Blog

>> Szervizcseko76 // Alfa 156 1.9 JTD // 2008-06-01

Hát rákerült a gép a vallatópadra és a javítása folyamtban van Csöri keze munkájának köszönhetően....... lengőkarok/jobb felső első/, támasztórúdak/ez emlékezetes lesz/ :), fékbowdenek, axiál...

 
>> Tuning és extraHardy // Alfa 156 1.6 16V // 2008-06-01

Végre sikerült gyári könyöklőt rakni az autómba, köszönet érte Erhard cartársnak, mivel ülést cserélt, és ez megmaradt neki. Nem volt egyszerű mivel levetkőztetem az ülésemet és nem ment rá a könyöklő. Ezért elhoztam Erhardét is azt is szétszedtem, hogy átcseréljem a támla vázát, és akkor jöttem rá, hogy a könyöklő tartó rudat nem az ülés vázára kell felcsavarozni, hanem van még egy adapter, és az van a vázra csavarozva. Elég lett volna, csak a támla alját szétnyitni. A hátsó részét már átkárpitoztam, de az első felnyíló részére még nem volt időm. Talán a jövő héten.

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-05-31

Pestről hazafelé jövet (0531) átgördültünk a 118000. km-en. Még az M3-as előtt megálltunk egy gyors fotóra :)

 
>> Szervizpe-Ti // Alfa 156 SW 1,9 JTDm 16V Distinctive // 2008-05-31

Remélem ezzel megszűnik az idegesítő kopogás hátulról, holnap kiderül! Km óra állás: 105000.

>> Tuning és extrape-Ti // Alfa 156 SW 1,9 JTDm 16V Distinctive // 2008-05-31

Jövő héten érkeznek az új 17-es felnik ezért belevágtam a féknyergek festésébe!

>> Egyébtipoatti // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2008-05-31

Kakukktojásként ellátogattunk ide is kicsiny családommal, nameg persze Béla barátom is tiszteletét tette szép SW-jével. Köszi ALFI 156 a talit!

>> Tuning és extraBeeGee // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2008-05-30

És eljött a nap, mikor végre a basszus testet ad a meztelen hangoknak - beépítésre került a mélyláda is.

Ez egy másfél napos művelet volt, mert a szerkezet a gyári mélyláda helyére lett installálva, és ehhez műgyanta formát készítettek. Mivel nem túl nagy ott a hely, ezért egy lapos mélynyomót ajánlottak (Clarion PFW1051), 13 literrel beéri. Sajnos pont olyan kárpit nem volt nekik, mint a csomagtér kárpitozása, anyagban és egy-két árnyalattal elüt tőle. De ezt más úgysem látja.. :)

Az autó az igért határidőre kész lett.

Összefoglalva a hangzással nagyon elégedett vagyok, a gyári Böse rendszert simán lekőrözi. A Paradox is jól teljesített. A szakemberei szimpatikusak, nem gányolnak, a főnök pedig maximalista. És nem ijednek meg az olasz elektronikától :)

Két kicsi karcot ejtettek összesen, de külső szemlélő nem hiszem, hogy észre veszi. Én is csak azért teszem szóvá, mert a belső tér állapotára annyira allergiás vagyok, hogy minden nyomot nyilvántartok.. :)

>> Tuning és extraBeeGee // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2008-05-30

Hifi upgradeltem a megfelelő szakemberekkel.
Alapvetően nem akartam nagyon belenyúlni a gyári hifi lelkébe, de végül szinte minden ki lett cserélve. Alapvető elvárásom volt, hogy minden gyárinak kell hogy tűnjön. Tehát fejegység marad, mégha ez a leggyengébb része is az egésznek, hangfalborítás marad, ledek, uv és ormótlan mélyláda kizárva. Valamint karcolás nem eset sehol a kárpitbontás folyamatában.

Így aztán neki láttak a Paradox szakemberei, "heggesztettek" egy RCA kimenetet a fejegységre, kiszedték az első hangszórókat és az összes kábelt. A helyére tettek egy Mac Audio Mobile Excusive 16.2 szettet és egy csomó olyan dolgot szereltek még be ami nekem kínai (jelátalakító, táp+test, ilyen kábel, olyan kábel a Connectiontól). A csomagtartó balhátsó ficakjába egy Audison SRx4 erősítő fért be, ami meglepően jól passzol a gyári müanyag elemekhez, nem is lett leburkolva.

Ezután egy hétre elköszöntünk egymástól.

>> Szerviz147Smz // Alfa 145 1.6 TS Special Edition // 2008-05-30

Tegnap este furcsa zajra lettem figyelmes a csomagtér felől, és kiderült, hogy a jobb hátsó lámpám szó szerint kiesett a helyéről. Szerencsére nem esett le a földre, nem tört össze. Viszont kiderült, hogy az olaszok botrányosan szarul tették fel a gyárban. A megoldás lényege, hogy két csavart beleragasztanak a lámpa hátlapjába, majd ezeket egy-egy anyával felfogatják a csomagtartó lemezére. Nos a ragasztás úgy tűnik elengedett, de furcsa, mert a bal oldali lámpa beton stabilan tart még most is.

Tovább fokozza a problémát, hogy a csomagtartó belső műanyag borítását le kell venni ahhoz, hogy a lámpa második csavarjához is hozzáférjünk. Itt is olaszos hülyeségről van szó tehát. A borítást tartó csavarok könnyen kijöttek, de a patentok baromi erősek voltak. Az egyik annyira, hogy le is tört a műanyag borítás belső része, amibe a patent van beledugva. Tehát nem a patent tört el. Vicc, de komolyan! Szerencsére ezt is megragasztottam pillanatragasztóval, és reményeim szerint nem kezd majd el zörögni a hátsó rész, mert semmi sem idegesít jobban a zörgő alkatrészeknél.

>> Tuning és extraCsongor // Alfa 146 1.6 TS 16V // 2008-05-30

Végre felkerültek az új felnik a kocsira, melyeket Figitől szereztem. Sajnos a nyári acélfelnijeimet a gumisok már kukásnak ítélték. Így kénytelen voltam váltani, annak ellenére, hogy budapestre nem igazán érdemes alufelnit venni. Öröm az ürömben, hogy nagyon pofás lett szerintem.