a megoldást választottam, hogy a 164 eme fent említett fránya csatalkozóit visszakövettem az utastér felé. 1. Megtaláltam a gyújtásra menő kábelt, 2. megtaláltam a fordulatszámmérőre futó kábelt. Hogy a maradék négy szál micsoda, azt nem tudom. Ill. az egyik még aggaszt, mert a biztitáblára megy elég vastag, tehát táp. Csak azt nem tudom hozza, vagy viszi-e a tápot. (Magyarul kap-e a Motornic onnan tépot, vagy esetleg hozza befelé, pl az AC pumpa felé) Tehát ezt kihagytam.
A többin még agyaltam, de rájöttem felesleges. Nincs jelentősége, + azt sem szabad elfelejteni, hogy a 164 tele volt érdekes extrákkal, pl. járó motornál nem engedi belülről nyitni a tanksapkát. Hát gondolom a fránya kaopcsoló csak a Motronic felől tudhatja hogy szabad-e nyitnia vagy sem...
A lényeg, bekötöttem a 164 féle 6 szálas csatlakozót a 155 2 szálas csatlakozójára a két lényeges (és nem utolsó sorban a két megegyező) szálat, a gyújtást és a fordulatszámmérőt. A többil le van szarva.. Vagy működni fog, vagy nem..