Blog

>> SzervizSporter // Alfa 156 Crosswagon Q4 // 2020-01-03

Felső turbó csövet már cseréltem rajta mikor megvettem, most kilyukadt az alsó. Szerencsére nem hagyott ott, csak kicsit lassabban értünk haza. Lőttem egyet gyorsba az Unix-ból, és visszaállt a csend és béke...mondjuk a -2 fokba nem volt túl kellemes feküdni a kocsi alatt, de a corsswagon alá legalább beférni az útszélén is :D

Közeledik a vezérlés csere, pár ezer km-en belül illene megejteni. Már nézegettem, hogy miből milyet kellene rendelni, de úgy tűnik a szerencse 🍀 üldöz. A fiatalkatreszek.hu-n akcióba tették a gyári szettet vízpumpával. Egyet el kellett hoznom ennyiért. Ugyanitt gázolajszűrőt is rendeltem, illetve a pollenszűrő is onnan van, még korábban betároltam hármat. Bónusz vettem egy hátsó nyitógombos emblémát, mert a mostanin megpattant a lakk. Ezt majd kicserélem ha melegebb lesz.

>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa GT 1.9 JTDm 16V // 2020-01-03

Szerettem volna kicsit lejjebb szigetelni a külvilágra és utastérbe szűrődő hangokat ,ezért kibéleltem a géptető belsejét zártcellás hangszigetelő szivaccsal, külsején alumínium borítással. Igazából időtöltésnek jó volt, mert semmi különbséget nem vettem észre. :D

 
>> Szervizmate59 // Alfa 159 Sw // 2020-01-02

Vezérlés szett (Dayco), vízpumpa (Hepu), összes lengőkar (Trw), gyári új szívósor ezzel se lesz gond még nagyon sokáig (elég lassan jött meg~2 hónap). Jelenleg műszakilag hibátlan már csak egy futómű állítás kell, szívósor csere óta sokkal jobban húz kisebb fordulaton is és a fogyasztás is kevesebb lett egy kicsivel, szebben is indul.
Km.: 245.500

 

Már nagyon a végét járta, ezért a szabim utolsó előtti napját egy jó kis hidegben szereléssel töltöttem.

A 3 csavarból amúgy is csak 2 tartotta, de én annak a kettőnek a kitekerésével is eltöltöttem 2 és fél órát.

1. Kép: régi nyeknyeknyek
2. Kép: a légszűrőt azért leszedtem, mert a konzol útban volt. Így alkalmam nyílt egy ilyen kiváló fotó elkészítésére is...

Aztán nagy nehezen kiforgattam. Szerencsére ment a légszűrőház-karbisor bontása nélkül is...

Elvittem a Kertész utcai Pro-Villbe a régit, kaptam helyette egy teljesen felújítottat... hazavittem, alig ugyanennyi idő alatt pedig vissza is szereltem. A korábban laza alsó csavar ellenoldalára önzáró anyát tettem.

Próba - teker, indít. Szupi. Reméljük sokáig így marad. 6 hó gari van rá, de én ki nem szedem többször ha elromlik :))))

Azóta próbáltam bemelegedve is (a régi ekkor már nem mutatott életjelet), úgy is jó. Szuper kircsi... :)

Csak maradjon is jó... :)

>> EgyébLev // Alfa Giulia Super Elegante 2.0 // 2020-01-02

Nem nagyon írtam, mert nem volt mit. Azt hiszem összebarátkoztunk :)
Jön-megy, teszi a dolgát, én pedig elégedett és boldog vagyok.

Azért 2 dolgot feljegyzek:

- A ventilátor cicereg, borzasztóan idegesítő, hamarosan megoldódik a probléma
- A menetstabilizátor zavaróan hamar és agresszíven avatkozik közbe

Ezeket leszámítva parádés az autó

 
>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2020-01-02

Rászántam ma a fél napomat. Csak hogy ne essek a Giuntini csapdába (bocs Emil, tudom Te rosszabbul jártál, ez csak egy öreg traktor..), és eldőljön hamar, hogy mi a helyzet. Elmentem Sanyihoz a szerelőmhöz. Sok a munkája, úgyhogy most úgy segített, hogy kölcsön adta a nyomatékkulcsát és a bordás krovafej készletét. Köszi Sanyi, ismét :-)
Itthon aztán lekaptam gyorsan a szelepfedelet, majd hagytam hűlni a motort. A gyári előírás szerint 100Nm + 2x90 fok a helyes lehúzása a hengerfej csavaroknak. Ezt visszaellenőrizni nem lehet, szóval elindultam 100Nm-ről és 5Nm-enként emelve a nyomatékot ráhúztam a csavarokra. 140Nm lett az a nyomaték, ahol a tíz csavarból hét még "lekattant", három csavaron viszont érezhetően tudtam húzni. Feljebb nem akartam menni a nyomatékkal, úgy gondolom, hogy így megfelelően egyenletesre húztam őket, de legalább javítottam a kiindulási helyzeten.
Összeraktam, és visszavittem a szerszámokat. A motor szerintem simábban jár, bár nehéz ügy ez, ilyenkor a placebo hatás elég erős :-)) Hazafelé körben az erdő fele jöttem, meghajtottam egy kicsit. Megint eszeveszett jót autóztam. Ezzel csak olyat lehet :-)) Viszont itthon már tudtam, hogy mi a helyzet. Láttam a gőzt kilibbenni a géptető alól. Megint kinyomta. Amit lehetett megtettem, azt hiszem logikusan végigjártam az utat, de ezen a ponton nincs tovább.
Újra le kell venni a hengerfejet. Olyasmi érzéseim vannak, mint mikor az ezüst jtd állapotát feltártuk. Szívem szakad meg ezért az autóért, de lehet hogy itt kell elengedni.
Feltérképeztem ugyan, hogy mik a lehetőségek, és nyilván meg lehet hengerfejezni újra. 80e egy felújított hengerfej, plusz a munkadíj feltenni, olajcsere, tömítések cseréje és mehet tovább. Talán mehet tovább. Nem tudom, hogy akarom e. Az elmúlt két évben észvesztő összeget és rengeteg időt borítottam bele.
Itt kiszállni hülyeség, tovább csinálni is hülyeség...

>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.9 JTD // 2020-01-01

Télen nulla fok környékén már nehezen tartotta meg az alapjáratot, csak 500as fordulaton járt a motor 2-3 mp-ig, és ezt úgy általában ötször el kellett játszani, mire hatodjára elindult rendesen.
Hibakód volt az 'izzitás alacsony jel', úgy hogy kapott új relét, de nem az volt a gond mivel ugyanúgy indult.
Kicseréltem a legtömeg mérőt, mivel az is hiba volt az agyában, bár erre azt az infót kaptam hogy az sok mindentől kiírhatja. Most bent egy teljesen ugyan olyan Bosch legtömeg mérő (bontott), és indul rendesen ahogy kell neki ugyan olyan időben hosszabb állás után.

>> Tuning és extraV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2020-01-01

Felkerültek a bőr szetthez az ajtó kárpitok is. A két első és a bal hátsó kilincs alatti műanyagok cserélve lettek. 4 db új hangszóró és a jobb oldali záram kapott egyet. Én már így vettem az autót, és télen nem mindig akart elsőre bezáródni. Most már tökéletes. Már csak egy takarítás az egész beltérben és rendben is lesz.

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2020-01-01

TS-ből átkerült két db hangszóró előre (már nem az eredeti) + gyári hangszóró rácsok amik eddig hiányoztak.
A bal hátsó ajtóba is cserélni kellett mivel megadta magát a membrán, de oda még egy eredeti került vissza.