Blog
Ma jöt el a napja hogy nekifogtunk lecserélni a sok alkatrészt amit Erhard-nál vásároltunk. A végén egy szuper állapotú Alfám lesz.




Elérkezett az idő!!
4 lengőkar csere, 2 kormányösszekötő és 2 elsö gátló csere. Nemis merem beírni hogy mennyibe kerültek ezek az alkatrészek. De az az öröm hogy nem fogk koponi és nyüszögni semmi, az felér mindennel :D
Ma látogatást tettünk a "Csörgő Művekbe". Idegesített a ciccogás, zavart a tudat, hogy nem tudom előző szervíznél mit csináltak az autón Rómában. Mint kiderült nem sokat:) Csöri átnézte a gépet, megbeszéltünk egy pár jövőbeni kiadást az elvégzett javításokon túl. 9-től 2-ig boldogította az Alfa a műhelyt.
Ami új lett:
- Vízpumpa
- Vezérműszíj, feszítő, vezető
- Hosszbordásszíj, feszítő, vezető
- Üzemanyag és olajszűrő
- Légszűrő
- Pollenszűrő
- Selenia motorolaj
Hazafelé úton egész másképp járt a motor. Mintha meghálálta volna a gondos kezeket! Köszi Csöri!
- 71775 km
- olajcsere
- szűrők
- vízhűtő
- xenon szintszabályzás javítása
- hátsó stabilizátor rúd
- kézifék-bowden
A hengerfejek lekerültek a "hengerfejeshez" átnézésre, rendbetételre.
Sajnos nem bírt vele. A vez.tengelyek végén lévő tárcsák nem akarnak lejönni. 3 db lehúzót eltörtek neki, szénne melegített, lefagyasztotta, de egyszerűen nem jönnek le. Visszavittem a műhelybe hátha ott többre jutnak de nem. Egyszerüen nem jönnek le. Most megálltunk.. Lehet kénytelen leszek bevetnia a tartalék motort..
Felpróbáltam a felniket. Őszintén szólva nem tetszik. Pontosabban tetszik, csak annyira nem, hogy azt a sok átalakítást megérje amit az autón kellene elvégezni hogy rendesen elférjen. 215/40ZR18
Amik kritikus pontok:
1. Elöl a rugótányér - ez a legnagyobb gond. Kb. 0,5-1 cm hely marad a gumi és a tányér közt. Tehát mindenképp valami "tuning" lengéscsillapító kellene aminek nincsen ilyen rugóalátétje.. Bár tervben van, de csak későbbre, ha már kész a többi rész.
2. Elöl a küszöb - sajnos befordulni befordul, de kifelé már nem. Ütni kellene a küszöbön.
3. Hátsó lökhárító - a lökös alja hozzáér a gumihoz.
Hát ennyi. Inkább maradok a 17"-nál, ezt meg átveszi a szerelőm a Suzukijára. :)


Ha már kiszereltem a fejegységet, bekötöttem egy vezetéket az aux in csatlakozóra, a másik végét meg felvezettem a hamutartó rekeszébe. No smokingos az autó, így legalább használom valamire azt a rekeszt, meg amúgyis hajlamos letiltani a fejegység egy-egy nagyobb rázkódásnál. Nem egy unilink, számot léptetni nem tudok, de legalább kihasználom a lehetőséget, hogy ugyanazt hallgathassam a kocsiban, mint gyalog.

Nekiugrottam a kormány távvezérlő beszerelésének. Jól elszórakoztam odalent a kocsiban délelőtt. Lebontottam a kormány alatti műanyagot, fúrtam egy pici lyukat, és felrögzítettem a távvezérlőt az indexkar mögé. A vezetéket meg átdugtam a fejegység rekesze felé. Nem lett valami professzionális, meg a széleket el kell majd dolgozni, de rohadt jó, hogy nem kell a sebváltó előtt kutakodnom, ha szeretnék hangerőt állítani, vagy számot léptetni. Elég sűrűn vannak most ott a dolgok, de máshová egyszerűen nem tudtam rakni, a fényszóró magasság-állítóját meg úgyis ritkán használom.

A nagy hidegben befagyott a kézifék és beragadt emiatt a jobb hátsó fékem. Sajnos túl későn vettem észre azaz: elfüstölt a fékbetét a tárcsa is megsérült majd a fékolaj felforrt mire menet közben beesett a fék pedál, kis pánik egy jobbkezes utcánál mejd szerencsére nem jött senki és félretudtam húzódni. Szerencsére a nagy hidegben gyorsan lehült az olaj és azonnal elmentem a szerelőmhöz (ultra óvatosan) a beragadt féket kiszabadították. És ha már a fékcsere miatt úgy is szétkapják akkor már a stabilizátort meg a szilenteket is lecseréljük.
hátsó függő stabilizátor 2db:9665
hátsó féktárcsa 2db: 15258
hátsó betét 2db: 6001
kézifékbowden bal:2501
kézifékbowden jobb:3137
hátsó stabilizátor szilent 2db:4242
AutóDoki beszerelte: 13000
Időszerű volt egy kis rendrakás a műhelyben, mert kezdett eluralkodni a káosz. Így szépen összegyűlt 1 kupacba az összes krómos verzió kiegészítője...
+ egy érdekesség az aranykorból: szétszedhető első lengőscsillapító, melyet nem kell soktízezerért felújítani, elég csak patront cserélni...ebből kell még egyet szereznem, így elkerülhető az "Alkatrészen keressük meg a kocsi árának másik felét" politika csapdája, mely legnagyobb sajnálatunkra a Fiat-házasság óta Alfáéknál is nagyon-nagyon népszerű..:(



