Blog

>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.9 JTD // 2019-12-12

A pórvédője cserés lett, és kapott festésileg egy esztétikusabb kinézetet amíg nem lesz újra koszos és amúgyse látja senki sem de nekem fontos... :))) :D

>> Egyébfoxx // Alfa 146 1.7 16V boxer // 2019-12-12

Egy pár bejegyzéssel visszább írtam hogy rendbe lett rakva a vákuumrendszer és az EVAP szelep.
Valamelyik nap kint volt a hidegben, mínuszokban.
Tök simán indult és nem kell tartani a gázpedállal az alapjáratot. Úgy néz ki hogy ennyi kellett neki, rendben van ez is.

Az új injektorokkal továbbra is állatul megy.
A fogyasztás az hasonló vagy egy picit jobb mint volt, de most azért nehéz az ember lába ha megy is a jármű.
Úgy néz ki hogy az E10-es benzinpara is meg van oldva, mert az EV6 injektorok már etanol kompatibilisek az internet szerint. Olyan sok más dolog meg nincs az útban ami megoldhatatlan problémát jelentene, az eddigi E5-höz képest.

A hidegben csak a központi zár szórakozik idén is, majd ha le lesznek szedve az ajtóburkolatok az újrakárpitozás miatt, akkor majd rájuk nézek.

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.9 JTD // 2019-12-12

Sárvédő lekerült, mint látszik ez cserés lesz.
A levegő szűrő is megérett, nem kicsit. Én még nem cseréltem, talán lustaságból vagy nem, de feleségem kilométerbe nem sokat rakott bele, és vásárlás után inkább csak úgy voltunk vele hogy használja, aztán kiderül hogy érdemes lesz-e belevágni, vagy elengedjük. Motorikusan nagyon élvezhető, nem füstöl, nem forr, nem eszi az olajat, úgy hogy ennyi elég is volt el dönteni és mivel Meli nagyon ragaszkodott az első autójához, már csak azért is. Az idő itt is látszik mint minden korabelin úgy általában.

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.9 JTD // 2019-12-12

Vezerműszíj, feszítő és vezető görgő + vízpumpa.
2020.06.02-ig ideiglenesen kivonva. Talán hamarabb vissza is kerül, ha meglesz rajta minden javítva :-)

Hibakód dobott még kiolvasáskor , hogy nincsen jól fent a vezérlés.
Egy picit ténylegesen odébb volt, mivel látszódott a korábbi csere előtti megjelölés. Ezelőtt 38.000 km-rel lett cserélve minden, még az előző tulajnál. Most szintúgy, a magasnyomásún kívül. Talán már a hibakód is megszűnik, de ez majd csak kiolvasáskor derül ki.
A vízpumpa csavarjai már meg voltak nyúzva, az egyik még kijött, a másik csak rásegítéssel.
Összerakva és szépen ketyereg továbbra is ;-)
A hosszbordás szíj feszítő és vezető görgők pár ezer kilométerrel ezelőtt voltak cserélve, úgyhogy az nem lett bántva azon kívül hogy le és vissza kellett rakni ;-)

>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2019-12-12

A kevlározott kuplung meg lett égetve, azt rendbe kellett hozni, mert csúszott. Ezen kívül volt még olajcsere. A motorháztető zárja be volt rohadva, látszik, hogy nem nagyon kell nyitogatni. :-) Egy motortartó bak el volt törve, cserélve lett.
A xenon égők már az utolsókat rúgták, alig láttam velük, azt cserélni kellett. Kapott az autó új első ablaktörlőket is. Valamint felkerültek a téli kerekek.

>> Tuning és extraB3WiN // Alfa 156 1.6 TS Progression Fl // 2019-12-12

Végre elszántam megam és beszereztem az átalakításhoz szükséges dolgokat. Na de mik is voltak ezek:

- kell egy új kormány - 30k Ft
- a hozzá való légzsákátvezető - 5500 Ft
- rádió illesztó adapter (Connects2 CTSAR001.2) - 12k Ft
- zöld iso csati - 500 Ft
- kábelköteg (ezt saját magam csináltam, így ez nem került semmibe) - 0 Ft

A művelet pedig így zajlot:

1. Mindenek előtt levettem az akksisarut kb. 15 percre nehogy a légzsáknak ne tetszen valami.

2. A kormány hátulján kicsavartam a 3 légzsákot tartó csavart (5-ös imbusz).

3. Ezután levettem a 2 csatit (duda+légzsák)

4. Ekkor jöhetett végre a kormány, amihez egy 24-es dugókulcsra volt szükségem.

5. A légzsákátvezető levétele nagyon egyszerű volt, 3 csavar fogta és kész.

6. Mehetett a helyére az új átvezető, majd a kormány és a légzsák, a föntebb leírtaknak megfelelően, csak visszafelé.

7. A gyári csatiból hiányzott a 3 db vezeték (1. kép), ami a gombokhoz kellett (2-4 pin), így ez okozta számomra a legnagyobb fejtörést. A legegyszerűbb az lett volna ha szerzek egy olyan csatit, amibe már benne van ez a 3 ér és csak forrasztgatok, de sajna jelen pillanatba egyik bontóból se sikerült szereznem. Végül úgy tudtam megoldani, hogy szereztem ismerősömtül olyan vezetékeket, amin olyan saru volt, hogy méretéből adódóan belement a gyári csati 3 szabad helyére és ehhez már hozzá tudtam forrasztani a zöld iso csatit. A bekötési rajzát a 2. képen láthatjátok.

8. A kábelköteg elvezetése egyszerű volt, a kormány alatt és a klíma panel mögött rengeteg hely van ahol simán elfért a köteg. (3. kép)

9. A rádió felöli oldalon, pedig már minden plug and play volt, csatikat összedug, összeszerel és már mehet is. (4. kép)

10. Az eredmény a képen látható. (5-6. kép)

>> Szervizberobbantam // Alfa 156 1.9 JTD Sedan // 2019-12-12

Ma felkerültek a téli kerekek a kocsira.Mivel a felnik elég ramaty állapotban voltak így azokat lefényeztettem.Ha meg már így lett akkor a felni kupakok is kaptak új emblémát.
2019.12.11
273000 km

 
>> EseményKrTibi // Alfa Giulietta 1.4TB Distinctive EU6 // 2019-12-11

A mai naptól 60 ezer felett járunk.

 
>> SzervizKrTibi // Alfa Giulietta 1.4TB Distinctive EU6 // 2019-12-10

A szerelőm hamar felállította a diagnózist, az egyik féktárcsa okozza a remegést. Nem volt kopott, a betétek is csak pár ezer km-t futottak, de így nem maradhat, tökéletesnek kell lennie. Ate tárcsákat és betéteket kapott, a fékfolyadékot is cseréltettem. Az első körön már éreztem, hogy helyreállt a világ rendje, újra simán gurul a kocsi.

59951 km