Blog

>> EseményLaciferi // Alfa GT 1.8 Twin Spark Progression // 2019-12-17

Sokáig gondolkodtam mi legyen a neve az új jövevénynek, végül ma megfogant a gondolat, hogy az eredetileg a német forgalomba helyezése kapcsán felmerült Goethe nevet a mai nappal átkeresztelem Gustavo-ra :) Az Őt megillető olaszos hiszti miatt kap egy igazi olasz férfi nevet. Szóval üdv a családban Gustavo! :)

 
>> EgyébWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2019-12-20

Az autóm szolidaritást vállalt Emillel és elkezdte produkálni az autója tüneteit. Az autópályás úton kezdődött, mire hazaértem kinyomott egy adag vizet. És innentől reggelente felkeményedtek a csövek, feljött a vízszint és ha kinyitottam a kiegyenlítőtartály sapkáját, kiböffent egy adag hűtővíz. Majd mire kihűlt a motor, lement a vízszint a tartály aljáig. Aztán öntöttem rá, azt megint kiböfögte hamar. Ettől azért még nem rémültem halálra, használtuk tovább az autót, viszont elkezdtem kísérletezni.
Előbb kupakot cseréltem, majd álló helyben bemelegítve, figyeltem, hogy mi történik. Érdekes mód a vízszint fel le mozgott egy darabig, majd ahogy melegedett a motor, abbahagyta. Hidegen hengerfejes, melegen nem?
Egyértelműen gázosodott, és még habzott is a hűtővíz, reggel hatástalan volt az előfűtés, és az utastér fűtés is hektikusan működött. Gondoltam egyet, feltettem a kiegyenlítő kupakot lazán, hogy ami ki akar jönni, jöjjön, de ne fújja fel a rendszert. Az 1Bar felirat pont 90 fokban balra... Így jártam vele egy hetet. És érdekes, minimális víznyom a kiegyenlítő szélén, a víz érdemben nem fogyott, semmit sem kellett utántölteni. Előfűtés, fűtés megy, motorhőfok normális, minden működik.

Közben rendeltem egy Co2 teszter szettet, senkinek nem volt a környéken. Nekem lett, már csak a kísérletezés kedvéért. Mértem vele párat. Egyetlen egy esetben értem el elszíneződést, ha nagy fordulaton járattam a motort sokáig. Akkor hengerfejes?

Gondoltam elviszem Sanyihoz, a szerelőhöz, megmutatom neki a jelenséget. Ráhúztam a kupakot, jól meghajtottam, és... puhák maradtak a csövek. És azóta is puhák. Lehet, hogy legutóbb a hűtőkör mosáskor csak maradt még benne valami, és az habzott, gázosodott megint? 4 óra autópályás menet kimosta a rejtett zugokból? Láthatóan rozsdát is hozott fel a blokkból az autópályás menet, szóval nem kizárt, hogy valamit most sikerült csak kimosni a rendszerből.
Passzolom. Az autó teljesen normálisan működik most. Sanyi szerint ilyen hengerfejesség nincs. Ha gátas, akkor át van repedve és kész. Ha tömítés, akkor nem megjavul, hanem átég. Egyedül, ha a hengerfej csavarok nincsenek lehúzva kellőképpen, akkor talán előfordulhat ilyen.. erre ránézünk még majd. De lehet tényleg csak a rejtélyes habzó anyag utolsó maradékai szórakoztak velem. Mert ugye habosodás közben bármi is legyen az, de termelődhet CO2. Van egy olyan rossz érzésem, hogy valaki, valamikor fagyálló helyett ablakmosót öntött. Az képes így habosodni, a fagyálló egyik funkciója pont ez, hogy ne habosodjon a vízpumpánál.

Hogy mit teszek? Használom tovább, ahogy eddig. Minden nap, ahogy eddig. Évente kb 300 órát, úgy, hogy közben habosodás ide, csőpuffadás oda, menet közben egyetlen pillanatra sem fordul meg a fejemben, hogy ez az autó valójában elromolhat.
Nyolc éven,elképesztő sok üzemórán, 48e km-en, több tízezer kuplungoláson és váltáson túl van, és úgy tűnik, hogy nem áll szándékában feladni. Minden pont ugyanúgy működik, mint nyolc évvel ezelőtt, és ez számomra valahol kicsit...hihetetlen.


UPDATE 2019.12.21. Mértem hidegen is a teszterrel, gondolva arra az esetre, hogy hidegen nincs még "összetágulva" a rendszer, hátha így nagyobb az átszivárgás..ha van egyáltalán. A folyadék kék maradt bárhogy próbálkoztam. A dolgot ezennel elengedtem, a hengerfej csavarokat után húzzuk, de komolyabban nem foglalkozunk a dologgal. A hab idegen anyagra utal, nem hengerfejességre.

>> SzervizLaciferi // Alfa GT 1.8 Twin Spark Progression // 2019-12-17

Ez még vásárláskor történt meg, most utólag írom be :)

Elég avétos volt benne az akksi, ezért vetettem bele vásárlás előtt az én költségemre egy újat. Bosch S4 ment bele.

 
>> EseményLaciferi // Alfa GT 1.8 Twin Spark Progression // 2019-12-17

Műszaki érvényes 2022.januárig :)

 
>> SzervizJony85 // Alfa 156 Sw 2.4 jtdm 20v // 2019-12-16

Vásárlás után egy héttel menet közben megállt az autó, előtte halk puffanás volt. Utána be sem indult. Természetesen azonnal szerelő. Diagnózis: főtengely szíjtárcsából kiszakadt a rezgés csillapító gumi gyűrű, azt pedig begyűrte a vezérlés, ami ettől ötöt ugrott. Persze ettől a szelepek és himbák is sérültek. Úgy hogy 20 db szelep, himba, szimmering, vez. mű tengely szimmering, hengerfej tömítés, olaj (motul) + szűrő. Meg persze főtengely szíjtárcsa és komplett vezérlés szett vízpumpával dayco mindkettő. Cirka 250 ezer ft munkadíjjal. Jól jött az ünnepek előtt. De legalább most már sokkal jobb lett, érezhetően. Sajnos olyan mértékű kokecolás volt a motortérben, több dolog gyorskötözővel volt rögzítve, amit bilinccsel kellett volna. Ezek is meg lettek oldva. Most már alig érezni rezgéseket. Sokkal szebben és halkabban jár a motor. Remélem most sokáig nem lesz gond vele.

 
>> SzervizBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2019-12-14

Utálok az autó alatt "nézelődni", mert tuti, hogy mindig észreveszek valami apró javítani valót. Így történt ez most is, csak most nem apró volt, amit észrevettem. Illetve utólag derült ki, hogy nem apró. A lényeg, hogy a jobb hátsó kerékdob is és a csomitartó szellőzője is rendben van most már. A bal hátulja elvileg tökéletes. Lassan 100%-os lesz az autó karosszéria ügyileg. :-)

 
>> SzervizRolee46 // Alfa 166 2.4 Jtd 10v // 2019-12-16

Cicerget a hosszbordás szíj feszítője ezért cserére érett lett,először csak egy csapágyat vettem hozzá,mert össze akartam a vezérléscserével kötni.Sajnos az új csapágy 3-4 napig bírta és hangosabb lett mint az előző😏😫Rendeltem egy komplett Dayco szettet hozzá.Cserekor vettem észre,hogy a feszítő tartója el volt törve😕lehet ezért nem bírta az új se sokáig🤔Az új feszítőcsapágy lehúzása nem ment elsőre,de egy kis spanifer segített😊

Km:159323

 
>> EseményÁkos91 // Alfa Giulia 2.2 D Super // 2019-12-16

Gyönyörű helyszín, jó társaság, remek szervezés!
(azért indulhattam volna a legkoszosabb Alfa címért :D )

 
>> EseményG-MANN🍀 // Alfa Giulia 2.0 Veloce Q4 280 LE // 2019-12-15

Hó, Alfa, jó hangulat, napsütés.

 
>> EseményDani // Alfa 156 1.6 Twin Spark // 2019-12-16

Nyakunkon a karácsony, mindenki siet, rohan vásárol. Rokonok barátok stb... Én is beleestem ebbe a csapdába. Kezdhetném Ádámtól és Évától, mivel ez egy hosszú nap volt, meló, rohanás, asszony, gyerek indulunk tovább....De nem teszem. Lényeg, hogy az esti szürkület+full fekete fólia+vas portáloszlop szorozva egy kis tolatással= a mellékelt képen láthatóval. Túl nagy baj nem történt de így karácsony tájékán az anyagi kár jelentős. Így most az ajándékok keresgélése helyett marad a fényező szaki keresgélés.
Ha valaki vállalja még idén és el is készül na az lesz a nagy ajándék.
Addig is Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Boldog Új Évet!