Blog

>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2019-12-05

Tegnap hívtak, úgyhogy ma elgurultunk a Veszprémbe az Alutigris2007-hez a felnikért.
Csodaszépek lettek. Ráadásul a felni kerékagyra felfekvő része tiszta maradt, így tökéletesen illeszkedik majd a kerékagyra.
Ajánlom őket.

 
>> Szervizalfista78rg // Alfa 156 2.5 V6 SW // 2019-12-05

Az ötletem az volt, hogy kiöntöm a levágott gumi részek helyett poliuretánnal a bakot. Ehhez egy Vytaflex nevű anyagot használtam, ami egy kétkomponensű, különböző keménységekben kapható folyékony uretán. Utánaolvastam, hogy a bakokat Alfáéknál általában 40-50 Shore keménységű gumiból készítik, aminek a szakítószilárdsága kb. 6 MPa. Ehhez választottam a Vytaflex-ből megfelelő anyagot, a 60-as keménységű adja ezt a szilárdságot. Ennek a hátránya, hogy a keményebb anyag elvileg több rezgést, motorhangot juttathat az utastérbe, de így utólag értékelve egyáltalán nem jelentős ez a V6-nál.

Alapos tisztítás után lefestettem a fém részeket, és egy kollégám faragott nekem az én rögzítésemhez szükséges rozsdamentes csövet. Ezután hobbiagyagot használva elzártam / tömítettem azokat a részeket, ahova nem akartam hogy folyjon a poliuretán. Ez nem elnagyolandó dolog, mert iszonyúan viszkózus a cucc, mindenhova bekúszik, a középső csapból a tájoláshoz használt filcet csak kifúrni tudtam, mert nem volt tökéletes a zárás. Az előkészületek után következett a kiöntés – a két komponenst összekeverve lassan, hogy a légbuborékokat elkerüljem, beöntöttem az uretánt, a cső tetejéig. A 24h kötési idő után még 3-4 óráig sütöttem 65°C-on, ami a leírás szerint további szilárdságot ad neki. A képeken látható kis hurkapálca egy vízlevezető furat célját szolgálta, ami az eredeti darabon is rajta volt, de nem igazán akart kijönni, pedig még olajjal is bekentem, úgyhogy ki kellett fúrnom a végén. Az agyag szépen lejött a poliuretánról, vízzel teljesen el lehetett távolítani.

A beépítéskor a nagyobbik tárcsát alul, a kisebbiket pedig felül használtam (ahogy eredetileg is volt, erről nem készült sajnos kép, de az utolsó előtti érzékelteti, hogy hova került a kicsi) de a V6 eredeti csavarjával. Már ekkor egyből éreztem, hogy ez jó lesz, semmit nem lógott a motor, és 2 év után a tapasztalatok abszolút pozitívak! Biztonság kedvéért utánhúztam a rögzítő csavart 50km után. A motor stabil nem leng minden nagyobb bukkanó, keresztborda után, a sportpack rugókkal kiegészítve szerintem tökéletes, végre tudom igazán élvezni az Alfázást a V6-tal!

 
>> Szervizalfista78rg // Alfa 156 2.5 V6 SW // 2019-12-05

A jobb oldali motortartó bakom lógott, bukkanókon állandóan úgy éreztem, hogy mocorog a motor, leng a kaszniban, a felső nyomatéktámasz is szakadt volt. Cserélni akartam, a gond viszont csak az, hogy nemhogy újat nem kaptam sem itthon, se Németországban, se Angliában, se Olaszországban de még bontottat sem voltam képes felkutatni a V6-hoz… Külföldi fórumokon utánaolvasva, ez egy évek óta létező probléma, az Alfa kifuttatta ezt a cikkszámot (OE: 60655868), utángyártott pedig nincs (Birth 50380, OCAP 1225607, Malò 70492, Original imperium 28275). Ez érinti az összes 156, 147, GT V6-ot, és ha jól tudom, még a GTV-t (916) is.

Nem volt más választásom, megoldást kellett produkáljak magam (felújíttatni lehetett volna talán, de addig nem akartam kiadni a kezemből, és kivenni a kocsiból, amíg nincs valami más megoldásom – végül olyan jól sikerült, hogy fel se újítottam, nem kellett).
Sikerült szereznem egy bontott bakot, ami a felfogatást illetően azonosnak tűnt, sajnos nem tudom mibe való, még a bontós sem emlékezett rá, miből szedte ki. Ennek álltam neki, először lefeszítettem az alsó tárcsát, majd az amúgy szakadt gumit megfurkáltam, és kiszabadítottam a közepét. A felső tárcsát egy flex segítségével bontottam le a csavarról (a csavar fejét vágtam le). Kivágtam a gumi közepét, a nagyolás sniccerrel, a finomítás, és a mélyebbre vágás Gillette-tel készült.

 
>> SzervizTommaso 159 // Alfa 159 SW TI // 2019-12-05

Mivel a lógó futómű miatt elnyalta a jobb első gumit, és már a balos is lassan csereérett volt, így vettem 2 db Kormorán télit 225/50 R 17 méretben.

Km: 249.000

 
>> SzervizTommaso 159 // Alfa 159 SW TI // 2019-11-15

Első futómű lengőkarjai lettek szilentezve, axiálcsukló, gömbfej cserék, balos gumi emelőpogácsa pótlása.
Futómű beállítás.

Km: 249.000

 
>> SzervizTommaso 159 // Alfa 159 SW TI // 2019-12-05

Liqui Moly 5w40 diesel high tech olaj, olajszűrő, levegőszűrő.

Km: 250400

 
>> SzervizParaBella // Alfa 166 2.4 JTD 100Kw // 2019-11-30

Már egy ideje éreztem, hogy nincs minden rendben köztem és Bella között, de ráfogtam, hogy biztos azért nyafog, mert egy másik olasszal róttam az utakat és nem vele.
Sajnos ennek meg is lett a böjtje. Újra kicsit tovább nyúlt a lábam a kuplung pedálon. Hétről hétre (nálam a Bella csak főként hétvégi kocsi), majd tanulva az előző esetemből inkább már most elvittem szervizbe átnézni mi is a konkrét hiba. Munkahengerekre gyanakodtam, ami részben igaz is, annak ellenére, hogy kb. 8 hónapja volt cserélve mindkettő. Elvittem tehát szokásosan a bevált szervizbe, majd ott egy hét után visszakaptam kicsikém azzal, hogy légtelenítették a rendszert (amiért borzasztó összeget kértek el) majd kaptam egy kuplung/váltó felújítás ajánlatot 600-700€-ra. Na itt dobtam rögtön két hátast. Annak tudatában, hogy már voltak munkahenger problémáim megpróbálkoztam egy helyi szerelővel, akit mindig hanyagoltam mert sosem volt ideje és tán jószívűsége miatt rengeteget csúszik és ígérget.

Szóval
Telefon fülhöz --> időpont egyeztetés --> vinném, nem lehet, halasztás --> telefon, új időpont --> vinném, nem lehet, halasztás --> majd nagy nehezen 1 hét után bekerült, ahol további lassan 1 hetet csücsül (amire azt mondta, hogy 3 nap bőven elég lesz), mivel valami csavar nem enged már a második napja(?!) nagyon abszurd a helyzet amit közölt velem, de mást sajnos nem tehetek, mintsem türelmesen várhatok és remélhetem a legjobbakat. Az egészben annyi a pozitívum, hogy a váltó kinyomócsapágya is cserére kerül és remélhetőleg a folytonos enyhe olajszivárgásom ezáltal megszűnik.

...TO BE CONTINUE

Az egyik oldali látványosan megváltoztatta a színét, úgyhogy cseréltem mindekettőt. Párban kell cserélni őket. Osram Xenarc Original 4300K az új, darabonként 13500 HUF.

 
>> Eseménycarver // Alfa Giulia 2.0 Super 200 // 2019-12-04

A fórumot meg a blogokat olvasva azért látom hogy egy valamirevaló alfás Sottozerot rak fel :) én leszek itt a renitens. Sokat bújtam a (leginkább csak külföldi) gumiteszteket és végül ár és teljesítmény legjobb csillagállását én a Vredestein Wintrac Proban találtam meg.

Fel is kerültek 10 napja és eddig jelesre vizsgáztak. Szárazon meghajtva alig (de egy kicsit azért) érezni hogy jobban kenődik oldara mint a gyári Eagle F1, ez talán a 18"-os guminak is köszönhető. Vizesen óvatosan tesztelgetve a határokat kitünően viselkedik, és az elmúlt napok havazásait (XI ker hegyes részén lakom, még a Hegyalja úton közlekedő (akkor éppen kersztben álló) 8. busz vonalát sem sikerült 9-ig letakarítani a sárgaautónak), a hegyi meredekebb szakaszokon is hiba nélkül abszolválta a Vredestein.

Másnap ugyanaz jegesre fagyva, ha dolgozott is valahol a kipörgésgátló, én nem vettem észre.

Kicsit tartottam tőle hogy nem lehet kikapcsolni a kipörgésgátlót, voltam már olyan helyzetben korábban amikor a gyereket csak úgy tudtam elvinni suliba hogy kipörgésgátló ki, és pörgő kerekekkel felküzdöttem magam, de az Alfa+Vredestein az első 2 napban mindent simán megoldott...

De MIÉÉÉRT nem lehet kikapcsolni a menetstabilizátort könyörgök!!! Itt a havas parkolók ideje és mi van? Bekanyarodik mindenhol mint a vonat.

Szóljatok ha megyünk Torinóba tüntetni!

>> Egyébcarver // Alfa Giulia 2.0 Super 200 // 2019-12-04

Előrebocsátom, hogy

- nem vagyok hozzáértő csak szeretek vezetni
- zöldfülű alfás vagyok de legalább 25 féle autóval mentem minimum több száz de inkább több (száz)ezer kilométert

úgyhogy, ennek megfelelően csak benyomásokat, élményeket tudok megosztani, szakértő hozzászólásokat sajnos nem :)

Tehát:

1,5 hónapja költöztünk össze Júliával, de csak most regisztráltam a klubba, így megpróbálom visszaidézni a még mindig friss első benyomásokat.

Indulás előtt: az ülések

Az ELSŐ élmény: beülök az autóba és mint minden autónál amit előtte nem én vezettem beállítom az ülést. Na ilyen még nem volt. Csak az ülést kell előrébb húzni egy kicsit és az üléspozíció maga a tökély. 183 centi magas vagyok, ok nem messze az átlag magasságtól de azt hittem mégsem átlagos, de vagy 183 az új átlag vagy ezt az ülést valaki nagyon eltalálta. Eleinte persze játszottam az ülésállító gombokkal mert hát mégiscsak 6 irányban állítható és milyen vicces már ahogy ide oda mozog, de rájöttem hogy csak elrontani tudom, úgyhogy 1. gombbal vissza alapállapotba, előre csúsztatom kicsit, 1 gomb eltárol és ennyi.

Érdekes, hogy én eddig általában távolabb ültem a kormánytól, eléggé hátratolva az ülést, de itt valahogy jobban kiadja a sportosabb pozíció közelebb a kormányhoz. Sokat emlegetik, hogy alacsonyan vannak az ülések a Giuliában és ha figyelem akkor igaz is, de valszeg amiatt hogy jó pár évvel ezelőtt beletettem pár százezer kilométert egy 4. generációs Mazda 626-osba aminek szintén alacsonyan voltak az ülései (akkor nem is értettem hogy a japók hogy látnak ki belőle), így nem is tűnt fel és ma sem tűnik fel. De tény hogy páran akik beülnek szóvá teszik.

Az ülőlapot van aki rövidnek találja, én hozzászoktam ahhoz hogy nem kinyújtott karral vezetek így a lábaim sem az ülőlapon vannak, ezért nekem nem tűnt fel, Az viszont tény hogy gyors kanyarokban azért nem olyan az ülés tartása mint egy sportülésé. Akinek gyakran van alkalma csapatni annak marad a Veloce csomag... Azzal az útvonal mixszel viszont amivel én használom (85% A-B utazás 15% örömautózás), ez az ülés tökéletes. Elegendő oldaltartás, hosszú távon is kényelmes testtartás, de azért dzsekiben is lehet levegőt venni...

Szóval Vályi Pistát csak megerősíteni tudom, beülsz, magadra húzod a kormányt és érzed hogy megérkeztél :D