Blog
Már több mint fél éve nálam van az autó, és annak hiszek amit én látok, ezért gondoltam mivel van egy kis időm elugrok megnézetem a futóművet. Jól tettem, a bal hátsó keréken kellet állítani egy kicsit, és az elsők összetartására is ráfért egy kis igazítás. Most biztos meg van csinálva és jó is.
Egyre jobban kezdte elhagyni az erejét, alacsony fordulaton nehezen indult, könnyebben torpant az autó. Több Alfa-s barát tanácsára akik kipróbálták a járgányt mindenki a légtömegmérő cseréjére gyanakodott, ki is cseréltem, elmentem bontóba és egy alig használt, 15-20ezret futott balesetes Alfa 156-osból került kezembe ugyanazon típ. LMM... lett meglepetés! :)) Olyan, mint újkorában, húz (folyamatosan) és taszít ahogy annak mennie kell :)
A cseréje pofonegyszerű, csak legyen nálad kisméretű lyukas Torx-kulcs. Csati le, csere, csati-vissza, két csavar vissza, meghúz, pöcc-röff, padlógáz (előtte azért nézz körül) és lapulsz az űlésbe :) - ne feledkezz meg a keresztutcákról és a váltásról sem !!! ;)
A 102.000-es vezérműcsere óta 172.000-nél cseréltettem a vezérműszettet (70k!!!), vízpumpát, bal oldali felső lengőkar zsírzása megtörtént - nincs nyekkenés.
Klímakompresszor elkezdett csapkodni (ki-be kapcsolt), oka: mocsokkal és kosszal teli víz és klímahűtő, kitisztíttattam - ehhez szét kellett szedjék a teljes lökhárítót - elejét. Mint kiderült ha nem áramlik át rajtuk a levegő a hűtés marhára eltorzul, és biztonsági okok miatt - túlnyomástól 27Bar felett - lekapcsolja. Előtte a klímás tanácsa után klímakompresszor cserére gyanakodtam, de mint kiderült az előző évben akihez vittem klímáshoz baromi módon túltöltötte gázzal és ráadásként olajjal sem töltötte fel (ettől kisebb csapágyhangot ad ki, de nem észlelhető könnyen) - ez is csak ráadott arra, hogy rosszul működjön! Szóval soha többet mezei klímás! - ezt mindenkinek melegen ajánlom! :)
A tökéletes szervízért köszönet Szamosiéknak.
Megj: légkondis mestert is ők ajánlottak, nagyon korrekt volt az ügyintézés.
Olaj-csere, szűrők és társai még mindig 10ezrenként cserélődnek és szigorúan 5W40-es Seléniát.
2008.06.19
Kipufogó csere történt.A gyári rozsdásodott durván,és kaptam András bácsi ajánlatán és megvettem tőle amit árult.
Bár a felszerelés nem ment zökkenőmentesen,furás-faragás.... utánállítást igényel,nem vagyok elégedett.Nem megyek többet ehhez a szakemberhez... :(


hátsó lökös fényvisszaverő prizma cseréje v. pótlása... Balcsin voltunk párommal vasárnap, s utközben v. elveszett v. ellopták parkolás alatt a prizmát. Nem vész, volt szervizbe, csak 3000FT bánja. De most már van végre.
Mai napon (0625) elkészült az új B tipusú rendszámom, amit személyesen át is vettem a VIII. kerületi okmányirodában. A forgalmiba is be lett jegyezve, úgyhogy már hivatalosan is van rendszámom több, mint fél év rendszám nélkül autózás után. A mérete elég kedvező, mert fele akkora sem mint a hótoló testvére volt. Ez pozitív.




Megmértem a kompressziót
1 - 7,5
2 - 4,5
3 - 5,5
4 - 9,5
Azt mondta néhány hozzáérő, hogy ez nem ideális.:))))
Holnap leáll a gép.
Olaj lecserelélve természetesen Selenia-ra. Mind a 2 hosszbordás szíj cseréje.
- a kicsike feldarálta a hosszbordás ékszíjat
Tegnap elvittem zöldkártyázni a kocsit és sikeres volt :)
Zöldkártya érvényes: 2009.06.23-ig!! :)))