Blog

>> SzervizTI lliék // Alfa 156 1.9 JTD,sw // 2008-06-10

Vezérműszíj, fordulatszámszabályzó, nyomásszabályzó vagy a fene tudja micsudák

 
>> EgyébBalage // Alfa 146 1.6 TS // 2008-06-09

Az úgy kezdődött, hogy egy ismerős megkérdezte, nem akarok-e egy hétvégére Fiat-ot tesztelni. Gondoltam miért ne, az 500 egyébként is érdekelt, a kisköbcentis turbós motorról nem is beszélve. Sajnos a kettő együtt nem lehetséges egyelőre, sőt az 500-ról is le kellett mondanom, azt még nem adják oda 2 napra.

Annyi baj legyen, ide nekem a Puntot, lássuk mit tud a 120 lóerő a valóságban.

Nos, hát nem keveset. Nagyon rugalmas, bárhol, mármikor megindul, persze azért kell a 2500 1/min fordulat, hogy töltsön a csiga.
Csöndes a gép, a német autópályán :-P :-D 150-nél szinte csend van, se szélzaj, se gördülési. SImán elérte a 200-at, egyszóval tök jó a motor.

De azért vannak árnyoldalak is. Kemény, kopogós a műszerfal, nem bőr a kormány és a váltó, de legalább izzasztó műanyag. Bár sokkal lejjebb engedhető, mint a 146 ülése, de még így is egy kicsit magas, és nincs elég oldaltartás. Egyik barátommal utaztunk együtt 150 km-et, ő azért azt mondta, hogy a saját Astra-jához képest ezek már sportülések... no comment :D

Kissé pontatlan a váltó, bár a gyors váltás nem akadály.

Ami viszont abszolút negatívum: a központi zár vezérlése. Szombat reggel a jobb hátsó ajtót nem lehetett nyitni, csak belülről, tegnap reggelre meg a bal hátsót. Ma reggel viszont minden ajtó elsőre nyilt. :-)
Szóval azért még van mit reszelni a gépen.

Teli tankkal kaptam, úgy is adtam vissza, és bizony ez is benyelte a 10 litert. Igaz meg is lett hajtva rendesen.

Kedves Alfa Romeo!

Írtózatos iramban tessék fejleszteni azt a motort, ami legalább 2000 köbcentis lesz, lesz rajta egy Ollah által is elfogadható és letesztelt turbó :-)
Elmegy melletünk a világ, pedig csak a másik csarnokból kellene átrángatni azt a néhány mérnököt, akik ezt kis méregzsákot megalkották. Látszik, hogy ügyesek, és ha végre meglenne a 250 fújtató paripa, a 159-es 1700kg-ja se lenne annyira sok...

>> EgyébÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2008-06-09

Marklar mestertől a következő apróságokat sikerült megszereznem egy akciós csomagáron:
- belső relétábla majdnem összes reléje
- 1-2 egyéb relé
- egy halom biztosíték
- fél flakon festék + lakk
- órapanel
Ezekből a festék és az óra akutan votl szükséges, a reléket tartalékba,a biztiket ő adta ráadásnak.

>> SzervizFerri // Alfa 155 Super Twin Spark 16V // 2008-06-08

137800 km. A jobb hátsó kerékcsapágy zaja gyorsan nőtt, ez lett a legnagyobb zaj a kocsiban. Ma kicseréltük, a műtét meglepően gyorsan ment. Ismét úgy suhan a gépezet, ahogy kell.

 
>> Tuning és extraTomika 147 // Alfa 147 1.6 Twin spark distinitive 88KW // 2008-06-08

16 coll,felni,CONTINENTAL,205/55R16 gumikkal szerelve.

>> EgyébSeriff // Alfa 145 1.6 Twin Spark // 2008-06-08

Nos, a keretes megoldás nem volt állapot...

Beegee tanácsára kétoldalú ragasztóval tettem fel. Bár nem volt az általa említett zöld típus itthon, de ugyanaz a márka egy régebbi sárga változata került alapanyagként felhasználásra a művelet során.
1. simán a rendszámra tettem, felragasztottam, mire a családi ebédnek vége, rendszám a kocsi előtt a földön leesve:)) még jó, hogy nem menet közben hagyta el magát...
2. tekintettel a rsz meggyepált állapotára, az eredetitől kissé eltérő formájára,vékony szivacsréteget ragasztottam a rendszám hátoldalára, majd így ragasztottam a lökösre, elég szépen felfeküdt igazgatás, hajtogatás után. Ha így jól érzi magát, akkor így marad, s a rend éber -és megbocsátást nem ismerő- őrei is elégedettek lehetnek velem. Azt hiszem egy izzó hiányzik a készletből, majd utánanézek;)

>> Szervizmesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2008-06-08

Két zivatar között volt egy negyedórám :), így leszaladtam és kicseréltem a kocsiban a pollenszűrőt (cabin air filter). Sokkal egyszerűbb volt, mint amire számítottam!
A szűrő alaposan el volt már dugulva, nyárfa virágtól kezdve méhecskéig mindenfélét találtam.

>> SzervizHalesz // Alfa GT 1,9 mJTD // 2008-06-08

60-ezres nagyszerviz (amely egyesek szerint elég 80-nál, de én szeretek biztosra menni :)

Olajcsere, pollenszűrő, üzemanyagszűrő, levegőszűrő, vezérműszíj+feszítőgörgő cseréje.

Csörinél voltam ismét, éljen a szombati nyitvatartás! :)

>> Szerviz"Száguldosrác" // Alfa 156 1.6 16V TS // 2008-06-08

Stabil összekötő csere bal oldal 4000-

 
>> SzervizÁdi // Alfa 147 2.0 TS Selespeed Distinctive // 2008-06-08

111765-nél vezérlés cser gyári cucokkal. összes olaj , szűrök. uj kuplung került a kocsiba (kevlár) most nagyon tökéletesen müködik. a selespeed egység is csere volt mert a régiből már folyt a hidraulika olaj be a válto olaj hoz. még kellett első , hátsó főtengely szimeringet cserélni. ugy hogy most az autó idáig tökéletes müködik az uj selespeed egységgel. remélem már többen nem kell szívni a váltorészével