Blog

>> SzervizCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2008-03-15

110.062 km, 2008. március 22.
Lehetetlen volt szabad gumis találni, már kezdtem dühös lenni, mikor a Mikona (www.mikona.sk) egyik pozsonyi kisebb szervize azt mondta, hogy vállalnak.

Picit majdnem megjártam az odaúton, rosszul kattintottam vissza a hátsó üléstámlát és egy nagyobb fékezésnél az egyik gumi a nyakamba repült. Szerencsére semmi baj nem történt.

A cserét egy seggfej végezte el, nem is érdemes rá szót pazarolni, vagdosta a kerekeket jobbra-balra. Főleg akkor volt ideges, mikor harmadszorra is azt írta ki a centrírozó, hogy kevés a súly. Végül vagy 2 kiló súlyt rárakott és hatalmas örömmel húztam el onnan.

A 3. képen az első és hátsó felnik különböző mérete látható.

 
>> SzervizCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2008-03-15

2008. március 5.
A két Alfa büszkén vágtatott Pozsonyba, bár az ok nem volt ilyen szép - az ember nem tud örülni, ha bazárba viszi az Alfát. Mivel összevissza rohangáltunk megfelelő vevőt keresve a 146-ra, nem nagyon figyeltem oda azokra a jelekre, melyekre általában odafigyel az ember. Picit gyanús volt ugyan, hogy reggel óta 263 km-t mutat a fedélzeti számítógép és nem bír csökkenni az hátralévő kilométerek száma, de az üzemanyagszint még nem érte el a nullát, így azt gondoltam ki, hogy majd visszafele a Shell kúton tankolok.

Mivel Éva mögöttem jött a 146-al, szép lassan döcögtem, ezért gondoltam, hogy ilyen jó a fogyasztás. Felmásztunk az autópályára és éppen a Duna felett hajtottunk át, mikor egyetlen rángatás, bármi nélkül fogta magát az autó és leállt a motor. A kijelzőn megjelent a Sistem avaria (rendszerhiba) felirat és a figyelmeztetés, hogy azonnal forduljak a márkaszervizhez. Én inkább a Szamosit hívtam. Közben persze sikerült a leállósávba navigálnom az autót és senki nem durrantott seggbe (ha nem Éva jön mögöttem, bármi lehetett volna a vége...). Háromszög ki, 146-ba be és mentünk gázolajat keresni. Kénytelen voltam venni egy 5literes kannát is, majd egy hatalmas kerülővel vissza a hídra. Közben persze a 146 is tiltakozni kellett, így kénytelen voltam abba is tankolni... Alig fél óra alatt visszaértünk, szerencsére mindent úgy találtam, ahogy ott hagytam.

Megtankoltam a kannából, majd Szamosiék tanácsa szerint párszor megdolgoztattam az üzemanyagpumpát, majd megpróbáltam beindítani. Semmi. Másodszorra semmi. Harmadszorra röff röff beröffent. Viszont továbbra is hibát jelzett, de János megnyugtatott, hogy ez okos gép, nemsokára felfogja, hogy minden ok és nullázza a hibát. Így is történt, úgy tűnik a hülyeségem megúsztam egy tapasztalattal és semmi nem károsodott.

 
>> EgyébCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2008-03-15

egy kis kirándulás

 
>> EgyébBrezó // Alfa 166 2,4 JTD (151 LE) // 2008-03-14

Full extra kivéve autómata, de az kinek kell :)

 
>> EgyébB-la Ÿ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2008-03-14

A téli gumikat lecseréltettem nyárira. A gumikat megfordítottuk, mivel a belsőfele a futómű gyári beállításai miatt jobban kopott.
+
Ide tartozik még az is, hogy a gumi az Wanli és elég silány minőség...

>> SzervizTasy // Alfa 147 JTD 16V // 2008-03-14

110722km 08.03.14. olajcsere,olajszürö, levegöszürö,gázolajszürö,polenszürö,

 
>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-03-13

2008. március 13-án beszéltem Bánfalvi Kolossal a www.rendszámtábla.hu-ról, aki segít majd elintézni a motorrendszámot az autóra, mivel az "A" tipusú elég bénán néz ki rajta és ha már ennyit költök rá, - végülis megmentette az életünket -, ennyit igazán megérdemel. Még ha alfacityre nem is készül el.. De legalább lesz. Ha előbb nem, utóbb. :)

>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-03-14

A sportos szív remélhetőleg egy hét múlva újra dobogni fog. A költség a motor ki-be szerelés díja. A műszerfal és a középkonzolja egyáltalán nem mindennapos az alfákban, de az ív, amelyet a sebességváltó és a kézifék felé produkáltak az valami fantasztikusan jól néz ki. Amíg bent voltak az ülések, ezt észre sem vettem. Pedig érdemes vetni rá egy pillantást. Remélem nemsokára, már szebb képekkel tudom díszíteni a blogot.

>> EgyébKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-03-14

2008. március 09-én voltunk Zolinál látogatóban, névnap, stb. Vittünk neki pár alkatrészt. És szolgált egy két jó ill. rossz hírrel. A jó az az volt, hogy 15-16-án már elhozzák Veresről a padról az autót, és a másik - a "rossz" - hír pedig az volt, hogy már egyszer hasonlóképpen volt törve az autó, vágva az eleje stb. Mert a toronynál hatalmas adag gittet találtak és a jobb hátsó sárvédő és a küszöb találkozásánál is azért kezdett el rohadni, mert már ott is gittelve volt. Akkor kaptuk a képeket is tőle. Amiből itt van még pár, a padra kerülés előtti állapotról. Kibelezve..

>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-03-14

Több ütemben, de elég jól halad az alkatrészek beszerzése. Már a 80%-a biztosan megvan, annak, amiket cserélni kellett és kell majd. Akik segítettek a beszerzésben: Ipacsfa utcai bontó - nagyon rendesek és segítőkészek, sokminden beszerezhető náluk, ami nincs azt próbálják behozni itáliából, és ha onnan sem megy, akkor meg tudják rendelni újonan is. Ahol még sok dolgot vettem újonan olcsóért, az a váci LAVINA volt, hasonlóképpen rendesek, segítőkészek, szombaton is nyitva vannak és hipergyorsak. Egy délután megrendelt alkatrészt másnap reggel 8-ra is meghoznak ha szükséged van rá. Ajánlom őket is. Ami nem jött be az a fóti bontó. A "Költségem"-nél a következő alkatrészek vannak:

bontott: kipufogó hátsó dob, szárítószűrő klímához, első lökhárítóba jobb ezüst ködlámpakeret, háromszög díszrács alatti műa. burkolat, bal hátsó ajtó küszöbdíszléc, motortartó bak csavarok, 2db dísztárcsa, jobb első ajtórekeszbe gumibetét, napellenző tartó (tükör felöli), hídtest - hátsó futómű középtartó, bal hátsó ABS jeladó, sárvédőtartó jobb-bal első 2db, sárvédő jobb-bal első 2db, gépháztető zárszerkezet, zárhíd

új: pollenszűrő, 2db első fényszóró, hátsó stabilizátor rúdról a gömbfej, féknyereg festék, rozsdamaró a hátsó dobhoz, kerekekhez a műa. dobbetétetek 4db, első féltengely anya (jobb-bal) 2db, bal hátsó lámpa szett (külső-belső)