Blog

>> SzervizMozes87 // Alfa Giulietta 2.0 Jtdm-2 150LE // 2019-11-28

Gyors hazahozatal után egyből el is vittem a szerelőhöz ahol az összes olajat és szűrőket kicseréltettem.

 
>> AutóápolásLaciferi // Alfa GT 1.8 Twin Spark Progression // 2019-11-28

Kapott egy gyári minőségű gumiszőnyeg szettet, persze méretpontosat, így már én is nyugodtabban használom majd vizes cipővel is a kocsit :)

CARCARPIT.HU

 
>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2019-11-15

Mindig is gyengélkedett télen az az akksi, amivel a kocsit vettem. Az sem gyári volt már pedig. Most viszont 10 napot állt a kocsi és mikor be akartam indítani, akkor csak nyögött egyet és megadta magát. Pedig nem is voltak még igazán hidegek. Lehetne töltőzgetni, meg ilyesmik, de amikor már ennyire döglődik, feleslegesnek tartom a kockázatot. Vettem egy újat, öröm és boldogság.

>> Szervizfoxx // Alfa 146 1.7 16V boxer // 2019-11-28

Az elmúltak alapján gyaníthatóvá vált hogy nem okésak az injektorok állapota ennyi év után..

Közben olvastam itt amore-n hogy valaki egy V6-osban cserélt injektort EV1-ről EV6-ra. A gyári EV1 az 1 lyukon pisil, míg az EV6 az 4-en.
Ami jó nekem az a Bosch 0280155746, jelenleg annyira nem olcsó és egyszerű beszerezni újonnan, de találtam Ebayen egy eladót, aki használtakat, tisztítva válogatva ellenőrizve árul upgrade szetteket. 1700 visszajelzés és 0 negatív után úgy voltam vele hogy miért ne. (Ebay: “bavarianwerke” eladó)
A 0280155746 injektor szállított mennyiségben (~200cm3/min), ellenállásban (15.9 ohm) és méretben is kompatibilis a régiekkel, plug and play az egész történet. Még a védő gumi karikát is nagyjából rá tudtam húzni ami a boxereknél az injektoron van.

Lenne még a 0 280 155 823 -as injektor, ez BMW-ben volt gyárilag, az is jó lenne, olcsón beszerezhető, de az csak 14.5 ohmos. Szerintem el kellene azt is bírnia a motorvezérlőnek, de nem tudom milyenek a meghajtó tranzisztorok benne, ezért jobb a békesség alapon maradtam a 746-osnál.

Összehasonlítás? Sajnos nem tudok nyilatkozni arról hogy egy jó EV1 injektor és EV6 között milyen különbség van menet dinamikában, de az eddigi kétes állapotú EV1 és a jó EV6 között ég és föld a különbség.

Őszintén megmondva, megy mint a hülye most már, szépen beleforog a pirosba, egész jól veszi a lapot, az alapjárat is sokkal simább. Össze nem lehet hasonlítani azzal ami eddig volt annyira más a karakterisztikája a motornak, a hangja is elég állat. Most már kezdem érezni miért zeng néhány ember ódát ezekről a motorokról. :D Eddig nem voltam lenyűgözve.

Még meg kellene nézni mit lehet az alapjárati levegő csavarokkal kezdeni, mert pont alapjáratról még mindig mint ha torpanna egy picit, de fölötte nagyon szépen forog. Nem sok infót találtam még mit lehet ezekkel a motronic vezérlőkkel csinálni alapjárat környékén.

 
>> EgyébKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2019-11-28

Vizsga On, újabb két évig szaladhat Bözsike! :)




267.977 km

>> Tuning és extraBazsi // Alfa Giulia 2.0 Veloce Q4 // 2019-11-28

- Giulia QV start gomb beszerelés
- szoftverfrissítés

km: 11.000km

 
>> SzervizSzasi // Alfa 159 1.75Tbi berlina // 2019-11-27

Meglátogattam Csörit aki átnèzte az autót ès vègrehajtott egy kis szervizet.
Kicserèlte a termosztátot mert kb 70 fokon tartotta a vízhőfokot.
Motorolajcsere selènia Star 5 w 40 ,5 liter.
Váltó olaj csere tutela mátryx 2,6 liter.
Levegő ,olaj, pollenszűrő csere.
Akksi már a vègèt járta kicserèlte exide 62 AH-ra.
Következő alkalommal hátsó rugót ès a gyertyákat cserèli.

 
>> EgyébVe155 // Alfa 155 1.8 TS Sport MY'95 // 2019-11-27

Km állás:
131.080 km (2019.11.25)

Idén nem volt poszt, mivel nem nagyon kellett hozzányúlni az autóhoz. Igazából 2db benzincsövet cseréltem ki a motortérben eddig rajta. Idén érkezett egy másik 155 is, így a kis piros már kevesebbet volt használva. Találkozókon jártam vele, illetve néhányszor kirándulásra volt használva. Új garázs is elkészült és végre otthon tudom tartani a többi vackommal együtt.
Jövőre elkészül az aknás garázs is, akkor viszont kap egy futómű-fék felújítást majd, illetve egy telifény is tervben van.

A hideg idő beköszöntével tűnt fel, hogy a vízhőfok mutatója nem nagyon akarta elérni az üzemi hőfokot, az AlfaOBD szerint mindig 70-80 fok között maradt. A Bárdi Autótól rendeltem egy Mahle-Behr márkájút és tegnap kicseréltem.
Nem volt bonyolult, de az akksit és a tartó tálcáját ki kell szerelni hozzá, hogy hozzá lehessen férni, valamint az alsó motortakaró lemezt is el kellett távolítani. Így első nekifutásra jó pár órás munka volt, másodszorra már töredék idő alatt menne.
Nem tudom mióta volt benne az előző fagyálló, de ha már leengedtem, akkor abból is újat töltöttem hozzá. A termosztát 24 ezer volt, a fagyálló 10 körül.
Csere után nagyon szépen látszik, hogy 88 foknál nyit a termosztát és ott marad a hőmérséklet plusz mínus 2-3 fokon belül.

 
>> SzervizBluestrain // Alfa 156 SW 1.9 mJTD 16V // 2019-11-26

Megint lejárt. Mindig ezt csinálja... Nem volt időm meg kedvem foglalkozni vele egyéb gondjaim miatt, de a jobb kézifékkötelet kicseréltem mert szétrohadt. Bejelentettem egy közeli vizsgabázisra. Két nap múlva időpontra vittem, 40 perc múlva kezemben volt a papír. Azért jó kis vas ez...