Blog

>> SzervizBeryq4 // Alfa 156 sw 2.4 JóTurbóDízel // 2008-05-27

A légzsák indítóm nem volt jó. most beszereztem egy másikat. Van végre kormányom és váltó gombom,ami nem fa! A konzol még hiányzik.

 
>> SzervizWikicica // Alfa 145 1,4 Boxer // 2008-05-27

Nekiálltam az olajcserének, mert ma nem kellett mennem dolgozni. Minden rendben volt az elején, szépen felemeltem Pókot, leszedtem a kereket. Kaptam kölcsön olajszűrőfogót, megvan az olaj + olajszűrő is.
Erre a leeresztőcsavarnál el is akadtam, mert bele van tépve... feltehetőleg már a múltkor is ilyen volt, vagy ilyenné tettem, de arra már nem emlékszem. És mivel zsebben nem hordok csavart, így rakhattam össze az autót. Tehát veszek egy csavart, és a régit kivésem, majd lecserélem az olajat.
Pedig volt egy lelkes segítőm is, Micsurin folyamatosan takarította a karomat, meg a fejemet :-)))

 
>> SzervizTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2008-05-27

Felső lengők, kutyacsont hátsó tárcsa és betét. Első-hátsó fékcsövek cseréje megtörtént. Fékfolyadék, szervó olaj is cserélve.
Sajnos a stabrúd szilentet nem sikerült cserélni. Az majd a későbbi felvonásban.
Munkadíj 12 pénz.

>> Szervizszece // Alfa 156 1.6 TS // 2008-05-26

Nos. Április 29-én úgy döntött a vezérműszíjam, hogy nyekk... Várható volt egyébként, olyannyira, hogy meg is volt beszélve már a szerelővel, hogy fizu után megy kocsi, nem kísértjük tovább a szerencsénket. Mivel április közepén lett meg a műszaki és a zöldkártya, ezért anyagilag már nem fért volna bele vezérműszíj szett, de eskü, hogy visszajövünk. Nem bírta ki a drága... persze vitt is szépen mindent, amit ilyenkor szokás. Kerek 20 nap szervíz, új vezérlés, szelepek, hengerfej felújítás, tömítések, szimmeringek, 170 ezer pénz... Anyagi megfontolásból... Na mindegy, már nem bánom, mivel tettünk egy próbakört (Tapolca - Szigliget - Zánka - Köveskál - Tapolca), és meg kell mondanom, tényleg jobb, mint újkorában (mármint nekem új korában). Alacsonyabb az alapjárata, és induláskor meglep egy picit, hogy még nem megy, pedig ilyenkor már szokott, de határozottan dinamikusabb és sokkal halkabb lett gépem. Hazaérek üres tankkal és letörölhetetlen vigyorral a képemen, elő a laptop, taggá váltam! Mi kell még?
Rengeteg üdvözlet az üzenőfalon.
Tök meg vagyok hatva.
Tagság is van, és Alfa is került mellé. Szép nap ez a mai.

>> SzervizLacUS // Alfa 75 America // 2008-05-26

Nya, a mai napon elindult a rég halogatott renovésön prodzsekt.:) A hajtás egy régebbi rajt miatt fura hangokat adott ki, így azzal kezdtük...Hát jó hír,hogy az alapos olajozás (az autó egész alja úszik az olajban) miatt minden csavar könnyen jött...A rossz hír,hogy az első hardy, 6 külön darabban van.:( Mindegy ezt sejtettük, a héten kikerül a moci is, valamint egy kísérleti céllal legyártásra kerül hamarosan egy titkosfegyver a szakadékony hardyk ellen.Na kb ennyi.

 
>> Szervizbelus155 // Alfa 155 2.5 olajkályha // 2008-05-26

Ma neki álltam szétszedni a mocit!Holnap kikerül alóla a komplet futómű,és a motor is!A sorsa még nem dölt el!

 
>> SzervizHuti // Alfa 156 Twin Spark // 2008-05-26

Cserélnem kellene a lengőkarokat, és a gömbcsuklókat, már nagyon kopognak, de még nem olyan vastag a pénztárcám.

 
>> SzervizHuti // Alfa 156 Twin Spark // 2008-05-26

Fél éve már, hogy kicseréltem a sebességváltó kinyomócsapágyát, ferrodoloztattam a kuplungtárcsát, meg egyéb kis mulatságok.

 
>> SzervizHuti // Alfa 156 Twin Spark // 2008-05-26

Olaj szelepfedél tömítés tömítés csere, de 1 hónapon belül kétszer. Elsőnek utángyártott lett belerakva, és 1 hónapig bírta. Két tömítés kicsit húzós volt.

 
>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-05-26

14:26-kor kaptam egy telefont (0526), hogy mehetek az autómért.. Készen van. Hipergyorsan összedobták. Olajcsere (Selénia), szűrőcsere. Légszűrőcsere, hosszbordásszíj csere. A kipufogót is megcsinálták, már nem fúj ki sehol. Csak a végén, de ott nagyon szépen szól:) A szervónak semmi komoly baja nem volt, hál' istennek, csak egy bilincs nem volt meghúzva rendesen. Feltöltötték és öntöttek bele valami adalékot -gondolom zselésítőt- hogy ne follyon, ha úgy támadna kedve - sem. Átnézték az egész autót. Kormánymű és fék ellenőrzés. Mindent rendben találtak. Alapjában véve jó munkát végeztek a Zoliék. Mint ismeretes: "Jó munkához idő kell." Na de ennyi? :)

Km óra állás: 117.750-800km (kb.)

[Költségeim: a munkadíj és az alkatrészek ára összesen. Nem kevés, na de soron kívül? :) ]