Blog
Sikerült beszerezni minden alkatrészt és lecserélni a vezérműszíjat, valamint a bordásszíjat és a hozzájuk tartozó feszítő és vezető görgőket.
Emellett még szelephézagot is állítottunk, aminek hatására megszünt a csúnya kopogós hang.
A következő nagy munka a kuplung cseréje lesz.
Nos nem a V-power benya miatt nem csörgött a gép, hanem a jó minőségű balatoni utak és az autópálya miatt. Budapesten megint elkezdte, de kiderült, hogy a motorblokk falán lévő kipufogó felfogató miatt csinálja. Az ugyanis keresztben el van törve. Állítólag típushiba. Kau írt is az üzenőfalamra, hogy két ilyen felfogató szokott eltörni. Csörivel ki fogom cseréltetni minél hamarabb, csak neki is most rengeteg a munkája, úgyhogy lehet hosszú várólistára kerülök :-)
A két kis rögzítő cikkszáma: 60610581 és 60610582.
Ma megjöttek az új nyugvócsapágyak, és a gyűrűkészlet. Így a főtengelyt sikerült is visszarakni a helyére. Imádok összeszerelni dolgokat! :DDDDD
A csapágycsészéket még nem húztam le, az legközelebbre marad.
Az első főtengely szimeringet kicseréltem a vezérmű fedélben, valamint fel is aggattam a helyére ideiglenesen. :)))




Ma megmérték a perselyeket.
Mind az egyik egyformán 0,005 kúpossággal, és 0,02 ovalitással rendelkezik.
Holnap jön a nyugvócsapág és a gyűrű készlet. :)))
A régi gyűrűk el voltak kopva rendesen. Különösen az olajlehúzók. Több mint 1 mm volt hézag mindegyiknél. Viszont a jó hír, hogy mindegyik pontosan ugyanolyan mértékben volt kopott.
Talpas és lengőkar cserék az idegesítő hang megszüntetése érdekében! Sikeres volt a műtét!! :)
Elkészült az autóm. Futómű mostmár csendes, motor leszervizelve.
2008.06.12-én végre az enyém lett. Kotyogó futómű, kavicsfelverődéses szélvédő, olaj- és szíjak cseréje előtt álló motor jellemezte. Km állás:150526

Közeledvén a zöldkártya "frissítésének" ideje, úgy gondoltam kicserélem a gyertyákat meg a Lambda-szondát! Már pontosan nem tudom, hogy ezek a dolgok mikor lettek cserélve, de kb. 50.000 km-el ezelőtt lehetett, úgyhogy igen csak megértek a cserére! A gyertyákat seró-peró kicseréltem! A régi Bosch-ok helyére Brisk DOR12IR (3.500,- /db) típusúak kerültek! Ezek csereintervalluma 60.000 km! Sajna már nem gyártják a gyári gyertyákat, a Golden Lodge 25 HLD-t, pedig ilyet szerettem volna bele! Viszont a szondával szívtam egy sort! Nem csak azért, mert a katalizátorba van beépítve és le kellett venni az egészet a cseréjéhez, hanem azért is, mert ez egy univerzális Lambda-szonda (9.400,-) és a régiről rá kellett mókolni az újra a csatikat! Na de ez sem szegte kedvem, megcsináltam! A katalizátor visszarakásánál Liqui Moly tömítő pasztát (1.542,-) használtam! Utána meg kicseréltem még az egyik trafót (3.500,-) is, mert elkezdett néha rángatni az autó menet közben! Volt már ez a problémája korábban is, akkor is ez oldotta meg a hibát! Aztán zöldkártyán szembesülnöm kellett a puszta ténnyel, miszerint nem kompatibilis a Lambda-szonda az autómmal! :-( Rohadjon meg az univerzális szutyok, most vehetek bele Bosch-t plussz pénzért! Ezen a bolton most buktam, de lagalább nagy nehezen megkaptam a zöldkártyát (7.300,-)! :-))
Jah, a km óra állása 96665 mph, vagyis legközelebb 133947 mph óra állásnál kell a gyertyákat cserélni! ;-)
Aztán időközben megérkezett a Bosch Lambda-szonda (15083,-) is, úgyhogy már csak ki kell cserélnem! Aztán remélem, hogy jó is lesz! :-))
Bosch lambda-szonda száma: LSH15 - 0258003301








Csöri mester elvégezte a vezérműszij cserét + fékolaj csere.
Végre találtam olyan kipuff véget ami tetszik ezért gyorsan meg is vásároltam, + végre megérkeztek az új kerekeim, ami igen hatásos optikai javulást eredményezett :)
5
892
Fórum
Friss topicok
- Zenebutik
- AlfaCity 2025 - július ...
- Spider
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám
- 4C
- Giulia
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Filmek
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV