Blog
Az autót már vásárláskor rossz kuplunggal vettem, de gondoltam csak akkor cserélem ha már megadja magát. Természetesen eljött ez a pillanat is. A pedál benyomásakor rázott a kuplung és hülye hangokat is adott ki. Természetesen gyári Valeo készlet (szerkezet-tárcsa-kinyomócsapágy) lett belerakva.
Ezen kívül folydogált a kormányszervó olajam is, mint kiderült a tartályon volt egy aprócska luk. Ez is ki lett cserélve.
A katalizátor és az első kipufogódob is nagyon rossz állapotban volt, ezért ezek kikerültek az autóból és egy cső lett helyette beépítve. :)
Km. óra állás: 192250
Köszönet Gerissimoéknak a szerelésért!
Ez a gyönyörűséges alfa volt az első!Két hónapig birtokolhattuk,mikor egy csúszós reggelen belénkjött egy Honda Civik.A fiammal ketten ültünk az autóban,szerencsére kisebb sérülésekkel megúsztuk,ami csak az autónak köszönhet!Nagyon sajnáltuk az autót,de ha még az előző autónkban ülünk,nem úsztuk volna meg ennyivelEzek után nem volt kérdés,hogy milyen lesz a következő autónk,sőt az Alfa végig fogja kísérni az életünket!!!.
Kipucolták a rendszert,így most 60-as csövön szuszog,fújtat kifelé. Kicsit mélyebb lett a hangja és sokkaljobbantetszik!!!! Feltettem a cipellőket:jujjdennagyotmutttat!!!
Kedves eladóim, voltak olyan szívesek és lemosták az autót.
Kívül is és belül is.
JA meg persze a motort is.
A magasnyomású mosó nem igazán tett jót a gyertyáknak.
Valami úton-módon víz került az első két gyertyához, ezért hol ment a henger, hol nem.
Hál' Istennek egy alapos szárogatás csodát tett.
Ma (0521) nem kellett bemennem dolgozni, ez pont jól jött ki, mert végre kicsit együtt lehettem az újonan visszakapott autómmal. Tegnap abban a párás-esős időben, szinte tejfehér pára képződött az ablakok belső oldalán, akkor gyorsan letöröltem, de ma szépen megpucoltam belülről, hogy ne legyen csíkos. Nem 100%-os, de jobb lett. Több fórumos hozzászólónak köszönhetően pikk-pakk megoldottam a seb.váltógomb cseréjét is. Letörölgettem az autót. Kinyitottam a motorteret, hogy száradjon a tegnap kitisztított kárpit. Viszont csöpög valami a motortérből. Reggelre egy kisebb olajfolt keletkezett az autó alatt. Mikor kimentem hátrébb álltam, hogy lássam pöttyen-e. Tettem alá egy kartonpapírt. Idővel megjelent rajta pár csepp olaj, nem vészes, de nem látom mi csepeghet. Szervó vagy motorolaj..? Zoli szerint már megérett egy motorolajcserére, úgyhogy ha előbb nem, akkor akkor kiderül. A hosszbordás szíj eléggé repedezett már, úgyhogy majd azt is kicseréltetem egyúttal. Visszakerült az autóba pár dolog, pl. a CD-tartó mindenféle jó zenével, a táska a csomiba tele hasznos cuccal, rongyok, telefon-, GPS-tartó, stb.
Ma reggel sikeresen vettük a műszaki vizsgát. Dunaújvárosba vittem az autóklubba, nagyon rendesek voltak a srácok, soron kívül fogadtak, 8.15-re már végeztünk is, szaladhattam dolgozni :-)
Tegnap (0520) elmentünk végre -végleg- az autóért. Busszal utaztunk le Gödöllőre (380 jó magyar forintért), ahol Zoli már várt minket. Felmentünk a műhelyhez és a bejárat elött egy ép Alfa Romeo várt minket, fullosan, letakarítva, minden ahogy kell. Ahogy ki kell néznie egy ilyen autónak. Először nem jutottam szóhoz. Körbejártam többször is, mire elhittem, hogy kész van. Hetente voltunk lent a műhelyben, de ilyen látványos változást, mint amit az utolsó 2 napban eszközöltek, csak a szétszerelésnél láttunk. De az már mikor volt.. Szóval csak ámultunk-bámultunk. Szép munkát végeztek. Zoli szerint minden rendben az autóval. Hosszbordás szíjat kell cserélnem majd lassan, meg motorolajat, olajszűrőt. Kifizettem, megköszöntük, elköszöntünk és elindultunk. A Honda után kicsit furcsa volt. A km óra és a fordulatszám mérő pont fordítva van, mint egy átlag autóban, úgyhogy volt mire odafigyelni. A váltó, a pedálok közelsége, az index halk hangja (bekapcsolt-e..?) stb. A gödöllői tecsó parkolójában vártunk húgomékra. Az eső időközben eleredt, de mire odaértek már szakadt.. :| Mikor megérkeztek és kiszálltunk egy jókora olajfoltot láttunk az autó alatt. Reméltem, hogy nem belőlünk folyik.. De mikor odébb álltam, egyből kiderült az igazság. De. Ez bizony belőlünk.. Hívtam Zolit, mert nem láttam semmit, hogy honnan jönne. Azt mondta, hogy biztos csak az eső mossa le róla, mert valami vegyszeres cuccal is takarított a motortérben. És a műhelynél, ahol az autó állt egész délután nem látott semmi olajfolyásra utaló jelet. Reménykedtem, hogy így lesz. Körüljártuk az autót, aztán elindultunk anyuékhoz. 1,5-2 óra múlva lementünk megnézni, de nem találkoztunk olajjal az autó alatt, úgyhogy nyugodt szívvel indultunk el. Robi úgy hallja, hogy a kipufogó az illesztésnél kicsit kifúj, de nem vészes. Ill. az egyik rendszámtábla világítás nem ég. Apróságok még biztos előjönnek, de egyelőre elégedett vagyok. Bár túl sokat még nem vezettem (40-50km). A fényszóró tuti beállításra szorul, mert kicsit kancsal. De összességében elégedett vagyok. Beszéljenek a képek:)
[Költségeim: 11240Ft lett volna a vége, amivel még lógtam, ehelyett 12000. Ha kézhez kapom a listát mi mennyi volt, akkor részletezem. Egyelőre Zolinál csak átfutottam. (+ a buszozás) ]
Kis átalakításara kerül sor. Az ablakemelőnél lévő "zsebek" műanyag bevonata már jó rég megolvadhatott, ezért ezek be lettek flokkolva. NAgyon beteg lett! Most a műszerfal is erre a sorsra fog jutni, csak kéne egy szerelési útmutató...
A mai napon cserére kerültek a hátsó futómű göthös alkatrészei (bár egy két dolog még várat magára, de ezt Erhard orvosolja a jövő héten! Még 1* köszi!!)
Cserélve lett a szervo és a váltóolajom, meg a termosztát is.
Az alkatrészek 34.000 a szerelés az olajakkal 17.000 volt.
Sajons a gép felemelésénél kiderült, hogy gumicsere lesz...
1
544