Blog
Újra összesítettem a táblázatomat, az eredmény:
Összes magassági pont: 734 db
Földúton elérhető, ezért "nem számít" kategória: 21 db
Reálisan figyelembe vehető: 713 db
Autóval elérhető magassági pont: 656 db
Autóval elérhető magassági pont, megvolt: 178 db
Autóval elérhető hágó: 578 db
Autóval elérhető hágó, megvolt: 133 db
Autóval magassági pont: 78 db
Autóval magassági pont megvolt: 45 db
Gyalogosan (felvonóval) elérhető magassági pont: 60 db
Csak gyalog járható hágó: 6 db
Végpont: 54 db
Végpont megvolt: 43 db összesen: 101.558m
A levadászott pontok megoszlása autók szerint (volt ahol több autóval is jártam):
Spider "Pók": 62 db legmagasabb: 2.829m - összesen: 113.099m
Spider PHuBi: 60 db legmagasabb: 2.802m - összesen: 93.001m
Giulietta: 52 db legmagasabb: 2.652m - összesen: 71.429m
Giulia 2.0: 7 db legmagasabb: 2.571m - összesen: 15.786m
159: 11 db legmagasabb: 1.793m - összesen: 14.783m
156: 5 db legmagasabb: 1.121m - összesen: 4.652m
OFF autó: 6 db legmagasabb: 1.209m - összesen: 4.631m
Az adatok átkerültek a szokásos KML formátumba, hogy a googe earth és az iGO is kezelni tudja. Lehet tervezni a 2020-as évet...
Megérkeztek a hiányzó kiegészítők mint például a motor olaj és az olajszűrő, így hát neki álltam és megcsináltam a kötelező szervízt :)
Ennek keretében cserélve lettek a következők:
- Motorolaj : Salénia WR 5W40
-Olajszűrő : MANN FILTER
-Levegőszűrő : Gyári
-Pollenszűrő : Gyári
-Üzemanyagszűrő : Gyári
A csere zökkenő mentesen ment , közben át is vizsgáltam az alját . Van egy kis olajszivárgás amit ki kell deríteni honnan származik. Egy biztos hogy a féltengely szimering könnyezik, a difinél . Orvosolva lesz, úgy is kell porvédő gumiharangot cserélnem a jobbos külső féltengely csuklónál.
folyt köv...
Km: 263.713
Felkerültek a téligumik. Mivel az előző szezonban még a 159-éit használtam, de azok lefutották magukat, újakat vettem. Bridgestone Blizzak LM005 lett végül, meglátjuk hogyan muzsikál..
Kapott új Valeo lapátokat, egyben kicsit rendberamtam a karok végét. A balos már rozsdásodott, lecsiszoltam és kapott egy kis matt feketét.
Reméltem, hogy idén már több meglepetést nem tartogat számomra az autó, de sajnos tévedtem. Hétvégén feltűnt, hogy mintha nyögve-nyelősebben tekerne az önindító, de gondoltam csak a rövid városi utak, és az állandó páramentesítés fokozott igénybevétele miatt nem tud annyit visszatölteni a generátor, mint amennyit kiveszünk az akksiból. Mivel másnap tervbe volt egy hosszabb autózás, nem törődtem vele, hisz elméletileg akkor bőven lett volna ideje feltölteni. Ehelyett viszont mikor teljes harci díszben levonult az egész család, már csak egy erőtlen nyekkenés, és egy negyed fordulat volt a válasz a kulcs elfordítására. Sebaj, gondoltam gyorsan bebikázom a Miniről, s a többi alakul az eredeti elképzelés szerint. Nos ez sem így lett, ugyanis az eddig használt noname gagyi bikakábelemen nem ment át annyi delej, hogy az 1.9JTD be tudjon indulni, így vennem kellett - vasárnap lévén jobb híján az OBI-ban - egy normális szettet.
Evvel már könnyedén beindult, csak mire mindezt lezongoráztam - az amúgy alvásidőre tervezett autózás miatt - a gyerek odafent már el is aludt. Mivel leállítani nem akartam, így jobb híján egyedül autóztam egy órán keresztül bárminemű felesleges fogyasztó nélkül. Mire hazaértem a gyerek is felébredt, nosza akkor ugorjunk el, s legalább vásároljunk be. Durván tíz percre állítottam le, de már nem indult, így be kellett lássam, hogy az alig több, mint két éves Unix-os akkumulátor adta fel a harcot.
Hétfőn vettem bele egy új 74Ah-s QWP akksit, s azóta ismét minden a legnagyobb rendben. Bár az utóbbi két eset egyikéről sem az autó tehet, de elég kiábrándító az évben már a harmadik defektet kapni, s megtapasztalni, hogy az ügyfeleknek általam is előszeretettel puffogtatott - egy akksinak két év után minden nap ajándék - frázis nálam is betalált...
Megtörtént az új gumi felszerelése ami jobb hátra került a hátsó pedig előre.Jó hír hogy a kilyukadt gumi még használható mert csak a külső peremet darálta meg egy picit így mivel már megvettem helyette az újjat így ez megmarad tartalékba ha megint történne hasonló esemény.
17" biohazard felniken került hozzám, de nagyon bántotta a szemem. Most beszereztem a gyári 16" tojástartós felniket michelin ultragrip téligumikkal. Még 1-2 szezont elgurulnak...aztán nem lesz szükség téli szettre a terv szerint.
Kihasználva a mai borongós ámde csapadékmentes időt és a száraz útfelületet, elvittem a kézimosóba egy téli pucolásra. Utána egy hosszabb út következett hogy a kipuff is kiszáradhasson. Még pár óra száradás után irány a garázs. A ponyvát ráhajtva szomorú szemekkel nézett vissza rám, de megígértem neki hogy jövőre is megyünk majd soksok szép helyre, ne aggódjon.
Busso tavaszig alszik.