Blog

Visszakerültek a féltengelyek.
A belső csuklót felfogató imbusz csavarok új önzáró anyákat kaptak. A kocsi alatt fekve elég pepecselős meló a visszarakásuk

 

Nemrég megérkeztem az ebay-en rendelt patent (keresőszó: Clip Seat Belt Stopper), ma kicseréltem.
A tizes csomagból még maradt 9.
Ha abból indulok ki hogy az eddig megtett 1,4m km alatt egy kellett, vélhetően egy darabig még elég lesz :-)

Pakolás közben megtaláltam a két tartalék hátsó Y lengőkart. Már régóta kerestem őket.

 
>> Szervizredbulz // Alfa 159 SW 2.2 JTS // 2019-12-15

Sajnos visszajött a folyamatos menetben átmelegedve ráz a kormány, fékezésnél még jobban jelenség amit legutóbb féltengely csere oldott meg. Mivel azok még viszonylag újak, ezért más vonalon indultunk el: gumi/felni cserék, futómű állítás, próbálgatások, majd végül új első féktárcsák kerültek rá. Sokkal jobb a helyzet, de még mindig elő-elő jön a jelenség, további nyomozást igényel.

36000 HUF

>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2019-12-22

A múltkorokban beszerelt kuplung munkahenger nem vált be, ez is szivárgott. Vettem bele egy újat.
Kapott előre új ablaktörlő lapátokat (Bosch Aerotwin AR728s).
A vezető oldali ablaktörlő hosszúság 550 mm.
Az utasoldali 475 mm.
A hátsó ablaktörlő karon a törlő gumi is ki lett cserélve újra.
Volt szerencsém egyből esőben kipróbálni, és jól dolgozik mindegyik ;-)

>> Szervizhpeti91 // Alfa 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V // 2019-12-19

Észrevettem, hogy a magasnyomású szivattyú tengelyénél szivárog a gázolaj. Cserélve lett a szimering és a szimeringet befogadó fedél 2 O-gyűrűje is. Mivel én is csak mindenféle cirill betűs oldalról tudtam összeszedni az alkatrészek cikkszámát, ezért leírom, hátha másnak is szüksége lesz rá:
Szivattyú cikkszáma: 0 445 010 185
Szimering: F 00R 0P0 253
O-gyűrű 1: F 01M 100 048
O-gyűrű 2: F 01M 100 371

Pozitív csalódás volt, a szíjtárcsán lévő 2 furat és mögötte a házon lévő menetes furat, amivel rögzíteni lehet a szíjtárcsát, így a szivattyú kiszereléséhez nem kellett lefűzni az egész vezérműszíjat. Ez elég szerelőbarát megoldás.

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2019-12-22

Olajcsere (Motul), olajszűrő (Mann filter W 712/16) és levegőszűrő (Mann filter C 25 100) 13.500 km után. Most 180.500 km.

Kötöttem be egy mélynyomót zenei téren ami már megvolt csak kellett hozzá erősítő és annak kábelezése. Bármikor egyszerűen kikapcsolható a rádió menüben.

>> Szervizcarver // Alfa Giulia 2.0 Super 200 // 2019-12-22

Közben megvolt az első garanciális javítás az autón. Már az első pillanattól kezdve szorult egy kicsit a bal első ajtó. Kívülről nyitásnál észre sem vettem, de kiszállásnál azért feltűnt. A szervízben egy 5 perces munkával megoldották.

Kérdeztem mi lehet az oka ennek, ha a világ egyik legmodernebb gyártósorán készül az autó és feltételezem amikor kész alaposan ellenőrzik. A szervíz elmondása szerint ha nem húzzák meg megfelelően a B konzolon az ajtó záródásáért felelős pántot akkor hiába ellenőrzik a kész autót, a szállítás közben a tréleren is eleresztheti magát.

Na ez van ha az ember autóját a nyári leállás után gyártják :) Remélem ez lesz a legnagyobb probléma az autóval...

Az egyetlen kissé rozsdás hely az autón a hűtő alatti tartólemez volt, vettem 1 bontottat fémtisztítás után cinkspray majd fedőfesték.
Ma kicseréltem, csavarok grafit zsírozva.
Megjött a Wiechers toronymerevítő is megy majd a helyére.

 
>> SzervizGT Ɨ|ѯ // Alfa GT 3.2 V6 Distinctive FL // 2019-12-21

A másfél éves Magnetti Marelli akksi elköszönt a továbbiaktól lemerült full mivel garis volt visszaküldtem, pénzt visszaadták és máris vettem helyben 1 még erősebb akkut a forgalmazó ajánlása alapján, nem volt még gond velük ezért hallgattam rá és ma beraktam a helyére majd 1 mosás és 10km-es bemelegítő kör és friss benzin után folytatja a pihenést a jó meleg garázsban.

 
>> SzervizBadAzz // Alfa Spider / GTV V6 TB // 2019-12-22

166 V6TB termosztát került bele gtv termosztát hiányában.
Mint kiderült előtte is az volt benne.