Blog
fóliázás,hátsó szárny,
Júl. 2-án meglett a műszaki. A KPM-nél volt Győrben. A Márti vitte el. Nem kellett semmit javítani rajta. Még januárban, megkértem Csörit, hogy nézze meg van-e rajta valami javítanivaló így műszaki előtt, nem volt. A xenont visszacseréltem a sima izzókra, nehogy belekössenek, de mást nem alakítottam rajta. A lámpa magasságán kellett ott állíttatni kicsit, és szóltak, hogy a bal felső első lengőkar már nem 100%-os. Később ezt megnézettem és majd ősszel-télen kicseréljük. A költséget a műszaki vizsgához írtam a költségek közé.
Végre elérkezett az idő a váltó olaj cseréhez.Ideje is volt,mert kezdett "karcosodni" a váltó.És igen,jól gondoltam 6 deci hiányzott a 2 literből...
De most megadtam neki ami jár: Tutela full szintetikus oil:-D
Ezen is túl vagyunk!!!!!!
Jöhet a következő probléma-megoldás:-)))
Megtörtént az első fázis. Küszöbök, motorháztető, csom.tér ajtó, és 2 ajtó a 4ből...
Jó... mennyiségileg a szondás-szórópisztollyal kicsit fölé lőttünk, így a 30 fokban jött ki itt-ott egy kis zsír. De annyi baj legyen.
Ma kapott friss olajat,(Selénia) olajszűrőt, valamint kicseréltük a pollen szűrőt is.
Első fogyasztásom tankolástól tankolásig OMV-féle drágábbik 95össel (Carrera? vagy az egy porse?) 10,28 liter. Vegyes használat, vegyes sebességgel;)
Ennél azért többre számítottam, ejnye-ejnye... Nem gond, majd javítok rajta:D
PS: nem tudom van-e 71 liter a tankja, mert 58,3 litert tankoltam bele és már világított a jelzés. A tartalék akkor elvileg 9 liter.
Tegnap este felraktam (én) az oldalára és a "jel"-be a piros csíkot. Így még inkább hasonlít a gyárból kigördült régi 33-asokra :))



Újabb szervíz, generátorcsere... konkrétan a generátor beszorult (megállt) csapágya - csonkja feladta a szolgálatot. Előtte éles karcos csapágyhangot adott ki. Menet közben töltéshiány-jelzés, autó leállít, motorháztető felnyit és nem mindennapi látvány fogadott: vörösen izzó fémcsonk maradt a generátor végéből miután ledobta a bordás görgőfejet és az ékszíjat magáról (utóbbit is megette, mivel el volt nyúlva, gondolom attól, hogy beállt és a szíj pörgött tovább a beállt fémen !!!).
Szereléssel együtt megúsztam 45.000-ből, időben 3 óra leszerelés: féltengely kiszed, motor leengedés szükségeltetik, majd 2 óra visszaszerelés az "új" bontottat ami már fémborítású csonkkal rendelkezik és remélhetőleg nem fogja letörni a görgőt! :)
Képet mellékeltem a kipakolt generátorról, látványról...

Miota kicserélődött a kipufogóvég illetve a valto is már megujult, a kocsim hangja kevésbé Alfás, kevésbé dörmögősen spéci, de a fő hogy már nem recseg. Alapjáraton kissé elektromotorhoz hasonló, de fordulatban mar nagyon jó. Érezhetően könnyebben megy, sőt.
És ami nagyon kellemes meglepetés, hogy a fogyasztásom lényegesen javult. Igaz már nem járok annyit, ugyanis elköltöztem otthonról, és igy 1/3át utazom az eddiginek. De addig legalább várattat magára a vezérmüszij csere. Még 15 ezer KM addig. Ujabb kiadas, ó jaj. Már elég. És a gyertyák még mindig ugyanazok mint mikor vettem. Vagyis 186 ezer KM óta nem cseréltem, és most van 225 ezer. Basszus.
Remélem most már nem ér más csapás és le sem kell hogy cseréljem egy MiTora a verdát. Kár volna érte, bár az uj az uj. Igaz nagyon megszolitott az uj FIAT 500is, de Alfábol FIATba??? Hát nem is tudom.

5
887
Fórum
Friss topicok
- Zenebutik
- AlfaCity 2025 - július ...
- Spider
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám
- 4C
- Giulia
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Filmek
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV