Blog

Általában akkor fogok blog-írásba, ha egy jól körülhatárolható problémakör végre megnyugtatóan megoldódik. Nahát ma tipikusan ez történt, de olyan meseszerűen, hogy ezt muszáj mindjárt ország-világ elé tárnom! :-)

Ahogy a cím is mutatja, a szálak az indexrelés esetig nyúlnak vissza, amely sztoriból kimaradt egy mozzanat, mivel:
1. akkor nem vettem észre a megtörténtét
2. az index szempontjából nem is volt jelentőssége

Maga a probléma a következő volt: az első tavaszi esők alkalmával szomorúan tapasztaltam, hogy az első ablaktörlők csak folyamatos üzemmódokban működnek, szakaszosan nem. Röpke 2-3 hónap után, mintegy 2 hete el is jutottam oda, hogy ellenőrzöm az időzítő relét - mely egyébként az indexrelé közvetlen szomszédja a biztosítéktáblán.
Mivel 90%-ig biztosra vettem, hogy a relé a ludas, gyakorlatilag a sikert előre lekönyvelve kezdtem hozzá a munkának. Annál nagyobb volt a felsülés, amikor egy számomra ismeretlen relé nézett vissza a tábláról.
Alaposan megnézve kiderült: egy bonthatatlan relé élősködött legott, ami ráadásul OFF VW / audi gyártmányú volt :-<
Rövid agyalás után már kristálytisztán emlékeztem arra, hogy ott egy olyan relé volt, mint az indexé, csak fekete....
Ezután jött a bénító felismerés: ti. minden bizonnyal sikerült az egyébként vitán felül hibátlan ablaktörlő-relét az indexrelé-próbálgatáskor rosszra kicserélni egy hülye mozdulattal , majd pedig a jót leadni a bontóba,a többi közé :-(
Első körben megnyugtattam magam, hogy szakaszos törlés nélkül is van élet, de rögtön valami
azt súgta: térjek vissza mielőbb a bontóba!
Ma éppen arra jártam és sikerült - csodával határos módon - lezárni a sztorit: egy relékkel színültig telt tejesláda legalján megtaláltam a "tékozló alkatrészt"! :-)
(valamiért biztos vagyok benne, hogy ez ugyanaz a relé és az is csak utólag esett le, hogy
már 3 hónapja várt ott rám! ;-)

Na erre mondják, hogy minden jó, ha a vége jó, még pénzbe sem került, mivel egyrészt előadtam e kis történetet a bontósnak, másrészt pedig leadtam a "vendégrelét" :-)

>> Tuning és extraWickey // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2008-06-06

Lejárt az erősítő garanciája, és még ki se lett csomagolva. Lustaság fél egészség.... én meg rohadt egészséges vagyok. Nemérdekel, nem lesz panel építve, megy az ülés hátuljára csak úgy parasztosan.

A xenon fókuszpontját nem lehet beigazítani, szóval a H7-es kiköltözik a lancsába, érdekes, abban jól világít (1.2mm-el beljebb van a fókuszpontja mint kéne, beljebb kéne tolni még az égőt, de aztatat nem lehet). A H1-es meg megy a gtv-be. Abban elfér.

>> Tuning és extraHalesz // Alfa GT 1,9 mJTD // 2008-06-06

(Asszem erre a vásárlásomra mondják majd azt, hogy gyakorlatilag pénzkidobás :)

A nap sztárjai a sötétített Blackline lámpák! A krómcsíkos bajszok is bekerültek az első lökhárító aljába - korábban pedig a sötétített indexek is be lettek szerelve - így szinte teljessé vált a külső facelift! :) Viszont teljesen egyedi mindez, mert a blackline felszereltséghez matt króm színű alsó díszléc és pajzs jár, az enyémen pedig a "hagyományos" króm színűek vannak. Azaz kicsit kevertem a dolgokat, de nekem így tetszik! :)

Két évet fiatalodott az autóm :D Azt hiszem ez az "arc-tuning" olyan, mint a csajoknál a botox-kezelés :)

A beszerélésrt hatalmas köszönet Csörinek és a Csörgő Autószerviznek (www.csorgoauto.hu)!

A költségek: fényszórók: 72 ezer forint, indexek: kb. 10 ezer, krómcuccok: 18 ezer (ezekre már nem emléxem pontosan, mert még AlfaCity előtt vettem őket)

>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-06-05

Egyre királyabb az autó. (0605) A klíma is faxán üzemel a maga 4fokán. Új szárítószűrő és új klímacső (nem a heggesztett változat) került bele és a fényszóró is beállítása is jól sikerült. Új izzót is kapott. (Ha nem zsebre tették..) De minek..? Most lett beletéve új, mikor Zoli átadta az autót..

[Költségeim: munkadíj: 4500Ft/óra (ebből kettő elment a klíma feltöltésre illetve a cső és a szárítószűrő cseréjére), fényszóró állítás: 2000Ft, klíma gáz: 9000Ft, izzó(k) H7: 950Ft, a klímacső és a szárítószűrő már megvolt egy ideje.]

>> Szervizimi156 // Alfa 156 SW 1,9 JTD // 2008-06-06

Jobb első,alsó lengőkar cserélve,stabilizátorrúd-bekötő cserélve!Most ismét csendben van az első futómű!Talán azzal mostanában nem lesz baj,viszont a bal oldalon nagy valószínűséggel rövid időn belül el kell "játszani"ugyanezt:(((!

 
>> SzervizNeo // Alfa 145 ALFA 1.4 TS // 2008-06-06

151 000 - nél megesett az olaj, lég-, olajszűrő csere. Rámérettem a motorra is, a diagnosztika nem jelzett semmilyen hibát. Mérettem egy kompressziót is, a legnagyobb eltérés 10 % volt. Kapott a kincsem egy kis Engine Restorert (motor-regeneráló) , az eredményét majd meglátjuk.

 

Megkajálta az olajleeresztő csavar a karter menetét. Kellett egy új karter...

 

Kell tehát 5 liter olaj, olajszűrő, dugattyúgyűrű - persze elég az alapméret, ékszíj a generátorhoz. A hajtókarcsapágy sajnos csak egy hét múlva jön meg...

 

Folyik mindkét végén a kormányművől a szervóolaj. A javítása egy internetes szervíz szerint kiszerelve 1 munkanap. Azzal nem lenne baj csak 60 pénz+áfa. Jó, hogy adnak rá 2 év gart, de azért kicsitsok. Tatán Rolinak volt egy botott kormányműve hibátlan állapotban 10000 pénzért. Gyorsan le is mentem érte. :)))

 
>> EgyébGery83 // Alfa 155 Q4 // 2008-06-06

- 2m 60-as cső
- 4db 60-as patentív