Blog
2008. február 29-én - igaz autó nélkül -, de mi is elmentünk a matricáért, hogy Esztergomban már ennyivel is szebb legyen az alfa, és hirdesse az igét:) Halesznek köszönhetően az út egy részét vele és a GT-jével tettük meg. Jó volt már újra érezni az "alfa érzést":)
2008. 02. 25-én 4 hét távollét után elkerült az alfa Gödöllőről Veresegyházra, egy Zoli által ismert huzatópadra, ahol visszanyeri majd eredeti alakját, és felkerülnek rá az új alkatrészek. Szerdán 27-én kezdték el csinálni, és kb 2 hétig tart majd a folyamat. a költség kb. 150.000-re rúg. És ez csak a munkadíj.. A szállítás díja, oda-vissza 15.000Ft. A pad után fújva is lesz a drága, az illesztések miatt, és a jobb küszöbnél volt egy kis rozsda, amit úgyis javítani kellett volna már a baleset előtt is, úgyhogy hajrá. Erről bővebben később.
Hosszas keresgélés után - 2007. dec. 30-a, a baleset óta folyamatosan keresem a megfelelő bontókat és alkatrészeket, amiket cserélni kell a nemkicsit összetört autómon. De végül megtaláltam a helyet, ahol a legtöbb karosszéria alkatrészt be tudtam szerezni (Ipacsfa utca) és Robival egy januári nap elmentünk érte egy kombi avensissel és egy utánfutóval. Nem kell mondanom - gondolom - hogy megtelt mindkettő, a teli pénztárcám pedig kiürült. De ez még csak az első "adag" volt. Ezután még sok minden következett. (Pl. a "gumifordítás") A legtöbb karosszéria elemet sikerült egy 2002-es teljesen jó állapotban lévő olasz 156-osról levadásznom, amit a tulaja csak azért adott le a bontóba, mert odakint az 5 éves autó már öregnek számít.. Nekem pedig teljesen megfelelnek a karcmentes, pont ezüstmetál alkatrészei.
2008. február 02-án eljött az az idő is, hogy elvitték az autót Gödöllőre egy szervízbe. A srác régi ismerős, de már régen nem találkozunk. Egy véletlen telefon kapcsán egy volt osztálytársam (Tivadar) ajánlotta őt, hogy bízzam rá, ő majd mindent elintéz. Így is lett. Eljöttek hozzánk, megnézték a vasat, kicsit csúnyának bizonyult, amint látható a baleset utáni képeken is. Azt mondta, nem lesz olcsó, de gyógyítható. Így esett, hogy több mint egy hónap nejlon fólia alatti udvaron parkolás után, 2-án elvitték az autót ugyanazzal a darus trailerrel Zolihoz, mint amivel haza is hozták Aszódról a baleset napján. A műhelyében a képek 13-án készültek, pont egy hónapja. A szállítás költsége 20eFT-ra rúgott.
Mindkét oldalon lengőkar plusz kormányösszekötő csere.
50000 pénz munkadíjjal.
A mai nap reggel sikeresen levizsgázott a vas. Ugyan már tavaly december 10.-én lejárt a műszaki, de a lent említett okok miatt ez kitolodott a mai napra.:)
Az új vizsga érvényesség 2010.03.14.
Végül Enzo felnit és Nankang Ultrasport NS-2 gumit vettem. Hosszas informálódás után (és anyagi okokból is) döntöttem emelett a gumi mellett. (Épp új mhely keresésében voltam...) Aki nem ismeri leszólja, aki használta ajánlja... Akad nála jobb is, de árát mindenképpen megéri! Kicsit (vagy inkább közepesen) hangos, de a mintája kimondottan szép és szárazon kimondottan jól tapad.
Néhány témábavágó fórum pl.:
http://www.ls1.com.au/forum/archive/index.php/t-34528.html
http://bbs.scoobynet.co.uk/archive/index.php/nankang-ns2-tyres-v87-t473820p1.html
Köv. garnitúrának egyébként Pirelli P7-est, vagy Bridgestone Turanza-t szeretnék, de az még odébb van. (Bár lehet, hogy Hankook S1 Evo vagy RS2 lesz.)
Ami a téli gumikat illeti, ott nem kötöttem kompromisszumot, GoodYear Ultragrip 7-eseket vettem. Ezek tényleg nagyon jók! Sokkal halkabbak, mint a nyárik. Hóban pedig korlátozottan lehet csak élvezkedni, mert elég jól tapadnak.
Már régebben (is) voltak olyan törekvéseim, hogy megpróbáljam megtalálni a legjobb izzót, ami a lámpákba rakható.
Próbáltam többek között Philips power2night GT150-es izzókat a tompítottba.
Összemérve egy hagyományos izzóval láthatóan jobb a fénye. Tehát, aki nem akarja a fényszóróját nagyobb hőterhelésnek kitenni (a GT150 szabvány 55 Wattos) és nem vágyik a divatos kék fényre, annak mindenképpen ajánlom ezt az izzót. Azért én szokásomhoz híven nem álltam meg és - mivel a 100 Watt azért nekem is merész (...és drága mulatság lehet) -beszereztem egy pár Philips Rallye 80 Wattos izzót. Egy gyors checkolás alapján ezeknek még jobb fénye van...
(Mint kiderült, nálam az izzók nem természetes elhasználódás végett cserélődnek. :)
Update: Nem álltam meg... Befigyelt a xenon-szett. Jó! (De diszkrét, 4300K-s, vagyis fehér fényű. Nem kék show-light...)
Az első DEPO lámpáimba probléma (értsd: közdarab) nélkül befértek a xenon izzók.
Ami a fényerőt illeti, egyértelmű, hogy eddig ez a legjobb. Az egyik trafó egyébként kb. 1 évet bírt ki, ezután csak "hidegen" gyújtott be. Jó, cserébe nem is kerül annyiba, mint a (túlárazott) gyári megoldás.
Update 2: Már gyári projektoros xenon lámpák vannak az autóban.
Update 3: A szgk. világítótestek jelölései:
Fényszóró kivitel:
A - helyzetjelző
B - ködlámpa
C - tompított
R - távfény
CR - táv- és tompított fény
C / R - táv- vagy tompított fény
HC - halogén tompított fényszóró
HR - halogén távfény
HCR - halogén táv- és tompított fényszóró
HC / R - halogén táv- vagy tompított fényszóró
DC - Xenon tompított fényszóró
DR - Xenon táv fényszóró
DC / R - Bi-Xenon
/ = együttesen nem használhatók
Hátsó lámpák kivitele:
A - helyzetjelző
AR - tolatólámpa
F - ködlámpa
IA - tolató reflektor
R - zárófény
S1 - féklámpa
2a - hátsó index
Egyéb lámpák:
1, 1a, 1b első indexek különböző verziói
5 - kiegészítő index a jármű oldalán 6m hosszig
6 - a kiegészítő index a jármű oldalán 6m hossztól
SM1 - oldalsó méretjelző az összes járműhöz
SM2 - oldalsó helyzetjelző 6m hosszig
Sajnos rossz hírek vannak! Ma du lett volna vizsgáztatva az alfám hétfőn kivittem szerelőhöz h nézze át a vizsga elött meg amugy is szürőket ,olajat meg vezérmü szettet akartam cserélni meg volt egy kis olajszivárgás . Itt következett a szopás mert végül nagyon sok minden szar lett
- alsó lengőkar csere jobb és bal
-Felső lengőkar szilent 4 db
-Vízpumpa
-Vezérműszíj garnitura
-főtengely szimering(ez volt a szivárgás okozója) ez avval jár h váltó le...és hogy jobb legyen a kuplung rendszerben alig volt még pár km tehát
-kuplung szett
-légszürő
-olaj meg szűrőcsere
Kifizettem a vaskos számlát ...elindulok kb 5 km után kopogás a motorbol ami eggyre erősödik hívom a szerelőt aki már a telefonon keresztül halja h gáz van ...visszavontatjuk az autót ..kiderül h csapágyas lett a motor.
Nos most megpróbálom a garanciásokon behajtani a motor problémákat elméletileg benne van a szerződésbe ez a hiba de nem csodálkoznék ha nem fizetnek mivel hogy a selespeed pumpát sem fizették (szakértőjük szerint nem is volt hibás)