Blog

>> SzervizQbi21 // Alfa 146 Boxer // 2007-05-21

Ezen a héten remélem már rá ér a szerelő és egy kis olaj csere persze ebbe beletartozik a szervó fék és a váltó olaj csere is.... stb
A km óra is javításra kerül remélem megtudja szerkezteni :-D
A kuplung és kipuffanó rendszer is fel lesz újítva!!!
Ja és a szűrökről nem is beszélve!!!!

 
>> Tuning és extraBenőke // Alfa 146 1.4 TS // 2007-05-21

Az autóval együtt jött vasfelni, 4 éppenhogy jó gumi és 4 dísztárcsa amiből 2 törött volt. :)
2006/10/29 Vettem 4 dísztárcsát 6k ért. Figyelmetlen voltam, nem vettem észre hogy pereme van így hozzáér a gumihoz, az első keréken így forog alapból. Illetve annyira passzentos hogy egyet sikerült ebből is eltörni :) Hátul azért nokedlival elment egy telet :)
2007/05/11 Vettem egy újabb szett dísztárcsát Thomika kollégától. Ezek erősen használtak és koszosak (voltak), de pont olyan mint amilyen a gyári. 6k
(Több garnitúrát nem tervezek beszerezni :D )

>> Tuning és extraBenőke // Alfa 146 1.4 TS // 2007-05-21

2006/03/31 Egomi találkozó előtt felkerültek a vancsi új papucsok felnivel :) Alutech 15" + Pirelli P5000 195/50 R15 82V

>> Tuning és extraBenőke // Alfa 146 1.4 TS // 2007-05-21

2005 késő ősz 4db Téli papucs vasfelnire Kleber gyári méretben 185/60 R14 (~40.000Ft)
2006/01/29 Kiszúrták a bal első kerekemet
2006/02/04 Sikerült beszerezni egy ugyan olyan mintájú gumit (12.500Ft)

 
>> SzervizBenőke // Alfa 146 1.4 TS // 2007-05-21

Első olajcsere 2005/09/03 - 66.959Km
Agip Szintetikus olaj 10W40 + Olajszűrő, légszűrő

>> Tuning és extraCsöri // Alfa 147 GTA 3.2 V6 // 2005-03-11

Hosszas vívodás után sikerült hozzájutnom a gyönyörűséghez. A győri Rieglernél vásároltam, és hagytam ott náluk cserébe a fekete 147-est és némi készpénzt.:)))

 
>> SzervizBenőke // Alfa 146 1.4 TS // 2007-05-21

80.000k szervíz után ami 79k nál sikerült :) a vezmód javítószett vagy nem volt jó vagy nem lett megfelelően belepakolva mert az eddigi dizeles hangzást indításkori IFA zörgés váltotta fel :) Úgyhogy Vezmódcserére szántam el magam. Beszereztem a vezmódot a Fiat nál volt 39k más állítólag olcsóbb helyeken 50k körüli összegekkel riogattak. Pesten lett volna olcsóbban is, de úgy volt, hogy gyöngyösön lesz szervizelve botiga mesternél, de annyira tele voltak melóval, hogy majdnem 1 hónapot kelett volna rá várnom. Így Elvittem Pestre a DCS hez. Itt bekerült az új vezmód, új vezérműszíj, új feszítő görgők, sajna új csapágy is kelett + olaj (selenia 20K) , olajszűrő, szelepfedél tömítés. Ez pedig 78k -ba fájt :) Nem volt olcsó de gyorsan és jól dolgoztak... Azóta legalább tudom hogy mi van az autóban :)
81200km

>> SzervizBenőke // Alfa 146 1.4 TS // 2007-05-21

Elmentem motordiagnosztikára (Gyöngyös Fiat). Hidegen erőtlennek éreztem az autót. Előtte cseréltem légszűrőt is, mert sok volt már benne :) A diagnosztikán nem találtak semmit, csak az autóról kérdezgettek ott hogy milyen, mert tetszik nekik :) A légszűrő 2.200 volt a Diagnosztika 3.640 volt. (Annó még nem tudtam, hogy valszleg az LMM gyengélkedik, ez azóta is megvan lassan tisztítani kell vagy cserélni :( BOSCH )

>> SzervizBenőke // Alfa 146 1.4 TS // 2007-05-21

Közeledett a 80.000k szervíz és a kuplung munkahengeremből csordogált az olaj. Egyik esős este furán fogott a kuplung szóval úgy döntöttem nem várunk tovább. Sikerült beszerezni a csere alkatrészt 6.690Ft (után gyártott). Majd megejtettük az előlre hozott szervízet (Gyöngyös botigta mester :) ) egy füst alatt ez is ki lett cserélve. Tehát kuplung munkahenger csere, 4 főgyertya csere (azthiszem BOSCH, tudom tudom :) ), égszíj csere, szelepfedél tömítés csere, vezmód javítószett (sajnos nem élt sokáig), termosztát csek, mert nem voltam/vagyok megelégedve a hőmérséklettel pedig új. A szervíz borra valóval együtt 30k volt.

>> Tuning és extraBenőke // Alfa 146 1.4 TS // 2007-05-21

Néha sajnos sokat áll az autó annak ellenére hogy megy bele a Km rendesen :) Szóval a nyári gumik elég rendesen ütöttek 100 nál már rázott a kormány, mintha hullámos lenne az út. Kerék centírozás nem sokat segített. Egy másik helyen szemfüles szakik észre vették, hogy nem is a súlyozással van a probléma, hanem a gumi deformálódott picit az ácsorgás miatt. leszedték a gumikat elforgatták, majd visszarakták, újra kicentírozták. Persze a deformálódást nem tudták megszüntetni maradéktalanul, de sokkal jobb lett már 130 nál sem ráz úgy mint előtte 100 nál. Ennél többel úgy sem megyünk :D Nem volt olcsó de izzadtak rendesen hogyan lenne a legjobb, így megérte borravalóval együtt...