Blog

>> SzervizJony85 // Alfa 156 Sw 2.4 jtdm 20v // 2019-12-21

Sajnos eljött amitől féltem. A turbó megadta magát. A nagy összegű javítás után, illetve az ünnepek előtt nem tehetem meg, hogy újat veszek. De még felújítottat sem. Sikerült szert tennem egy elég szép állapotú és kb 120ezer km-t futott 156 2.4 jtd 20v-ből való turbóra és még újabb gyártás isi. 50 ezer volt, meg persze a munkadíj. Szerencse a szerencsétlenségben.

 
>> Tuning és extraJCsabi // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2019-12-21

Nagyon fontos dolog, hogy az ember jó előre beszerezze a hozzávalókat a tavaszi ültetéshez. :-) :-)

 
>> Tuning és extraPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2019-12-20

Még a múltkor rendeltem Trencsikéktől. Most meg vettem néhány csavart, patentet, takarót. A képen láthatóak a spoilerhez tartoznak.

 
>> EseményPoló // Alfa 156 GTA // 2019-12-17

2019.12.17-én vettem át az autót Svédországban.

 
>> Szervizcsepeliek156 // Alfa 159 2.4 jtdm Q-tronic ti // 2019-12-20

Megérkeztek időben még a műszaki elött az új Kléber téli gumik. Vizsga rendben , és költségmentesen letudva, de ha már le kell tenni egy napra akkor olaj + szűrők is lecserélve
186500 Km

 
>> SzervizMacccy // Alfa 159 1.9 JTDm SW Ti // 2019-12-13

160.000 Km

Az első két 330 mm -es tárcsa már az autó vételekor is erősen lekopott volt, akkor mi csak betéteket cseréltünk, hogy halasszuk a dolgot. Azóta beleszaladt 30.000 Km az autóba, a tárcsák már biztosan a minimális vastagság alatt vannak, minimális rázás is érezhető illetve 140 km/h felett valami rezonancia is kifejlődött, elképzelhető az is a tárcsák miatt. Menniük kell ...! A két hátsó fék ránézésre még elment volna - gyanítom ott cseréltek a friccek néhány évvel ezelőtt - viszont ott meg a kézifék mechanika miatt aggódtam, a bal oldali tárcsak furcsán is nézett ki, mintha szakaszosan megégett volna és az autó egyik fékje egyébként is mintha picit fogna.

A tervezést rendelés követte: előre 330 mm Brembo 9365.20 bevonatolt tárcsák, hátra 278 mm Brembo 9364.20 bevonatolt tárcsák, betétek előre Brembo 23115, hátra Brembo 23109. Plusz egy felújítókészlet a biztonság kedvéért és fél kiló Tutela DOT4 a folyadék cseréhez.

Az első fékek nagyjából simán mentek, a rögzítő stift kiütése volt kicsit nehéz a bal oldalon. Viszont légtelenítéskor a nyereg egyik szelepét ki kellett cseréljük, mert nem engedett át semmit. A hátsó rész ínyencebb volt. A bal hátsó féken a munkahenger porvédő gumi (karmantyú) teljesen el volt csavarodva és szétszakadt. Persze a víz bejutott, a munkahenger összerohadt a nyereggel, nem mozgott. Ezt nehéz volt kioperálni, a munkahengert ki kellett cserélni, gumi elemekkel együtt, a kézifék visszatekerésével. Felújítás után jó lett, a kézifék szépen mozog, 5-6 kattanásra beállítottam.

Bonus #1 a téli-nyári kerékcsere is megtörtént. A nyári Bridgestone -okon nem látszik kopás, szépek. A téli szett alatt viszont sajnos a felni nem szép, arra is ráférhet majd egy felújítás ...

Bonus #2 a kiegyenlítő víztartályt is kicseréltük gyárira, nincs benne fém megerősítés, de jónak tűnik. Folyadék feltöltve MAX jel alá.

Bonus #3 pollenszűrő cserélve.

>> SzervizGregory // Alfa 159 Sw Ti // 2019-12-19

Elérkezettnek láttam a vezérlés cserét és pár apróságot cserélni az Alfán szervizkönyve szerint 95000kmnél volt utoljára vezérlés cserélve.
kmóra állás:151760km
cserélt alkatrészek: vezerlés szett gates
vizpumpa
hosszbordászíj,feszítő, 2vezető görgő
fagyálló feltöltve
hátsó ajtóteleszkopok monroe
ablaktörlő lapátok
szervíz alatt úgy döntöttem megnézzük az egrt és a szívósort is kiváncsi voltam hogy megvannak e még a flappek és hogy mennyire szűkűlt le keresztmetszett a koromtól.
meglepő módon sem az egrben sem a szivósorban nem volt drasztikus lerakódás.
azert kaptak egy tisztitást.
a bal első és hátsó ajtó határolók sajnos nem érkeztem meg az napra igy azok még hátra vannak.
Az autó továbbra is megy teszi a dolgát:)
Nincs szívem megválni tőle ..reménykedem hátha a mihamarabbi jövőben érkezik egy alfa SW ,szóval még marad a háznál. nem látok másik alternativát amire szívem szerint lecserélném.

 
>> Eseményliusz // Alfa 156 2.5 V6 // 2019-12-19

Kész lett a polírozás, nem bírtam ki januárig. Szerencsére csak lakk serülés volt rajta. Kis pepecselés, csalás a lakkal, majd a durva, a finom, a hologram mentesítő pasztával is megdolgoztam. 2.5 óra, de nagyon vállalható. Elégedett vagyok vele. Semmi sem helyettesíti a gyári fényezést. Olyan mint új korában. Még egy féklámpa műtét a kalaptartón és kész. Ja, meg a 2.5 felirat, azt meg átrakom. Az egyeten csiccsa az autón, de ott a helye.

 
>> SzervizCsontdaráló // Alfa Spider / GTV CF3 GTV // 2019-12-18

Mint azt a bemutatkozásomban is írtam, hobbiautó céllal vásároltam 2019. júliusában egy Alfa Romeo GTV 916 autót, utolsó facelift, 2.0 JTS motorral. Ez az első Alfa Romeo a birtokomban, ez eddig csak vágyakoztam utána. Eredetileg Brerát szerettem volna, de nem találtam belőle szépet. Ami a GTV mellett szólt végül az az, hogy egyike az alfa sportkocsik utolsó példányának, valamint, hogy piros bőr belsője van, piros kárpittal. A kocsi olasz import, így a kereskedő bénázása és az NKH gyorsasága végett november elején már magamhoz is vehettem az autót. Látszott az autón, hogy az utolsó tulajdonosa számost "hülyegyerek" tuningot megcsinált az autón (utólagos xenon a tompított és a ködlámpa (!!!) helyére, ledesítés, illetve tolatókamerás fejegység beszerelése, ami kb 36 euro kínából), illetve számos fontos karbantartást pedig elhanyagolt, vagy elkókányolt. Az autó rendbetételére 500.000 forintot szántam a vételáron felül, mint kiderült ez naivan kevésnek bizonyult. Ahogyan azt ilyenkor az előző autóimnál már megszoktam, a gépkocsi vásárlása után végre szoktam hajtani egy nagyobb szervizelést.

A nyári megtekintéskor már feltűnt néhány hiányosság, amit az autó átvételéig beszereztem. Így lett az autóhoz 2 bontott ködlámpa, 2 gázrugó a csomagtartóba, illetve két sötétített oldalindex, mert az eredeti sárgát az előző tulaj fekete festékkel lefújta, és az izzó fénye nem vitte át. Kellett továbbá egy pár ablaktörlő lapát, egy tanksapka is, mert az nem volt az autóhoz. A két eredeti ködlámpából az egyik működött, a másikat szigetelőszalag és egy - talán - övcsat házassága tartotta össze. Ez egy GTV betegség, hogy a ködlámpa háza csatlakozónál nyakban eltörik, és nem igazán lehet kapni.

Az olajcsere simán ment, Selenia Racing 10w60 olajat töltöttem a motorba. Azonban az olajcsere alkalmával tűnt fel, hogy a motor a szelepfedélnél és az olajkarternél is erősen izzadja kifelé a motorolajat.
A karter levétele nem volt egyszerű feladat, ugyan is le kell hozzá engedni a vizet, a merev műanyag vízcsövet le kell venni a kipufogó sor felől, eztán kipufogó sornál leszed, lejjebb enged, klímakompresszor és tartókonzolja leszed, és már hozzá is lehet férni a karterhez, ha van kellően hosszú torx kulcs készletünk. Karter leszed, felület elpucol, lecsiszol 1000-es polírpapírral, folyékony tömítést felken, és lehetőleg nagyobb szerencsétlenkedés nélkül vissza kellett cuppantani a kartert. Aki ilyesmire vetemedne, annak javaslom, hogy még a paszta felvitele előtt próbálja el, hogyan fogja visszahajtogatni a helyére a kartert. Fordított sorrendben összeszerelés, örülés.

Közben észrevettem, hogy a kocsi alatt áll rendszeresen egy kisebb tócsa, így nem kellett sokáig keresnem, hogy a hűtőradiátor ereszti az értékes nedűt. Új hűtő, új termosztát, és ha már vezérlést is fogok cserélni, egy új vízpumpát is rendeltem. A termosztát és a hűtő cseréje különösebb dráma nélkül egy délután alatt elvégezhető. A radiátor lefelé jön ki a legkönnyebben. Összerakás után örülünk, hogy nem ereszt sehol.

A vezérlés csere egy combosabb tétel volt, mivel a hozzá szükséges célszerszámot is meg kellett vennem. Ezen kívül egy új variátorra és a kiszedéshez szükséges szerszámra is szükség volt. A művelet megkezdésekor szembesültem vele, hogy a 4 gyertyából 3 áll az olajban, így 4 új gyertya is felkerült a bevásárlólistára. Amúgy sem volt hátrány a csere, mivel kétféle gyertya volt benne (Bosch és NGK). Bárki is szerelte ezelőtt ezt az autót, úgy vélte jónak, ha új szelepfedél tömítés helyett a régit megkeni egy kis pasztával. Sajnos nem jött be. De előszeretettel használt a druck tape-et, a gyorskötözőt és a hőlégfúvót is, ha valamit oda kellett passzintani valamihez.

A szelepfedél levétele után szembesültem az újabb szekrényből kieső csontvázzal, a két kopott vezérműtengellyel. A bütykök különböző mértékben meg voltak kopva, amilyet még életemben nem láttam. Kis google túrás után azt találtam, hogy ilyet a kitámasztó hidrotőke okozhat. Mivel a 16 hidrotőkéből kb 10 jelentős mértékben meg volt kopva, ezért 16 új hidrotőke és 2 vezérműtengely miatt is került néhány új ránc a homlokomra. A kipufogó oldali tengelyt még csak-csak megkaptam olcsón, de a szívóoldaliból csak egy nullával többért találtam újat. Nyilván mindenkinek az kopik el, hiszen az van legfelül a motorban. Így végül egy új kipufogó és egy kishasznált szívó tengely lett a beszerzés vége. A vezérléscsere relative simán zajlott, leszámítva, hogy a régi feszítő műanyag volt, illetve a régi variátor fél centit tudott kottyanni, tehát össze-vissza járt a szívóoldal vezérlése. Csodálom, hogy nem akadt össze a motor... Végül új tengelyek variátor, szíjak, feszítők után a motor életre kelt, és az alapjárati ingadozás is megszűnt. Összerakás utáni próbakörön kiderült, hogy elrepedt két helyen a szelepfedél, így rendelhettem egy új szelepfedelet is. Nem tudom, hogy én húztam-e túl, vagy eleve volt benne valami anyaghiba, mindenesetre jó áron sikerült egy teljesen újat szerezni. Hosszbordás szíjból csak az 1965mm-es megy fel, az 1960mm-es nem!

Az első féktárcsák és betétek elég kopottak voltak, így azokat is cseréltem. Különösebb dráma nélkül sikerült.

Amik még biztosan hátra vannak:

- hátsó féktárcsa és betét
- elektromos anomáliák felszámolása (úgy mint bal index gyorsan villog pedig mindegyik izzó jó, hűtőventillátor előtét ellenállása valszínű halott, a hátsó ablakfűtés nem megy, jobb oldali ajtóban a hangszóró nem szól és a szivargyújtóban nincsen áram)
- teljes polír, mert az olasz napfény szürkére mattította az éjfekete fényezést
- bőrápolózás, belső takarítás
- valami rendes hi-fi
- féltengely gumiharangok cseréje
- motortéri alsó burkolat pótlása
- kormány bajuszkapcsó cseréje, nem dobja vissza az indexet
- központi zár szorul, ezért záráskor néha csak darál, de a gombot nem húzza le
- széttöredező slusszkulcs javítása, cseréje
- szívóoldali flexicső cseréje, javítása
- apró műanyag csetreszek, patentok, izzók pótlása
- meg ami még jön

Belinkelem a táblázatból az eddigi költségeimet. Az alkatrészeket nagyrészt ezekről a helyekről szerzem be:

- Margarete autó
- Bárdi
- olaszautobonto.hu
- ebay
- Totallyalfa.com
- autoalkatreszed.hu
- internetről innen-onnan


Vásárlás 950 000,00 HUF
Átírás 137 000,00 HUF
Csomagtér gázteleszkóp 8 548,00 HUF
Ködlámpa pár 39 981,00 HUF
Oldalindex pár 8 672,00 HUF
Selenia Racing 10w60 olaj 5L 16 490,00 HUF
hosszbordás szíj, szelepfedél tömítés, gyertya 4db, olajszűrő, olajteknő csavar, benzinszűrő, légszűrő, pollenszűrő 75 000,00 HUF
Vezérlés beállító szerszám, torx készlet 23 745,00 HUF
kipufogó sortömítés, ablaktörlő lapát, tömítő paszta, tanksapka 14 198,00 HUF
vízpumpa, 5L hűtőfolyadék 14 873,00 HUF
termosztát 16 124,00 HUF
kulcstartó 2 509,00 HUF
riasztó gomb 4 844,00 HUF
váltógomb, új 12 337,00 HUF
Torx készlet, hosszú 1 250,00 HUF
Hűtőradiátor 31 436,00 HUF
Variátor, új 65 000,00 HUF
Első+hátsó+kormány embléma, fekete 3 489,00 HUF
Vezérműtengely, kipufogó oldali, új 33 250,00 HUF
Vezérműtengely, szívóoldali, használt 25 000,00 HUF
16 db Ajusa hidrotőke, 1 db kipufogó oldali tengely szimering, 2db első Ate féktárcsa, 1 garnitúra első Ate fékbetét 85 000,00 HUF
Szívóoldali tengely szimering, első fékbetét beszerelő készlet, ékszíj 1965mm, Loctite 243 menetrögzítő 12 450,00 HUF
Variátor leszedő célszerszám, csomagtartó fedél távtartó gumi, kiegyenlítő tengely szimering, biztosítéktábla fedélrögzító csavar 1db, Csomagtartó kárpit műanyag anya 4 db 20 000,00 HUF
szelepfedél, új 20 000,00 HUF
akkumulátor, Bosch S5 77 Ah 32 414,00 HUF

 
>> Egyébmisike76 // Alfa 146 1.9 jtd // 2019-12-17

1024km-re 53.39litert tudtam rátankolni. 5.24l/100km