Blog
Sikeresen végére jártam a csörgésnek, teljesen jók az előgyújtás értékek, csak valami pont olyan hülyén zörög, hogy még nálam hozzáértőbbet is megtévesztett. A légtömegmérő kicserélése mégsem volt fölösleges, mert azóta se alapjáratingadozás, se nehéz indítás nincs.
update:
Nem költözünk Angliába, legalábbis egyelőre. Esetleg valami másik országba, de ez még sokmindentől függ. Még az is lehet, hogy kalandvágyból itthon maradunk.
Le lett cserélve a bal hátsó hosszlengőkar, egy kutyacsont, néhány szilent, váltóolaj, szervóolaj, hosszbordásszíj, két gumi (fasza Falken Ziex 215/45ZR17-re) mert az eleje megette. Futóműbeállítás (6mm volt benne) úgyhogy elvileg most minden ok (kivéve a gyertyákat meg a vezmodot de most üres a kassza) + kiderült hogy az egyik felni el van deformálódva, úgyhogy az lesz majd a következő.
56430 km megtétele után a Large Autóval (thx az estébe nyúló szervízért!) közösen úgy döntöttünk ne rizikózzunk és a pénztárcámba nyúltam előbb, mint később. Vezérműszíj, görgők,vízpumpa csere (ez utóbbi picit váratlanul, hisz nem volt tervben) történt meg Alfi 4-ik születésnapi ajándéka! Sok "egészséget" és boldog km-t a jövőre! Ezen felül megvolt az éves szervíz is. Ismét megerősítést kaptam, hogy jó állapotú autóm van, beleértve a futóművet is!
Első felső lengőkarok cserélve.Gyári cuccost kapott.
lemostam ledrotkorongoztam egy-két helyen a kasznit,aztán elvittem végre a lakatoshoz...
közben szétázott párszor,mert itt Szombathelyen már egy hete egyfolytában esik.... : (
Mostanság megint azon morfondírozom, hogy fészliftesítem a 45ös front részét, de nem tudom valóban jobban tetszik-e nekem, tehát még gondolkozom.
Ahogy néztem aranyárban lehetne új alkatrészekből összelegózni, fényezéssel a 200ezer forinthoz közelebb esne, mint a 100hoz, hülye meg ennyire nem vagyok, szeretem így is:)
Bontott meg nem sok faceliftes van, vagy az orruk törött.
Erről az jut eszembe, hogy az Alfák általában alulreprezentált fékekkel bírnak a nagy fékbirodalom elemei közül. A 155ösünkön elég rendes fékek voltak még, de azóta a világ sokat változott.
Fékprojekten is sokat gondolkoztam. Az első fékek beugranának mondjuk hátra, hisz' azokat nemrég cseréltem, kidobni fájna, előre pedig valami nagyobbacska féket betenni, bár igazából, ahogy újabban járok, türelmesen, előzékenyen, a sebesség nem a legfőbb attribútuma a meneteknek, így megállni sem oly' nehéz. Vigyázok a sok bolondra, akik a hazai utakon vannak, túl sok balesetről hallottam az utóbbi időben, meg aztán hova rohanunk? Az élet fontos dolgai mellet el? Hmm... Asszem megyek vissza tanulni, kérem kapcsolja ki!
Nya, a mai napon unalmas 20 percemben kikaptam a főtengelyt,hogy holnap gépműhelybe kerülhessena a lendkerékkel együtt. (Lendkerékért köszi Marek).Hogy miért kellett másik lendkerék?:) Hát mert túl eresek voltunk, és az ékszíjtárcsa anya meglazításánál a lenkerékcsavar kiflibe hajlott,és kitört egy darabot a lendkerékből,amit bár könnyíteni szeretnék, de nem így:) Szóval most egy 2.5 Lendkerék kerül majd könnyítésre, hogy okosat is írjak, a 3.0V6 és a 2.5V6 lendkerék súlya közt 1 kg difi van (11.5kgVs.10.5Kg).Mostmár ezt is tudjuk:)
A rend éber őre felhívta szíves figyelmemet, hogy friss ropogós utasítás van a zsebében, hogy különösen nagy figyelmet kell szentelniük az első rendszámtáblát nem "hordó" gépjárműveknek, illetve tulajdonosaiknak.
Ez azt jelenti, hogy azonnali feljelentés, valamint 30.000-től 80.000 Ft-ig terjedő pénzbírság megfizetésére kötelezhető az, aki elől nem jól látható helyre rögzített rendszámmal közlekedik.
Éljen.
Gyorsan feltettem egy, a garázsban talált félig törött keretet ideiglenesen, majd veszek Zsoltitól egy új szettet, mert a korábban vásárolt használatlan, zacskós szettem Tiby-nél maradt, Isten nyugosztalja:(
Így fest a kocsi, ahogy a képen látszik. Ez szörnyű, lelki beteg vagyok, nem elég, hogy az excenteres kerékőr készletem hiányában (holnap jön, ha minden igaz) a 14es, enyhén oxidált lemezfelniken, téligumikkal közlekedek. A lökösömet a szervízben meghúzták, de ugyen nem én vittem oda, s hoztam el, így reklamálni minek... Remek, remek... Valami fa alá is beálltak, ezért levakarhatatlan dzsuva van a kocsi bal-elején, féltem a fényezés miatt kaparászni. Egyébként minden nagyon szép és jó. Ja nem, mert néha melegen nem indul elsőre, amit a 145/46 topicban írtam is korábban, vettem 2 (kettő) Bosch önindítót, remélem az a baja.
Lehet, hogy csak a régit kell tisztítani, akkor lesz KÉT DARAB ÖNINDÍTÓM ELADÓ minden 16 szelepes Twin Spark mocival szerelt Alfa Romeo márkájú személygépkocsi részére, aki olvassa és érdekli, keressen bátran, nem jár majd rosszul:) Ha a régi cserére kerül, akkor csak EGY DARAB ÖNINDÍTÓ lesz ELADÓ, a fent említett autókhoz jó:) Ha pedig a 3-ból lehet csak összelegózni egy egészségesen működőt, amit erősen kétlek és ne is adja isten, akkor NEM LESZ ELADÓ ÖNINDÍTÓM a fent említett kocsikhoz, de Marklar nyakát kitekerem és lesz egy ELADÓ 155-ös típusú gépjárművel kétszínű fényezéssel:)
PS: engem természetesen nem bűntettek meg, mint eddig egyszer sem olyan országban, aholm beszélem a nyelvet, vagy legalább valaki a kocsiban;) A többi csak meggyőzőerő...
PS2: a rendszámkeret ronda, törött, de a miénk. A 156ra rakták a dílerek, amikor eladták magyar rendszámmal édesapámnak, aki egy valag pénzt költött azóta Rá, de megérte...asszem...
PS3: vigyázzatok a gyalogosokra, biciklisekre és motorosokra, kérlek benneteket! Én igyekszem így tenni.
Kapott egy kis jótékony beavatkozást a motorelektronika... :) MMC autochip, www.autochip.hu
Mivel nagyon meleget mondanak nyárra, és elég sokat járok autópályán, és hosszabb távon, gondoltam, hogy megelőzöm a gumimban a légnyomás változást, így beugrottam egy konkurens gumisműhelybe, mivel ahol én szoktam dolgozni sajnos nincsen, és feltöltettem a kerekeket gázzal.Így a légnyomást se kell ellenőrizni olyan sűrűn mivel ez nem tud elszivárogni, mint a levegő.
0
810