Blog
2019.11.15 akkumulátor csere (topla)
Km: 112.500
Ma az Autó Néro Kozmetikában töltötte a napot az autó, a hátsó lökös és a tető javított része kapott egy polírt, majd visszakerült rájuk a kerámia bevonat, végül az egész autóra kértem egy Nanolex SiFinish bevonatot a kerámia élettartamának növelésére - nem árt az extra hidrofóbitás, sajnos megint elértünk a szutykos hónapokhoz.
Bónuszként kipolírozták a ráégett kormot a kipufogóvégekről valami kis menő Rupes akksis géppel. Végre újra makulátlan az autó, öröm és boldogság. :)
Téligumira váltás. Az alu szelepsapkák rágyógyultak a szelepre annyira, hogy a 4-ből 3-at, fogóval és kulccsal le tudtam erőszakolni, de a negyediket szét kellett vágnom, megsérült a szelep vége, így nem tudtam fújni, szóval ki kellett cseréltetnem.
Olyan volt mintha valaki megszivatott volna és bekente volna valami cuccal, vagy befolyt a sóslé vagy nemtudom. Valami fehér porszerű réteg volt a szelep és a sapka között a meneten. Nem láttam még ilyet, pedig tizensok éve alu szelepsapkát használok.
Egy jó hosszú időszak lezárása ez. 10 év Alfázás, 5,5 év ezzel a 156-tal. Minden jónak egyszer vége szakad, ez idáig tartott. Voltak jó pillanatok, rosszabb percek/órák/napok/hetek/.. de összességében nem bánom, hogy minden úgy történt, ahogy. Rengeteg emberrel találkoztam, rengeteg élményt köszönhetek annak, amit az Alfával megéltem, maradok olaszautós, viszont a márkától egy picit most elköszönök.... Aztán ki tudja ;)
Kiszedtem és szétszedtem a jobb féltengelyt.
A belső csukló elég akadozva működött, valószínűleg ez adta a hangot. is.
A csuklókban lévő zsír állaga elég érdekes. Nagyon híg.
A zsír alatt rozsdás volt a féltengely vége...
A látható rész kapott egy kék festést, mert ez volt itthon.
Nekiálltam a bal kiszerelésének is, de kezdődött az F1 a tévében.
5 hónap után visszaállitottam a kocsit forgalomba mert a Q2-t eladtam amivel ez idő alatt jártam. Műszaki vizsga után vezérlés és olajcsere. A megszokott Gates szettet raktam be Valeo vizpumpával. Egyedül a vezetőgörgő csavarja szivatott meg, 38Nm-nél többel nem lehetett lehúzni, ott elkezdett a csavar megnyúlni. Régi görgő csavarját tettem be és 50-nel húztam meg (előirt: 45-55 Nm). Friss fagyállóval feltöltve a rendszer. Olaj Xado 5W40, sm/cf, régi olaj protec engine flush-sel kiöblitve. Légszűrőt meg se néztem, mert Pipercross van bent, Champion szenes pollenszűrő került be (valeo sztem jobb de az nem volt). Bepattintottam a Ti küszöböket is végre.
Km óra állás: 130300
Felkerültek a Rikitől kapott karbon tükörborítások.
A tükörházakat William cserélte ki, neki ez már profin megy :)
Megérett a cserére az automata váltóban az olaj, a Sió-Mobil ezt is hiba nélkül megoldotta. Óriási változás nem érezhető, a váltó továbbra is finom, és pontos.
Jelenleg 185500 Km a megtett teljes futásteljesítmény.