Blog
Ma megnézettem,mennyi gáz van az autó klímájában!Fújt még hideget,de már valahogy nem volt az igazi!
Mint utólag kiderült,jól tettem,hogy leellenőriztettem.Az eredeti 650 gramm helyett,csak 200 gramm volt benne!Természetesen utántöltötték.Most 7 fokos levegőt fúj:)!
Az utóbbi időben egyre többször éreztem, hogy keményebb a kuplung pedál. Elgondolkoztam, hogy ki kéne cserélni a kuplungot, de a horribilis ára visszatartott tőle. Aztán amikor a Selenia rallyn egy 164-nek pont eltört a kuplung szerkezete, akkor határoztam el, hogy ha törik ha szakad meglesz a csere, mert nem akarok úgy járni.
Nemsoká megszületik a kisbabánk, és olyan érzésem volt, hogy biztos a legrosszabbkor adja fel majd a szerkezet a harcot és jobb a dolgok elébe menni.
A csere után szinte kirúgtam a tűzfalat olyan könnyű lett a pedál :) Tök jó lett. Sokkal élvezetesebb sebességet váltani, mint eddig :)
Tehát meglett a kuplungtárcsa+szerkezet cseréje és egyúttal a lendkerék cseréje is, mert ilyenkor azt is illik.
+ ha már úgyis le kell bontani a fél autót, úgy gondoltam, hogy megszűntetem a futómű nyöszörgést is. A legutóbb, csak felújítva volt a felső lengőkar. Most teljesen újak kerültek bele.
Az autó kész (0604), mégsincs itthon. Oka, hogy délután lemerült a telefonom és nem tudtak elérni a szervizből, hogy elújságolják a jó hírt, miszerint a bajúszkapcsolónak semmi baja, reggelre magától megjavult, a klíma feltöltve és 4fokos levegőt juttat az utastérbe a kompresszor, a fényszóró kikancsalodott és tökéletesen világít. Hazaértem után sikerült feldugnom a telefont töltőre és felhívtam a srácot (KlímAttila), hogy mi újság az autóval, kész lesz-e holnap délelőttre? Mire jött a válasz, amiről már írtam, hogy az autó kész, minden ok, csak nem tudtak elérni, így sajnos még egy napot nem alszik itthon a gép.
Szerintem ez volt a baja. Mikor "elromlott" a bajúszkapcsoló útközben, azzal azt akarta jelezni, hogy nem hajlandó egy méterrel sem tovább menni, hisz tudja mi vár rá - két éjszaka megint idegen helyen, illetve mikor nem akarta lezárni a kp-i zárat -a szerviz előtt-, akkor pedig nem akart maradni egyszerűen.. Reggelre átgondolta a dolgot és úgy döntött inkább gyorsan megjavul, annál előbb szabadul:) Sajnos az én bűnöm, hogy még mindig ott van, hiszen 18:03-kor sikerült először telefonálnom, amikor már nem volt nyitva a műhely. Így holnapra marad a hazahozatal.
Közös életünk véget ért, Bajára költözik a szép 147...
Autópálya 140, klíma, aztán 100 fokon állt a mutató....az összes autószerelő azt mondta ez ilyen nem kell vele foglalkozni... Aztán Wickey kartársnál ugyan ez a probléma ő vízhűtőre gyanakodott és hallgattam rá...
Ma ki lett cserélve a vízhűtőm a városban eddig még 90 fokig sem ment fel a hőmérséklet holnap autópálya kíváncsi leszek...a régi "5 éves" hűtőm málik szét, mint ha ezer éves volna...

2008.06.04.Felkerült a Skulltól kapott "duplalövetü" kipuff.Mégegyszer köszi!A kipufogós 4800-at kért,Skull kolega pedig kemény 8000pengőt.Az autóba 109500km.van.




Naszóval nemrégen lecserélésre került családom hölgytagjainak szolgálati verdája; a majd' 4 évig kitűnően szolgáló Twingo utódja egy Merci A170 CDI lett. Import autó, így sejthető volt, hogy kell majd igazítani egy keveset rajta ahhoz, hogy igazán biztonságban tudhassam a csajokat. A teljesség igényével: olaj, fékolaj, összes szűrők, féktárcsák+betétek, valamint a törött hátsó rugók cseréje, ill. az életveszélyes állapotú téli (!!!) gumik cseréje új Barum Bravurisokra 15" méretben, és még kellett egy új légtömegmérő is sajnos. Ezt a projektet összesen 190000.- magyar baksisunk bánta... :(
Úgyhogy qrvára bízom benne, hogy elődjéhez méltón fog viselkedni a csajokkal, meg persze néha napján velem is, mert szégyen- avagy nem: szeretem vezetni a törpemergát.
Most kezdődhet az Alfa nyalogatása, mert némi pénzmagot arra is rá kéne locsolni...:( Hátsó stabilizátor már eléggé kikívánkozik, és várat magára a legutáltabb dolog a 166-nál, a hátsó futómű ( G-szemek ) újra szilentezése.
Update 2008 06.09.:
Sajnos a kicsi nem harapta az univerzális LMM-et 21000-ért, hanem meg kellett vennem a gyárit belőle - term. BOSCH :( - 75000.- Ft.-ért. Így nagy örömünkre a bébimercire költött lé közel 250000.- ruppóra indukálódott. Most legalább fasza...
A mai napon (0603) végre sikerült időt szakítanom rá, és rábeszélnem magam, hogy elvigyem az alfát klímáshoz, hogy ott feltöltsék a rendszert, kicseréljék a szárítószűrőt - amit már előre megvettem, gombátlanítsák a klímát - mert azt ilyenkor szokás és ha már ott van, akkor egy fényszóróbeállításon is átessen a drága, mert kicsit kancsal mióta Zoli összetette. Így nyáron szerencsére este 9-kor is még viszonylag világos van, ezért addig tudtam használni az autót, de sötétedés után kb. semmit nem láttam. Olyan 3m-re az autó orra elé világított a lámpa, és nem ám, hogy lássak oldalra is, hanem előttem keresztbe a két fénycsóva. Valami hihetetlen módon nem lett beállítva..
A klímás Dunakeszin van, általában a Hondáét is ott töltik fel, ezért vittem most az alfát is oda. Sajnos ott kellett hagyni csütörtök délelőttig, mert van munkájuk bőven és nem csak klímafeltöltésről van szó, hanem klímacső heggesztésről is (stb.), mert a baleset során eltört a benne lévő, így most kettőből kell egyet csinálni, hogy újra működőképes legyen a rendszer. A pollenszűrőt még Zolival kicseréltettem, így azzal már nem lesz gondjuk, viszont akadt helyette más..
..odafelé menet a gödi autóspihenőnél, a lámpánál találkoztam egy alfás cartárssal, villogtunk, intettünk egymásnak, vigyorogtunk, aztán nemsokkal később - talán pár mp telhetett el, mikor észrevettem, hogy világít a reflektor visszajelzőm, és a helyzetjelzőm a műszerfalon. Először csak azt hittem, hogy a nagy villogásban véletlenül bekapcsoltam a refit. Próbálom vissza, kikapcsolni, semmi.. Próbálom az indexet. Se jobbra, se balra.. Elakadásjelző - semmi.. Zene kikapcs. Semmi javulás. Félreálltam egy buszmegállóban, leállítottam a motort. Kicsit vártam, majd vissza. Ugyanaz a hiba. Még kivett kulcsnál is világított a refi, de a lámpa nem, csak bent a műszerfalon. Viszont a helyzetjelző az körbe égett.. Mivel nem tudtam megjavítani, és fényszóróbeállításra is ment a drága, ezért gondoltam, hogy majd megoldják ott a problémát. Ok. De mivan ha megállítanak, mert használom az indexet, pl.? És amúgy sem lesz könnyű munka utáni időszakban egy elég forgalmas (a 2es) úton - pláne ilyenkor balra lekanyarodni. Főleg ha senki nem látja merre akarok menni, és különben is, minek állok az út közepén?! - gondolhatnák. De szerencsére problémamentesen megérkeztünk. Bejelentettem a kocsit, megbeszéltük, felírták, hogy mit kell rajta csinálni, és kimentünk megnézni a beteget. Nem javult meg magától.. Megmutattam a csöveket meg a szűrőt. A srác szerint menni fog, a kormánykapcsolót pedig megnézi. Már csak egy forgalmit kellett volna átadnom és egy kulcsot, de nem akart lezárni a kp-i zár. Más sem hiányzott már. Végül egy kis simogatás, becézgetés után sikerült bezárni az autót. Aztán távoztunk, immáron Robival, aki rendi volt és eljött értem.
Ennek az alfának is - mint szerintem az összesnek - külön lelki világa van, ami nagyon törékeny. Egyszerűen nem akart maradni..